Jump to content

Photo

Beste alternatief Xtrend twin

xtrend twin Vu

• Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: Beste alternatief Xtrend twin #21 vlieger

• Senior Member
  • 25 posts

0
Neutral

Posted 7 April 2013 - 22:57

ik zat met hetzelfde probleem.

mijn et9000 was overleden, via MP eentje gekocht nog met de orginele clarke tech image erop.....

OpenPLI erop en hele gezin is weer blij.

Op dit moment staat er nog 1 te koop.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #22 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 8 April 2013 - 05:33

Oh ja, jij was ook diegene die voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten toch?

Tsja je zegt het goed wilde........

Volgens mij heb ik het nu toch niet over goedkoopste........
Ik wil eigenlijk een Pli box Twin......

Dis als je nu echt eens een beter idee hebt dan mij weer belachelijk te maken houd ik me aanbevolen...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Beste alternatief Xtrend twin #23 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,926 posts

+486
Excellent

Posted 8 April 2013 - 07:28

Als de driverproblemen van een Vu je al tegenhouden om een solo2 aan te schaffen, zou ik zeker voor een alternatieve ontvanger gaan die geen OpenPLi support heeft.
Dat gaat gegarandeerd storingsvrij werken maar ik weet dan ook zeker dat je vriendenkring dan weer wat zal slinken.......

Je snapt natuurlijk dat bovenstaande info geen serieuze reactie is.......
Ik betaal liever 100€ meer voor kwaliteit maar er zijn nu eenmaal mensen die voor een paar 'tienen' minder, de narigheid voor lief nemen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Beste alternatief Xtrend twin #24 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 April 2013 - 10:42

Ik betaal liever 100€ meer voor kwaliteit maar er zijn nu eenmaal mensen die voor een paar 'tienen' minder de narigheid voor lief nemen.

Het board staat vol met vragen/klachten van mensen die de allergoedkoopste ontvanger hebben gekocht en nu achteraf daar vanalles aan willen gaan hangen om de functionaliteit te krijgen van de duurdere ontvanger. En natuurlijk werkt dat slecht of niet. Inderdaad. Penny wise and pound foolish.

Extreem voorbeeld is mijn dm8000, die heeft aardig wat gekost destijds, maar is op details na nog steeds actueel en zeer goed bruikbaar.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #25 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 8 April 2013 - 18:26

Ik betaal liever 100€ meer voor kwaliteit maar er zijn nu eenmaal mensen die voor een paar 'tienen' minder de narigheid voor lief nemen.

Het board staat vol met vragen/klachten van mensen die de allergoedkoopste ontvanger hebben gekocht en nu achteraf daar vanalles aan willen gaan hangen om de functionaliteit te krijgen van de duurdere ontvanger. En natuurlijk werkt dat slecht of niet. Inderdaad. Penny wise and pound foolish.

Extreem voorbeeld is mijn dm8000, die heeft aardig wat gekost destijds, maar is op details na nog steeds actueel en zeer goed bruikbaar.

Dat waardeer ik ook ..

Hij wil ook wel wat meer uitgeven, maar dan wel van het gezeur af zijn, en beeld hebben

Maar voorbeeld de vu is een kwaliteit box geven jullie allemaal aan..

Ik heb 2x Xtrend, weinig tot geen problemen [ afkloppen hahaha]

Hij koopt een Vu op mijn advies....

Update:  klabam vast ivm drivers......[ PLi lost veel op, maar geen beeld ff op dat moment ]

Wie krijgt de bal gekaast...... :D :D :P

Maar hoe dan ook...

Het zal dus een EU Xtrend worden.

Of een Vuduo 2......

Veel meer keuze is er niet.....

Of hij mag het zelf allemaal verzorgen [ ben ik er mooi vanaf hahahaha]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: Beste alternatief Xtrend twin #26 Autodelta

• Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 8 April 2013 - 18:34

Krijg net een mailtjke van kennis..

Ik maar lullen pli moet je hebben enz enz enz

Box moet draaien op pli enz enz

Komt hij aan met een link...:

Fijne site die dvbstand.com ik wilde de portal van de site zien en de site probeerde direct mijn PC te infecteren met het Kryptik.AJC trojan fijne backdoor trouwens

Ik zou die kennis maar eens zijn PC laten scannen en vragen of hij een goede virus scanner heeft.

