Jump to content


Photo

Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender

opname

  • Please log in to reply
42 replies to this topic

Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 27 December 2017 - 23:23

Dat lijkt me dan niet, want die FTA zender heeft helemaal geen decryptie nodig.

 

Leg eens precies uit hoe je situatie er uit ziet van tuner naar LNB? Hoeveel kabels? Hoe precies aangesloten? Switch of niet? Welke switch? Welk type LNB?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #22 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 December 2017 - 10:44

Er is een Smart Titanium TMQ43 Quad Duo LNB (Astra 1 & 3)  aangesloten op een 80cm schotel, waarbij 2 kabels naar deze box gaan zonder het gebruik van een switch.

Beide kabels zijn aangesloten op de 2 tuners van de box. Er is geen doorlussing. Kabels zijn nagemeten en zijn accoord.

 

Omdat de FTA inderdaad geen decryptie nodig heeft, en deze opnames wel goed gaan, en de geencrypte zenders niet, leek mij de conclusie dat het aan het decrypten (of de instellingen hiervan) ligt een juiste conclusie.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #23 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 December 2017 - 11:46

Hoe doe je de decryptie:

 

- oscam

- cccam

- CI


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #24 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 December 2017 - 12:20

De kaart zit in de ingebouwde reader.
Encryptie loopt via oscam.

Edited by Feanfanlion, 28 December 2017 - 12:21.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2017 - 11:54

Dan wordt het tijd om in de logging van oscam te gaan kijken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 December 2017 - 11:57

Ik zie nu overigens dat TS al twee keer had gemeld dat Oscam wordt gebruikt, excuus.

 

Kaart is? CDS of TVV neem ik aan?

 

Klinkt inderdaad ook een beetje als kaart in strafstand. Daar kun je van af komen door 'm ongeveer een halve dag op één zender te laten staan zonder te zappen (kan dus ook best 's-nachts).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #27 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 30 December 2017 - 17:08

Hallo erik,

 

Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van een kaart van Canal Digitaal.

 

Ik zal de log van oscam goed bekijken.  Zo gauw ik iets heb, zal ik een post sturen.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #28 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2018 - 17:31

Hallo,

 

Ik heb een logfile van de OSCAM meegestuurd.

Ik heb hem eerst gereset, en vervolgens het volgende uitgevoerd:

  • NPO 1 op beeld weergeven + start opname
  • NPO 2 op beeld weergeven + start opname
  • NPO 3 op beeld weergeven + start opname
  • NPO 1 op beeld weergeven
  • Alle opnames gestopt

Vervolgens heb ik de opnames bekeken.

De opname van NPO1 start en het beeld valt stil op het moment dat ik naar NPO2 overschakel. Het gaat daarna weer verder met het beeld op het moment dat ik op NPO1 terugkeer

De opname van NPO2 start en het beeld valt stil op het moment dat ik naar NPO3 overschakel, de opname gaat daarna ook niet verder, want ik kom weer terug in mijn timerscherm

Dit zelfde geldt voor de opname van NPO3.

 

Ik heb als bijlage de log meegestuurd. Tevens een printscreen van de readers en een status overview van OSCAM.

Indien er meer info nodig is mbt settings van Oscam, lees ik het graag.

 

Attached Files



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #29 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 January 2018 - 19:21

can't resolve ip_adress_server, error: Name or service not known

Da's alvast één. Je hebt zo te zien de voorbeeldconfig 1:1 overgenomen. Even wat je niet gebruikt, uitzetten (of uit laten staan). Hekje ervoor zetten.

Demuxer 0 stop descrambling program number 5225 (0100@00006A:5225 unknown)

Ook interessant...

Demuxer 0 stop descrambling program number 17C0 (Ned2 HD)

Het lijkt wel of de opnames echt stoppen op enig moment, want oscam krijgt van enigma door dat de descrambling moet stoppen.

 

Ik heb heel erg het gevoel dat je oscam config files van geen kant kloppen, dat er in geklooid is en niet de originele configs zijn die meekomen met het package.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #30 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2018 - 20:27

Zou een herinstallatie van Oscam dan het probleem op kunnen lossen?

 

Ook als Oscam van Enigma doorkrijgt om de descrambling moet stoppen.

 

Of zou je advies zijn om een gehele nieuwe installatie te doen?



