Jump to content


Photo

Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender

opname

  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2017 - 17:52

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een VU+ Solo 4K, met daarop 2 aangesloten tuners.

Ik heb tevens Oscam geinstalleerd.

 

In eerste instantie kon ik helemaal niet opnemen, zonder dat alle andere zenders op zwart gingen.

Dit heb ik inmiddels verholpen, dwz ik heb beeld op andere zenders, als ik opneem.

Echter de opname zelf is nog steeds niet succesvol.

 

De opname blijkt nl een aantal seconden nadat ik van zender ben veranderd, een bevroren beeld te geven.

Het lijkt erop dat er wel opgenomen wordt, maar bij het afspelen wordt het beeld bevroren.

 

Wie kan mij helpen, om aangeven in welke richting ik dit kan oplossen?

 

Beide tuners zijn goed ingesteld.

Indien ik op tuner A iets opneem, wordt er bij een andere transponder/zender goed geschakeld naar een andere tuner (bijv. B of C/D/E/F afhankelijk van de (hoeveelheid) opnames)

 

 



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 25 December 2017 - 18:03

Je hebt niet toevallig je smartcard in een CI module zitten, in plaats van in een ingebouwde cardreader?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #3 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 25 December 2017 - 22:29

De smartcard zit uiteraard in de ingebouwde cardreader.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 25 December 2017 - 22:55

Dan kan ik me er helemaal niks bij voorstellen. 

 

Zeker weten dat je tuner instellingen goed zijn? Of Wellicht heb je nu iets aangepast waardoor niet de zender die je kijkt, maar de zender die je opneemt, op zwart gaat, in plaats van de correcte tuner configuratie?

 

Maar anders eens een scherm afdruk van je tuner instellingen en plaats die eens hier? Dat gaat het makkelijkst via de web interface van de box, plaatsen gaat via de lichtblauwe knop rechts naast de post knop...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #5 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 26 December 2017 - 09:09

Het zou kunnen dat de kaart in een modus zit waarin hij minder ECM's toestaat. In dat geval moet er naar de instellingen van Oscam gekeken worden.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 26 December 2017 - 11:41

Ook hier weer: specificeer "op zwart gaan". Geen ontvangst of geen decryptie.

 

Ik denk namelijk dat er geen probleem is met de decryptie, ik denk dat je onder de tuner settings "force toneburst" en/of "force lnb power" moet aanzetten (even all combinaties uitproberen).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #7 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 12:12

Dan kan ik me er helemaal niks bij voorstellen. 

 

Zeker weten dat je tuner instellingen goed zijn? Of Wellicht heb je nu iets aangepast waardoor niet de zender die je kijkt, maar de zender die je opneemt, op zwart gaat, in plaats van de correcte tuner configuratie?

 

Maar anders eens een scherm afdruk van je tuner instellingen en plaats die eens hier? Dat gaat het makkelijkst via de web interface van de box, plaatsen gaat via de lichtblauwe knop rechts naast de post knop...

 

Dank je wel Wanwizard. 

 

Hieronder een screenshot van de huidige configuratie.

 

Het is niet zo dat het beeld van de opname op zwart gaat. Tijdens het afspelen van de opname, wordt de opname getoond tot een bepaald moment (ik ben er nog niet achter of dit altijd op het zelfde tijdsduur is), want daarna wordt het beeld bevroren. Het gaat niet op zwart, maar gewoon een freeze.

 

De ontvanger heeft de hele opname wel opgenomen lijkt het, gezien de totale tijd van de opname, overeenkomt met het opgenomen programma. Echter nadat het beeld bevroren is, dan kan ik er niets meer mee.

Attached Files


Edited by Feanfanlion, 26 December 2017 - 12:13.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #8 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 12:20

Ook hier weer: specificeer "op zwart gaan". Geen ontvangst of geen decryptie.

 

Ik denk namelijk dat er geen probleem is met de decryptie, ik denk dat je onder de tuner settings "force toneburst" en/of "force lnb power" moet aanzetten (even all combinaties uitproberen).

 

Hallo Erik,

 

Dank je wel voor de info, Ik heb ze nu allebei aanstaan (zie printscreen). Ik ga alle combi's uit proberen.

 

Ik heb dus geen last van 'Zwart" beeld, maar van een beeldfreeze.

Het probleem van het zwarte beeld is verholpen door inderdaad de smartcard goed te plaatsen (dat kon ik op afstand niet zien. de tuner staat nl ergens anders)

Attached Files



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #9 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 12:25

@Zupplan: Ik heb een standaard kaart van Canaal digitaal. De oranje variant. Wat voor instelling van Oscam zou het kunnen zijn? Misschien een gekke vraag, kan het ook aan de mediaplayer liggen die ik gebruik?

 

Tijdens het testen, proberen we niet alles tegelijk uit overigens, maar stap voor stap.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #10 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 12:52

@ Erik:

Ik heb alle combinaties uitgeprobeerd, echter dit bracht geen oplossing.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #11 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 13:01

@Allen:

Ik heb nog een aantal testen gedaan.

 

Het lijkt erop, dat er toch helemaal niet opgenomen wordt, tenzij je naar de zender zelf kijkt.

De opname wordt dus niet bevroren, maar (tijdelijk) gestopt.

 

Indien ik naar zender 1 kijk, en dan een opname start, dan neemt hij op totdat ik naar een andere zender zap. De opname wordt dan gestopt, dus bij afspelen bevriest het beeld. (het maakt niet uit of de zender waar naar toe gezapt wordt op dezelfde transport zit).

