Jump to content


Photo

ET10K backup niet te flashen- bootloader?

xtrend ET10000 Backup Suite bootloader

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 6 November 2016 - 12:12

Na het spelen met wat oude images blijkt mijn ET10k geen USB image die is gemaakt met de backup suite van Pedro_Newbie te kunnen flashen, de box 'ziet' geen image op de usb stick en vraagt niet om te flashen.

 

Aan de stick zal het niet liggen, want elke 'gewone' image wordt gezien en kan geflasht worden. Een backup image is echter veel groter, ca 120 MB tegen ca. 60 MB voor een 'kale' openpli image. Hier op de site van xtrend staat een bootloader met de omschrijving 'This version increase the limit of the bootloader to 200MB."

 

Slordig taalgebruik, ik neem aan dat niet de bootloader 200 MB mag zijn, maar het te flashen image.

 

Nu ben ik niet zo dol op flashen in het algemeen en bootloaders in het bijzonder omdat je een 'bricked' box over kunt houden.

 

-Is er een manier om te controleren welke bootloader nu op de box staat? (de zoekfunctie geeft wel de vraag, maar geen eenduidig antwoord)

-Klopt mijn analyse, was de oude limiet kleiner dan 120MB?

-Is de bootloader van deze website betrouwbaar?



Re: ET10K backup niet te flashen- bootloader? #2 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 6 November 2016 - 12:31

Bij het maken van de backup heb je waarschijnlijk ook een waarschuwing gekregen omtrent de grootte van de backup. (hoewel ik zo uit mijn hoofd niet weet of die limiet ook gold voor de et10000)

De backup is, ook al is die te groot voor een normale flash, te flashen via de backupsuite met de blauwe knop (Backup terugzetten)

Dus na het drukken op de blauwe knop even bladeren naar waar de backup staat, b.v. de USB stick. Als je op de map staat kan je de flash starten met de groene knop

 

 

edit: even nagekeken maar voor de ET10000 komt die waarschuwing niet, de ET10000 zou images groter dan 120MB moeten kunnen flashen


Edited by Pedro_Newbie, 6 November 2016 - 12:33.


Re: ET10K backup niet te flashen- bootloader? #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 6 November 2016 - 12:49

Ja, ik heb de backup nu op die manier teruggezet: eerst 'kale' image geflashed en de backup vanaf de HDD geflashed. Dat ging prima :) , maar de omweg zou niet nodig moeten zijn.





Also tagged with one or more of these keywords: xtrend ET10000, Backup Suite, bootloader

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users