Maar naar mijn mening is de VU Solo2 de snelste box die er op dit moment te krijgen is.
Of er een driver probleem is met de Solo2 weet ik niet maar voor de Duo zijn ze al tijden verholpen.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13

Re: Beste alternatief Xtrend twin #27 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 8 April 2013 - 19:12

als je het bij een xtrend het gemis van hbbtv op Ned1, 2 en 3 al een lullig issue vind, hoef je aan de rest al helemaal niet te beginnen , ga je van de wal in de sloot.

als je PLi wil draaien ben je voorlopig gewoon beter af met een XTrend volgens mij, en schijnt met hbbttv ook nog eens sneller te zijn dan de solo2

Edited by metoo, 8 April 2013 - 19:13.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Beste alternatief Xtrend twin #28 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 April 2013 - 19:18

Of er een driver probleem is met de Solo2 weet ik niet maar voor de Duo zijn ze al tijden verholpen.

Ik denk niet dat iedereen dat met je eens is...

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #29 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 8 April 2013 - 19:27

Ik denk niet dat iedereen dat met je eens is...

En als jij dat zegt.....

Niet dus..

Maar dan weer de diepte in... :huh: :huh: B)

Hoe groot zijn die driver problemen???? B) :rolleyes:

Mooier, wat gaat er mis... en is er "altijd" en stable oudere versie??

Edited by dylantje, 8 April 2013 - 19:27.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #30 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 8 April 2013 - 19:53

Ik weet niet je je allemaal inbeeldt, maar mijn beide Vu+-ontvangers zijn superstabiel en zijn dat altijd geweest. Er is dus geen enkele noodzaak om terug te gaan naar een stabiele oude versie want iedere nieuwe driver is doorgaans beter dan de vorige. Als het onverhoopt een keer niet het geval is geweest kan je altijd downgraden.

Ik weet dat er in het verleden meldingen zijn geweest van vastlopers, waarbij aan de drivers gedacht is, maar dat is nooit opgehelderd geweest.

Wel zijn er enkele onvolkomenheden van de drivers bekend. Daar kan ik er een aantal van opnoemen en anderen zullen die kunnen aanvullen. Maar Vu+-ontvangers blijven topkwaliteit hardware met een fabrikant die langdurig de drivers blijft verbeteren. Het is ook duidelijk dat men bepaalde onvolkomenheden niet zo belangrijk vindt. Helaas, helaas... maar welke fabrikant is perfect?

Re: Beste alternatief Xtrend twin #31 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 8 April 2013 - 20:01

Ik weet niet je je allemaal inbeeldt, maar mijn beide Vu+-ontvangers zijn superstabiel en zijn dat altijd geweest. Er is dus geen enkele noodzaak om terug te gaan naar een stabiele oude versie want iedere nieuwe driver is doorgaans beter dan de vorige. Als het onverhoopt een keer niet het geval is geweest kan je altijd downgraden.

Ik weet dat er in het verleden meldingen zijn geweest van vastlopers, waarbij aan de drivers gedacht is, maar dat is nooit opgehelderd geweest.

Wel zijn er enkele onvolkomenheden van de drivers bekend. Daar kan ik er een aantal van opnoemen en anderen zullen die kunnen aanvullen. Maar Vu+-ontvangers blijven topkwaliteit hardware met een fabrikant die langdurig de drivers blijft verbeteren. Het is ook duidelijk dat men bepaalde onvolkomenheden niet zo belangrijk vindt. Helaas, helaas... maar welke fabrikant is perfect?

Thanks..

Dit geeft licht in de duisternis... ;) ;)

Mag ik aannemen dat eea bij Vu hetzelfde werkt als bij een Xtrend??

Wat zijn de wezenlijke verschillen eigenlijk?

Maar noem eens op..

Re: Beste alternatief Xtrend twin #32 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 8 April 2013 - 20:04

En die elco problemen dan van de vu duo ?????

