Jump to content


Photo

Beste alternatief Xtrend twin

xtrend twin Vu

  • Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: Beste alternatief Xtrend twin #81 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 9 April 2013 - 20:34

Zucht  :(



Re: Beste alternatief Xtrend twin #82 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2013 - 20:40

Zucht  :(

 

Was ik al bang voor... :huh: :huh:

Maar zo bedoel ik het niet   !!!!! :unsure: :unsure:


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #83 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 9 April 2013 - 21:55

Dylantje, ik kan je in ieder geval zeggen dat je bij mij ook aardig op de zenuwen begint te werken.

Alles wat je schrijft is suugestief, vragend, vissen naar dingen, telkens in herhaling vallen, proberen te pushen, oftewel reuze vervelend zo langzaam aan.



Re: Beste alternatief Xtrend twin #84 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 9 April 2013 - 22:38

Kortweg, stuur je kennissen naar de winkel en laat ze er lekker zelf 1 kopen...

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Beste alternatief Xtrend twin #85 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 April 2013 - 05:37

Tsja......
Pfffffff



Bedankt voor jullie feedback....


Hier heb ik teminste wat aan

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #86 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 10 April 2013 - 09:39

Kijk naar je eigen ervaringen, je bent tot op heden nog steeds blij met de door jou aangeschafte spullen, waarom adviseer je dezelfde hardware dan niet aan je vrienden?

De hardware die jij hebt is toch nog wel te koop?

 

De Vu+ Solo2 zal ook uitstekend voldoen, van de 'brakke driversupport' zal de eindgebruiker niets merken, behalve dan bij apps zoals UG, die laden zo verschrikkelijk traag maar werken wel......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Beste alternatief Xtrend twin #87 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 10 April 2013 - 10:13

De hardware die jij hebt is toch nog wel te koop?

Het hele probleem was juist de gebrekkige beschikbaarheid van twintuner xtrends.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #88 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 April 2013 - 10:38

Tsja soms is het lastig om nog te volgen waar het over gaat.....
Dat heeft de naam van deze topic....
Dan zijn er altijd mensen die afwijken van een topic....

Want ik klaag absoluut niet...



Maar ondanks dat het een hot item is...

En ik hardop denk zonderte claimen ofwat dan ook

Zijn er mensen die niet hardop objectief kunnen denken

Ik ben er wel uit....
De core is er klaar mee.....

Dus inhoudelijk gezien zou hij op slot mogen....
Maar ik ben geen voor...
Ik ben een zeurkous.......


Xxx

Edited by dylantje, 10 April 2013 - 10:40.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #89 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,278 posts

+691
Excellent

Posted 10 April 2013 - 11:18

Is als je alleen/voornamelijk satelliet wilt kijken de ET9200 niet nog gewoon beschikbaar? Of is deze ook al bijna op!


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beste alternatief Xtrend twin #90 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 April 2013 - 17:53

Dat is het, ook bijna op...

Maar nog meer reden............

Oude cpu of wat dat ding ook mag zijn..

Geen onderdelen/service...

Enz. enz...

Te duur ten opzichte van een Vu solo 2, want die heeft de nieuwste hardware enz

 

En waarschijnlijk zal het suggestieve advies een Vu solo 2  worden...

En die gaan ze waarschijnlijk zelf betalen//halen in de winkel...


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #91 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 April 2013 - 17:58

De Vu+ Solo2 zal ook uitstekend voldoen, van de 'brakke driversupport' zal de eindgebruiker niets merken, behalve dan bij apps zoals UG, die laden zo verschrikkelijk traag maar werken wel......

In sommige omstandigeheden merkt de eindgebruiker er wel degelijk wat van. Als je een NAS met NFS gebruikt bijvoorbeeld, ook voor deze ontvanger hebben we de max buffer size moeten verlagen omdat er geheugen weglekt. En ook op de solo2 ben ik soms zomaar het geluid kwijt, om maar iets te noemen. En ook nog steeds geen cropping support.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Beste alternatief Xtrend twin #92 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 10 April 2013 - 18:05

Bedankt voor jullie feedback....

Ik ben het wel een beetje met Henksat eens, de manier waarop je schrijft is echt vermoeiend, zo ad/hd, hak-op-de-tak, als je dat leest word je gewoon helemaal zenuwachtig.

Probeer gewoon eens een berichtje met één paragraaf, waar gewoon iets in staat als "Ik heb ontvanger x en ik heb daar probleem y mee.", zonder al die haakjes in alle smaken enz.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Beste alternatief Xtrend twin #93 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 April 2013 - 20:03

En ook nog steeds geen cropping support.

Driver 20130207 maakt melding dat clipping nu ondersteund wordt. Geen idee of het de cropping is die je bedoelt, maar taalkunidg zijn beide woorden zowat synoniem.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #94 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 10 April 2013 - 20:27


En ook nog steeds geen cropping support.