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #31 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 8 January 2018 - 09:46

Als antwoord op jouw vraag mbt Oscam... Ik heb een lokale kaart, die ik in de ingebouwde cardreader heb gestopt. De Oscam was reeds geïnstalleerd door de leverancier. Ik heb via de verschillende forums begrepen dat je Oscam of CCAM nodig hebt, omdat de kaart niet meerdere zenders kan decrypten. Maar het kan zijn dat ik dit compleet verkeerd begrepen heb.

Dan zou ik beginnen met Oscam eens geheel te verwijderen en opnieuw vanaf de feeds te installeren.

Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #32 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 8 January 2018 - 09:59

Als het goed is worden de config files verwijderd bij een reinstall van OSCam, mocht daar het euvel in zitten en gezien je een CD kaartje hebt (post #7) heb je ook geen excotische instellingen in OSCam nodig.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #33 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 January 2018 - 10:05

Dat houdt in dat je dus ook de folder (met inhoud) /etc/tuxbox/config/oscam moet verwijderen, die worden NIET bij een re-install overschreven of verwijderd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 8 January 2018 - 19:15

Precies, dat bedoel ik. Beste manier: oscam package verwijderen, dan de directory /etc/tuxbox/config/oscam compleet verwijderen en dan oscam weer installeren.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #35 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 January 2018 - 15:55

Hallo allen,

 

Ik heb Oscam package verwijderd, inclusief de extension oscam setup, vervolgens de directory compleet verwijderd. Intussen (voor de zekerheid) de ontvanger geherstart.

Hierna oscam weer geïnstalleerd en de extension.

 

Hierna weer meerdere programma's opgenomen. Echter wederom stopt de opname, enkele seconden nadat er van zender wordt gewisseld.

 

In de log van de oscam komt nog steeds de lijn voor, op het moment dat ik wegzap van ned 2 en daar een opname heb gestart.

2018/01/28 15:36:30 15C26752 c   (dvbapi) Demuxer 0 stop descrambling program number 17C0 (Ned2 HD)

 

De ander meldingen van (dvbapi) om descrambling te stoppen, komen ook voor. Dit zijn de zenders op de transponder van Ned1 / Ned3.

 

De error dat het ipnr niet gevonden kan worden is er overigens niet meer.

 

Heeft iemand nog een ander idee om mijn probleem op te lossen?

Ik heb een nieuwe log van Oscam van de actie van vandaag, na de herinstallatie van Oscam, meegestuurd.

 

Kan het ook zijn dat Enigma het probleem veroorzaakt?

Permanent Timeshift is overigens ook ingeschakeld heb ik gezien, maar dat zou lijkt mij, moeten kunnen icm opnemen. Permanent Timeshift is immers ook niets anders dan opnemen..

 

Attached Files



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #36 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 28 January 2018 - 16:16

Ik heb dit overigens niet eerder gemeld, maar er wordt gedraaid op openpli v4, nog niet op 6.1



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 31 January 2018 - 19:13

Dit komt op mij over dat enigma (inderdaad) aan Enigma doorgeeft dat de zender niet meer descrambled hoeft te worden, omdat de opname (inderdaad) wordt gestopt.

 

Ik zou eens beginnen met een paar FTA zenders, ik denk niet dat het aan Oscam ligt. Maar bijvoorbeeld aan een onjuiste tuner-config waardoor enigma denkt (terecht of onterecht) dat er maar 1 transponder tegelijk ontvangen kan worden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #38 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 1 February 2018 - 16:44

Wat houdt je tegen om OpenPLi 6.1 te installeren en het nogmaals te proberen? Wellicht is het daarmee opgelost.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 February 2018 - 20:24

Ehm, dat er niet in de release notes staat dat er een probleem was in 6.0 op dit gebied en het in 6.1 is opgelost?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #40 boolean

  • Senior Member
  • 215 posts

+2
Neutral

Posted 2 February 2018 - 00:46

Ehm, in de release notes van de Windows 10 Fall Creators update stond ook zo veel niet. Toch hebben ze daarin (onbewust?) issues opgelost die bij de voorlaatste update waren geïntroduceerd.

 

Ik kan mij niet voorstellen dat jij persoonlijk alle commits op Git uitgebreid gaat reviewen, dan had je het namelijk net zo goed zelf kunnen bouwen (tenzij je dat stuk zelf geschreven hebt natuurlijk).

 

Daarbij, baat het niet, dan schaadt het niet  :)





Also tagged with one or more of these keywords: opname

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users