Re: Beste alternatief Xtrend twin #33 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 8 April 2013 - 20:09

Daar hebben we het uitgebreid over gehad: Heel duidelijk, een ontwerpfout. En een hele vervelende ook, maar Vu+ heeft minder hardwareprobleempjes gehad dan Xtrend, als je daar reden in ziet om Vu+ te mijden, dan ben je verkeerd bezig.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #34 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 8 April 2013 - 20:11

Het zou dan gaan om de:

VU plus SOLO 2

Is die niet beter als Eric moet geloven???

Re: Beste alternatief Xtrend twin #35 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 April 2013 - 20:12

Daar zit nou juist het probleem. Je kunt oneindig een bug melden, maar het wordt nooit opgelost. Gelukkig zijn de ergste bugs er inmiddels wel uit, maar feit blijft dat de drivers van VU geheugen lekken. Afhankelijk van hoe je je box gebruikt heb je daar meer of minder last van.

Dat die problemen nooit opgehelderd zijn, is omdat VU er simpelweg niet voldoende aandacht aan besteed heeft.

Vraag maar eens aan een paar gebruikers die probeerden hbbtv of een flinke epg op hun vu+duo te gebruiken.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #36 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 April 2013 - 20:14

et zou dan gaan om de:

VU plus SOLO 2

Is die niet beter als Erick moet geloven???

De solo2 is in ieder geval niet vergelijkbaar met de solo, kijk maar eens naar de specs. Vreemde zet van VU+ om deze ontvanger min of meer dezelfde naam te geven, terwijl ze echt niks in overeenkomst hebben.

Zoals gezegd, in de solo2 zitten nog steeds bugs in de drivers, maar daar merk je minder van omdat er gewoon een belachelijke hoeveelheid geheugen in zit.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #37 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 8 April 2013 - 20:16

Mag ik aannemen dat eea bij Vu hetzelfde werkt als bij een Xtrend??
Wat zijn de wezenlijke verschillen eigenlijk?

Maar noem eens op..

Wat wil je precies weten?

Het zijn beide ontvangers die gebaseerd zijn op de zelfde mediaprocessoren van Broadcom. De software die je erop zet is ook hetzelfde. Daarmee zijn ze niet fundamenteel verschillend. Printplaat, tuners, behuizing, afstandsbediening worden uiteraard door de fabrikant gekozen en zijn dus per ontvanger anders. De drivers zijn gebaseerd op code die aangeleverd wordt door Broadcom: Beide fabrikanten bewerken die om de boel compatibel te maken met Enigma2.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #38 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 8 April 2013 - 20:19

Het zijn beide ontvangers die gebaseerd zijn op de zelfde mediaprocessoren van Broadcom. De software die je erop zet is ook hetzelfde. Daarmee zijn ze niet fundamenteel verschillend. Printplaat, tuners, behuizing, afstandsbediening worden uiteraard door de fabrikant gekozen en zijn dus per ontvanger anders. De drivers zijn gebaseerd op code die aangeleverd wordt door Broadcom: Beide fabrikanten bewerken die om de boel compatibel te maken met Enigma2.

En dat is kennelijk nog een flinke uitdaging! Je moet zowiezo niet al te licht denken over linux kernel code. Dat is echt andere koek dan een userspace programma.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #39 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 8 April 2013 - 20:25

Oke..

Dan de keuze:

VU plus SOLO 2

Of een :

VU PLUS DUO

Om dan maar ff over ultimo te zwijgen....

Re: Beste alternatief Xtrend twin #40 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 8 April 2013 - 20:27

Gelukkig zijn de ergste bugs er inmiddels wel uit, maar feit blijft dat de drivers van VU geheugen lekken.

Om het eerlijk te zeggen heb ik dat zelf nog niet als feit geaccepteerd... Om van een geheugenlek te spreken moet het geheugengebruik van de driver na een bepaalde operatie groter zijn als daarvoor. Ik zie in /proc/meminfo en /proc/slabinfo geen rare dingen en heb ook nooit concrete meldingen van geheugentoename van de driver gezien (wel van ontvangers in geheugennood).

En ik denk dat een concrete melding van "Ik doe deze operatie en nu is het geheugengebruik toegenomen" ook nodig is in de communicatie naar Vu+ om tot een oplossing te komen, dit naast communicatie, want het is duidelijk geen bedrijf waar makkelijk mee te communiceren is.

7 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users