Driver 20130207 maakt melding dat clipping nu ondersteund wordt. Geen idee of het de cropping is die je bedoelt, maar taalkunidg zijn beide woorden zowat synoniem.


Dat bleek een onterechte claim, blijkbaar begrepen ze bij Vu+ ook nog niet helemaal wat clipping is.

Re: Beste alternatief Xtrend twin #95 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 April 2013 - 21:00

Bedankt voor jullie feedback....

Ik ben het wel een beetje met Henksat eens, de manier waarop je schrijft is echt vermoeiend, zo ad/hd, hak-op-de-tak, als je dat leest word je gewoon helemaal zenuwachtig.

Probeer gewoon eens een berichtje met één paragraaf, waar gewoon iets in staat als "Ik heb ontvanger x en ik heb daar probleem y mee.", zonder al die haakjes in alle smaken enz.

 

Ik zou graag willen.

Alleen als je de topics leest, zijn er altijd mensen die ten alle tijden de diepte ingaan, zover dat ik de weg allang kwijt ben.

Volgens mij was mijn topicstart heel duidelijk, maar is er weinig van over [ heb dat veel vaker met topics hier ]


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #96 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,278 posts

+691
Excellent

Posted 10 April 2013 - 21:19

Om het weer ff ontopic te krijgen....

 

Zover ik het begrijp maakt o.a. ET geen nieuwe oudere generatie ontvangers meer... omdat er binnenkort nieuwe komen en je er dan ook mee "blijft zitten"..

En helaas door het succes zijn de oudere types inmiddels al praktisch uitverkocht...

 

Vu is met de Solo2 (e.o. ook GigaBlue en zo) nu al eerder op de markt met nieuwere hardware. Ze zijn wel eerder maar daarom krijgen ze niet de puntjes op de i gezet wat betreft de kwaliteit van de drivers en vooral ook E2 compatibiliteit... (omdat ze zelf nog op oude git.opendreambox.org enigma2 code doorborduren en daar lustenloos op kunnen blijven patchen zonder last te hebben van andere boxen)...

 

Het is dus eigenlijk nog altijd wachten op een nieuwe generatie ontvanger met goede stabiele drivers op een lekkere moderne linux kernel revisie....


Edited by littlesat, 10 April 2013 - 21:20.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Beste alternatief Xtrend twin #97 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 10 April 2013 - 21:21

Om het weer ff ontopic te krijgen....

 

Zover ik het begrijp maakt o.a. ET geen nieuwe oudere generatie ontvangers meer... omdat er binnenkort nieuwe komen en je er dan ook mee "blijft zitten"..

En helaas door het succes zijn de oudere types inmiddels al praktisch uitverkocht...

 

Vu is met de Solo2 (e.o. ook GigaBlue en zo) nu al eerder op de markt met nieuwere hardware. Ze zijn wel eerder maar daarom krijgen ze niet de puntjes op de i gezet wat betreft de kwaliteit van de drivers en vooral ook E2 compatibiliteit... (omdat ze zelf nog op oude git.opendreambox.org enigma2 code doorborduren en daar lustenloos op kunnen blijven patchen zonder last te hebben van andere boxen)...

 

Het is dus eigenlijk nog altijd wachten op een nieuwe generatie ontvanger met goede stabiele drivers op een lekkere moderne linux kernel revisie....

 

dank


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #98 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 11 April 2013 - 05:42

Tja, als je een ontvanger koopt om er vervolgens niet 'mee te zitten' sla je de plank wat betreft de topicstarter, volledig mis.

 

Hij zoekt een alternatief voor een Xtrend twin welke bij mijn weten, nog best regulier te vinden is.

Waarom op zoek naar een alternatief als je zelf goede ervaringen hebt en tevreden bent met wat je hebt? Gewoon zien dat je dezelfde spullen krijgt en je bent klaar.

Een nieuwe ontvanger met nieuwe hardware kan in het begin weer narigheid geven voor de eindgebruiker. (Ik zeg bewust 'kan narigheid geven')


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Beste alternatief Xtrend twin #99 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 April 2013 - 21:02

Off topic maar toch:

Edit: Dit bericht betrof een melding van een merk X ontvanger waar onterecht vermeld wordt dat daar OpenPLi in zit.

Edited by Frenske, 12 April 2013 - 21:10.
Anti reclame is ook reclame, en daarom heb ik de link verwijderd. Nog los van het feit dat wij hier geen hetzes tegen welke satellietshop willen promoten. Op zich heb jij wel gelijk hoor. ;)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Beste alternatief Xtrend twin #100 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 13 April 2013 - 08:35

Based on the OpenPLI sources.

 

Dit houdt alleen in de de opensource software van PLi gebruikt is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users