Jump to content


Photo

Beste alternatief Xtrend twin

xtrend twin Vu

  • Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: Beste alternatief Xtrend twin #61 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 April 2013 - 11:58

Ahhh, je wilt de illegaliteit in

Niks illegaals aan. Voor zover ik weet is broadcom geen overheid.

Euuhhhh?? Licenties hebben toch niets met 'een overheid' te maken?



Re: Beste alternatief Xtrend twin #62 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 9 April 2013 - 12:05

Euuhhhh?? Licenties hebben toch niets met 'een overheid' te maken?

Precies.

*Ik* heb geen licentieovereenkomst met broadcom.

En broadcom vaardigt hier in Nederland geen wetten uit.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Beste alternatief Xtrend twin #63 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 April 2013 - 12:49

Euuhhhh?? Licenties hebben toch niets met 'een overheid' te maken?

Precies.

*Ik* heb geen licentieovereenkomst met broadcom.

En broadcom vaardigt hier in Nederland geen wetten uit.

Begrijp ik nu goed dat jij meent allerlei licenties legaal te mogen overtreden, als een ander de bron maar aan je beschikbaar stelt? Jij mag dus Broadcom sourcecodes benutten als een ander die gelekt heeft?

Nu stel je me toch echt teleur: zo werkt dat natuurlijk niet.



Re: Beste alternatief Xtrend twin #64 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2013 - 13:02

Er is een verschil tussen gebruiken en "notie van nemen" ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Beste alternatief Xtrend twin #65 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 9 April 2013 - 14:39

Helemaal correct. Toch zijn die basisdrivers (of beter gezegd: de bijbehorende SDK) de basis voor alle drivers die de uiteindelijke fabrikant levert. Zonder die SDK is de driver closed source (zoals die voor ons allen is).

En omdat Xtrend die source code gelekt heeft, is de huidige onmin tussen Xtrend en Broadcom ontstaan.

 

Volgens mij is het allang 1 april geweest.  :lol: 

 

- Als er source code gelekt is van Xtrend waar kunnen we dit downloaden. Is interessant voor educatieve doeleinden?

- Wie is de bron? (Rob vd D misschien?)

 

Waarom gebruikt VU+ en andere fabrikanten niet de gelekte source kunnen ze nog wat van leren :P :P


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Beste alternatief Xtrend twin #66 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 9 April 2013 - 15:01

Begrijp ik nu goed dat jij meent allerlei licenties legaal te mogen overtreden, als een ander de bron maar aan je beschikbaar stelt? Jij mag dus Broadcom sourcecodes benutten als een ander die gelekt heeft?

Da's niet wat ik schreef.

Ik mag gerust die sources bestuderen en daar thuis mee hobbyen. Dat staat de Nederlandse wetgeving expliciet toe. Zelfs als ik daarmee bijvoorbeeld patenten schendt, want tot nu toe beschermt onze wet onze burgers nog tegen vervolging voor dit soort overtredingen.

Een andere zaak wordt 't als het om commerciele inzet gaat. Gratis weggeven valt in het algemeen ook onder commercieel gebruik.

Maar 't is toch allemaal hypothetisch geleuter in de ruimte, aangezien er helemaal geen gelekte sources zijn.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Beste alternatief Xtrend twin #67 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 9 April 2013 - 15:11

Grijs gebied hoor...

De auteurswet geeft je in 45L recht op reverse-engineering... waarmee je inderdaad mag hobby'en. Maar daar wordt als voorwaarde aan gesteld dat je bevoegd bent tot de handelingen in artikel 45I (laden en in beeld brengen). En voor die rechten moet je je beroepen op artikel 45J, die stelt dat je als rechtmatige verkrijger geen toestemming nodig hebt voor de handelingen in artikel 45I.

Maar of je gelekte broncode nu rechtmatig verkregen hebt??

Re: Beste alternatief Xtrend twin #68 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 9 April 2013 - 15:28

En omdat Xtrend die source code gelekt heeft, is de huidige onmin tussen Xtrend en Broadcom ontstaan.

Bron?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beste alternatief Xtrend twin #69 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 April 2013 - 15:51

En omdat Xtrend die source code gelekt heeft, is de huidige onmin tussen Xtrend en Broadcom ontstaan.

Bron?

Sorry, maar ik kan mijn doorgaans zeer betrouwbare bron niet onthullen.



