Dank je wel.
Ik heb je test meerdere keren uitgevoerd.
Test1)
Ik heb de opname gestart (NED1) Vervolgens weggezapt (SBS6), en na enige tijd de box in standby gezet.
De box gaf aan dat er een opname werd uitgevoerd (R in het frontscherm)
Hierna de box weer gestart en kwam op mijn laatst gekozen zender uit (SBS6)Ik heb vervolgens de opname (NED1)afgespeeld.
Op het moment dat er naar een andere zender (SBS6)werd gezapt, viel het beeld van de opname inderdaad stil.
Echter het werd ook niet gestart, nadat de box in standby is gezet. Sterker nog, ondanks dat de box aangaf op te nemen, is er niets opgenomen. Het afspelen van de opname is nl gestopt en ik kwam terug in mijn menu voor het afspelen.
Test 2)
Ik heb de opname gestart (RTL4, tuner A) Vervolgens weggezapt (RTL 5, tuner B ), Hierna teruggezapt naar RTL4, en daarna weer naar RTL5 en hierna na enige tijd de box in standby gezet.
De box gaf aan dat er een opname werd uitgevoerd (R in het frontscherm).Hierna de box weer gestart en kwam op mijn laatst gekozen zender uit (RTL 5) Ik heb vervolgens de opname (RTL4)afgespeeld.
Op het moment dat er naar een andere zender (RTL 5)werd gezapt, viel het beeld van de opname inderdaad stil. Nadat ik terugkwam op RTL4 (het programma wat opgenomen werd), ging het beeld weer verder, na het wederom wegzappen naar RTL5 viel het beeld weer stil. Op het moment dat de box in standby werd gezet, ging het beeld weer verder. Ook nadat de box weer werd aangezet, en terugkwam op RTL 5, bleef de opname beeld geven. (Had ik niet verwacht eigenlijk).
Test 3)
Ik heb de opname gestart (RTL4, tuner A) Vervolgens weggezapt (SBS 6, tuner C), Hierna teruggezapt naar RTL4, en daarna weer naar SBS6 en hierna na enige tijd de box in standby gezet.
De box gaf aan dat er een opname werd uitgevoerd (R in het frontscherm).Hierna de box weer gestart en kwam op mijn laatst gekozen zender uit (SBS 6) Ik heb vervolgens de opname (RTL4)afgespeeld.
Op het moment dat er naar een andere zender (SBS 6)werd gezapt, viel het beeld van de opname niet helemaal meer stil, maar kreeg ik een aantal sec een scrambled beeld. Nadat ik terugkwam op RTL4 (het programma wat opgenomen werd), ging het beeld weer verder, na het wederom wegzappen naar SBS 6 kreeg ik een korte tijd weer het gescrambelde beeld, Op het moment dat de box in standby werd gezet, scrambelde het beeld ook/ Ook nadat de box weer werd aangezet, en terugkwam op SBS 6, bleef de opname beeld geven. In deze test bleef het beeld dus eigenlijk niet hangen, maar scramblede hele korte tijd, waarna het afspelen gewoon verder ging. Het scrambelen duurde ook korter dan dat ik naar SBS 6 keek.
Ik weet helaas bij test 1 niet meer, welke tuners zijn gebruikt.
Als antwoord op jouw vraag mbt Oscam... Ik heb een lokale kaart, die ik in de ingebouwde cardreader heb gestopt. De Oscam was reeds geïnstalleerd door de leverancier. Ik heb via de verschillende forums begrepen dat je Oscam of CCAM nodig hebt, omdat de kaart niet meerdere zenders kan decrypten. Maar het kan zijn dat ik dit compleet verkeerd begrepen heb.
Wat natuurlijk de bedoeling is, dat we meerdere programma's kan opnemen, terwijl ik een andere kijk. Opnames moeten ook gedaan kunnen worden als de ontvanger in standby modus staat. Tevens zouden we de timeshift direct willen starten op het moment dat er naar een programma wordt gezapt, en niet pas op het moment dat je de zender op pauze hebt gezet.
Om dit laatste te kunnen doen, heb ik de applicatie permanent timeshift geïnstalleerd (ook naar aanleiding van dit forum).
Alleen het opnemen, hetzij via de EPG, hetzij via een handmatige timer of via het opnemen vanaf de zender lukt dus (nog) niet.
Edited by Feanfanlion, 26 December 2017 - 22:17.