Jump to content


Photo

Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000

et9x00 openPLi 4

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 2 April 2014 - 18:48

Mijn ET9X00 heb ik voor het laatste op 31 maart 203 bijgewerkt en ik heb al OpenPLi 4. Na het bijwerken was mijn favorietenlijst nog intact. Ik heb een eigen zelfgemaakte favorietenlijst, en geen gedownloaded lijst.

 

Sinds vandaag mijn eigen lijst in plaats van programmaplaats 1 of 1000. Mijn markers zijn er nog steeds.

 

Op programmaplaats 1 staat nu NED1HD, en terwijl ik maar Astra 1 t/m 3 kan ontvangen heeft die ineens programma's op hotbird bijgevonden, die ik natuurlijk niet kan bekijken.

 

Onder favorieten staat eerst een lijst van Canal Digitaal, en vervolgens pas mijn favourites (TV) en als laatste Last scanned.

 

Hoe kom ik weer terug bij mijn eigen favorietenlijst?

Ik vermoedt ik hoef alleen de lijst van Canal Digitaal te verwijderen, maar ben ik er dan al?

Ik heb ook ooit autobackup aangezet.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 2 April 2014 - 19:15

Sinds kort is de automatische fastscan aan de image toegevoegd en deze staat (stond?) standaard op aan. Dit houdt in dat zodra de receiver op standby gaat er gezocht wordt naar de fastscan lijst van CD en dat deze dan geupdate wordt. Dit had bij mij ook tot gevolg dat mijn favorieten ook naar 1001 werd verwezen.

Je kan de instelling vinden onder:

Menu -> Instellingen -> Zenders zoeken -> Fast scan -> Enable auto fast scan - NEE

Dat voorkomt het in de toekomst (maar daar heb je nu je favorietenlijstje niet mee terug)

 

Als het goed is staat er een back-up in /hdd/backup/Pli-AutoBackup

daarin staat onder andere de map /etc/enigma2 met daarin al je boeketten (als deze niet inmiddels is overschreven met de huidige lijst)


Edited by Pedro_Newbie, 2 April 2014 - 19:17.


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #3 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 2 April 2014 - 19:21

Dat voorkomt het in de toekomst (maar daar heb je nu je favorietenlijstje niet mee terug)

 

Kan het hier herstellen door boekettenlijst te openen en dan Canaldigitaal Astra1 te verwijderen via menu invoer verwijderen

even van boeket wisselen en voilahij begint weer bij 1


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #4 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 2 April 2014 - 19:28

Dat wist ik niet, ik had het ook niet geprobeerd. Ik had mijn lijst gewoon weer terug gezet via dreamboxedit. Goed om te weten dat de nummering gewoon weer hersteld wordt.



Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #5 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 2 April 2014 - 19:31

dus een duitser die naar astra1 kijkt en die zijn PLi bijwerkt, die krijgt meteen erna de fastscanlijst van CD erdoor geduwd ?

en zouden jullie voor de vlamingen niet eerder de fastscanlijst van TVV binnenhalen ?

of zou het niet verstandiger zijn om die optie standaard NIET in te schakelen ......


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #6 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 2 April 2014 - 19:47

Dat wist ik niet, ik had het ook niet geprobeerd. Ik had mijn lijst gewoon weer terug gezet via dreamboxedit. Goed om te weten dat de nummering gewoon weer hersteld wordt.

De nummering wordt teruggezet alleen de zendernamen nu ook niet meer,  het maakt een eigen boeket Canaldigitaal aan met daarin de fastscan zenders, maar ook worden  de zenders in je eigen boeket aangepast naar de CD namen..


Edited by DeBeek, 2 April 2014 - 19:50.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 2 April 2014 - 19:53

dus een duitser die naar astra1 kijkt en die zijn PLi bijwerkt, die krijgt meteen erna de fastscanlijst van CD erdoor geduwd ?
en zouden jullie voor de vlamingen niet eerder de fastscanlijst van TVV binnenhalen ?
of zou het niet verstandiger zijn om die optie standaard NIET in te schakelen ......

Zolang iemand nooit eerder de fastscan gebruikt heeft, zal deze ook nooit gedownload worden. Of iemand nu in Oezbekistan woont of in Lutjebroek, dat maakt niets uit.
Los even van het feit of iemand in Oezbekistan Astra kan ontvangen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #8 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 2 April 2014 - 20:11

aha, wist ik niet. prima dan.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #9 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 2 April 2014 - 20:26

Ik heb mijn favorietenlijst terug door de CD lijst te verwijderen. Geen idee of de namen zijn aangepast, ik heb ze tenminste niet verandert.

 

Het zal toch niet zo zijn dat CD ineens OpenPLi sponsort?


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 2 April 2014 - 21:17

Het zal toch niet zo zijn dat CD ineens OpenPLi sponsort?

Dit is puur ontwikkelt om een Nederlands product ook enkele handige features mee te geven die oorspronkelijk puur voor de Nederlandse markt waren bedacht. Echter, sinds de fastscan ook voor verschillende buitenlandse zenders geldt, die wel onder de paraplu van M7 vallen, heeft het iets meer een internationaal tintje gekregen.
Maar voor de eindgebruiker die niets extra's met zijn ontvanger doet behoudens het kijken naar de nl kanalen met zijn eigen kaartje, en enkel gekozen heeft voor een Linux ontvanger om toch ooit de eventuele extra opties als afspelen van foto's, muziek en dvd's te gaan gebruiken, is een fastscanlijst + auto update een prima optie.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 3 April 2014 - 06:59

Je kunt de nummering ook makkelijk weer terugzetten door het nieuwe boeket even te verplaatsen zodat het 'gewone' boeket weer bovenaan in de lijst komt te staan,

de kanaal nummering volgt dan vanzelf :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 April 2014 - 07:28

Nog simpeler het doornummeren uit te zetten door in het Gebruikers interface de ''Alternatieve tel modus'' op ja te zetten dan beginnen alle boeketten met 1 :rolleyes:


Edited by Sagitarius, 3 April 2014 - 07:32.

73's

PE1AQZ


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 April 2014 - 09:10

En als je echt niks te maken wilt hebben met fastscan (zoals ik) dan kun je altijd nog de fastscan plugin verwijderen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #14 Lutz

  • Senior Member
  • 746 posts

+1
Neutral

Posted 19 July 2014 - 10:24

Hetzelfde probleem is vandaag weer gebeurt, maar uit kanaal 1 werd kanaal 78. En ik ontvang bewust alleen FTA kanalen. Gelukkig maar dat de oude oplossing in deze draad ook nog werkt.


<p>VU+Duo2, VU Solo SE, DM800HD se R.I.P, Visiosat Big Bisat schotel met QuadLnbs voor Astra 1 - 3, Hotbird

Re: Eigen favorietenlijst doorgeschoven van 1 naar 1000 #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 19 July 2014 - 10:33

Dan is er een bouquet bijgekomen... En namelijk hierdoor...

http://sourceforge.n...d254/log/?path=

Blijkbaar werkt dit dus prima!

Je hebt 3 mogelijkheden...

Via channelselectie en dan blauw...

1. Dit bouquet verwijderen (en naderhand de .del file verwijderen met ftp of zo)
2. Dit bouquet naar beneden verplaatsen

Via channelselectie en dan twee keer menu...

3. Alternatieve telmodus aanzetten

Feitelijk had je voorheen altijd al een "spook userbouquet" in je settings staan... Deze is dus nu naar boven gekomen ;)

Edited by littlesat, 19 July 2014 - 10:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: et9x00, openPLi 4

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users