Re: Beste alternatief Xtrend twin #70 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 9 April 2013 - 15:54

 

En omdat Xtrend die source code gelekt heeft, is de huidige onmin tussen Xtrend en Broadcom ontstaan.

Bron?

Sorry, maar ik kan mijn doorgaans zeer betrouwbare bron niet onthullen.

 

Had die bron maar verstand van drivers, dan zag het leven er al een stuk anders uit.......



Re: Beste alternatief Xtrend twin #71 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 9 April 2013 - 15:58

 

 

En omdat Xtrend die source code gelekt heeft, is de huidige onmin tussen Xtrend en Broadcom ontstaan.

Bron?

Sorry, maar ik kan mijn doorgaans zeer betrouwbare bron niet onthullen.

 

Had die bron maar verstand van drivers, dan zag het leven er al een stuk anders uit.......

De relatie ontgaat me geheel.



Re: Beste alternatief Xtrend twin #72 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 9 April 2013 - 16:47

Pfff, kunnen jullie niet elders uitvechten wie de grootste heeft?

Topic ging over een keuze maken wat betreft decoder, niet over wie alles het beste denkt te weten.



Re: Beste alternatief Xtrend twin #73 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2013 - 17:52

Nou eigenlijk heeft iedereen hier op 1 na gelijk, dat is subtiel anders ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Beste alternatief Xtrend twin #74 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2013 - 17:58

Heb lang genoeg VU en Xtrend naast elkaar gebruikt om te zeggen dat ik bij  minder goede verkrijgbaarheid van Xtrend voorlopig liever een gebruikte Xtrend zou hebben dan een nieuwe VU, en over een paar jaar zien we dan wel weer.

Bij mij in de huiskamer staat de ET9000. Het gemis van een extra tuner weegt niet op tegen een stabiele box, de dm8000 en ultimo staan in de werk/hobby kamer, stof te vangen voornamelijk...

Ultimo te koop dan??


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #75 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 9 April 2013 - 18:00

Ultimo te koop dan??

En je hebt al drie ontvangers? :D


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Beste alternatief Xtrend twin #76 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2013 - 18:01

@ WTE,

 

Hoe kan ik er achter komen dat er in q3-4 wel een box komt?

Van Xtrend dan wel te verstaan...


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #77 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2013 - 18:01

Ultimo te koop dan??

En je hebt al drie ontvangers? :D

 

Weet je nog waarom ik dit topic starte.... ;) ;) :lol: :lol: :(


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #78 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 9 April 2013 - 19:06

@ WTE,

 

Hoe kan ik er achter komen dat er in q3-4 wel een box komt?

Van Xtrend dan wel te verstaan...

 

4 tot 6 juni is er een beurs in Duitsland Angacable wat nu trouwens Angacom heet.

Hier zal de roadmap van Xtrend worden bekend gemaakt.

 

 

Maak je geen zorgen dat VU+ in de persoon van Satkiekerd/Rob je bang wil maken met leugens.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Beste alternatief Xtrend twin #79 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2013 - 19:23

Ik ben er niet bang voor..

Heb meer een hekel aan Duitse boxen.. ;) ;) ;) ;)

Maar de persoon die hem graag wilt, wil een stable... :rolleyes:

 

En ik wil rust, zodat ik niet te pas en te onpas een eind moet rijden, omdat ik zei die moet je kopen...... B)  [ familie dus een stable is me wel waardt hahahaha]

 

Maar alles wat daar geshowd wordt is dus zeker weken daarna nog niet leverbaar in Nederland....[ of wat denk jij? ]


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #80 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2013 - 20:23

Ik lees toch wel aardige berichten.. Over de Solo2

 

 

Maar zonder te zeuren of kritiek te hebben !!!!!  [ ben zeeer blij met PLi ] [ en als de mijne nu kapot zou gaan, morgen weer een PLi box!!! welke dan ook ]

 

Dan toch:

 

Heeft de PLi groep langzaam geen probleempje?

Eigenlijk erg weinig keuze in de twins....

Single zijn er zat....

 

Ik weet dat de vraag enz enz al heel vaak gesteld is, kan deze box niet enz enz  [ dus ik wil dat zeker niet aanwakkeren ]

 

Maar zijn er dan geen boxen die op het verlanglijstje van de core's staan, om onder de hoede van PLi te komen..


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users