Indien ik weer terugkeer naar zender 1 tijdens de opname, dan blijkt dat bij het afspelen van de opname, er wel weer beeld is, vanaf het punt dat ik terugzap naar zender 1.

 

Mijn conclusie is daarom dat er niet wordt opgenomen indien er niet gekeken wordt naar de zender.

 

Ook opnames via de EPG blijken niet succesvol te zijn.

 

Voordat ik deze test(en) heb uitgevoerd, heb Ik eerst de Oscam settings nog bekeken. Hij had eerst nl geen verbinding met de OScam server. Nadat ik de poort op 8081 heb gezet, en Oscam heb gereset, was er wel verbinding met de Oscam server (op een locale HDD). Hierna heb ik de testen pas uitgevoerd.



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 26 December 2017 - 18:23

Dan lijkt het toch alsof je box maar 1 zender simultaan kan decrypten.

 

Je zou dat kunnen testen door een opname van de huidige zender te starten, weg te zappen (nu moet het beeld stilvallen), dan de box in standby te zetten (nu moet de opname weer lopen).

 

Maar... eh.... leg eens uit. Eerst zeg je dat je een lokale kaart hebt, nu zeg je dat je een verbinding naar een Oscam server nodig hebt?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #13 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 26 December 2017 - 22:14

Dank je wel.

 

Ik heb je test meerdere keren uitgevoerd.

 

Test1)

Ik heb de opname gestart (NED1) Vervolgens weggezapt (SBS6), en na enige tijd de box in standby gezet.

De box gaf aan dat er een opname werd uitgevoerd (R in het frontscherm)

 

Hierna de box weer gestart en kwam op mijn laatst gekozen zender uit (SBS6)Ik heb vervolgens de opname (NED1)afgespeeld.

Op het moment dat er naar een andere zender (SBS6)werd gezapt, viel het beeld van de opname inderdaad stil.

Echter het werd ook niet gestart, nadat de box in standby is gezet. Sterker nog, ondanks dat de box aangaf op te nemen, is er niets opgenomen. Het afspelen van de opname is nl gestopt en ik kwam terug in mijn menu voor het afspelen.

 

Test 2)

 

Ik heb de opname gestart (RTL4, tuner A) Vervolgens weggezapt (RTL 5, tuner B ), Hierna teruggezapt naar RTL4, en daarna weer naar RTL5 en hierna na enige tijd de box in standby gezet.

De box gaf aan dat er een opname werd uitgevoerd (R in het frontscherm).Hierna de box weer gestart en kwam op mijn laatst gekozen zender uit (RTL 5) Ik heb vervolgens de opname (RTL4)afgespeeld.

 

Op het moment dat er naar een andere zender (RTL 5)werd gezapt, viel het beeld van de opname inderdaad stil. Nadat ik terugkwam op RTL4 (het programma wat opgenomen werd), ging het beeld weer verder, na het wederom wegzappen naar RTL5 viel het beeld weer stil. Op het moment dat de box in standby werd gezet, ging het beeld weer verder. Ook nadat de box weer werd aangezet, en terugkwam op RTL 5, bleef de opname beeld geven. (Had ik niet verwacht eigenlijk).

 

Test 3)

 

Ik heb de opname gestart (RTL4, tuner A) Vervolgens weggezapt (SBS 6, tuner C), Hierna teruggezapt naar RTL4, en daarna weer naar SBS6 en hierna na enige tijd de box in standby gezet.

De box gaf aan dat er een opname werd uitgevoerd (R in het frontscherm).Hierna de box weer gestart en kwam op mijn laatst gekozen zender uit (SBS 6) Ik heb vervolgens de opname (RTL4)afgespeeld.

 

Op het moment dat er naar een andere zender (SBS 6)werd gezapt, viel het beeld van de opname niet helemaal meer stil, maar kreeg ik een aantal sec een scrambled beeld. Nadat ik terugkwam op RTL4 (het programma wat opgenomen werd), ging het beeld weer verder, na het wederom wegzappen naar SBS 6 kreeg ik een korte tijd weer het gescrambelde beeld, Op het moment dat de box in standby werd gezet, scrambelde het beeld ook/ Ook nadat de box weer werd aangezet, en terugkwam op SBS 6, bleef de opname beeld geven. In deze test bleef het beeld dus eigenlijk niet hangen, maar scramblede hele korte tijd, waarna het afspelen gewoon verder ging. Het scrambelen duurde ook korter dan dat ik naar SBS 6 keek.

 

 

Ik weet helaas bij test 1 niet meer, welke tuners zijn gebruikt. 

 

Als antwoord op jouw vraag mbt Oscam... Ik heb een lokale kaart, die ik in de ingebouwde cardreader heb gestopt. De Oscam was reeds geïnstalleerd door de leverancier. Ik heb via de verschillende forums begrepen dat je Oscam of CCAM nodig hebt, omdat de kaart niet meerdere zenders kan decrypten. Maar het kan zijn dat ik dit compleet verkeerd begrepen heb.

 

 

Wat natuurlijk de bedoeling is, dat we meerdere programma's kan opnemen, terwijl ik een andere kijk. Opnames moeten ook gedaan kunnen worden als de ontvanger in standby modus staat. Tevens zouden we de timeshift direct willen starten op het moment dat er naar een programma wordt gezapt, en niet pas op het moment dat je de zender op pauze hebt gezet.

 

Om dit laatste te kunnen doen, heb ik de applicatie permanent timeshift geïnstalleerd (ook naar aanleiding van dit forum). 

Alleen het opnemen, hetzij via de EPG, hetzij via een handmatige timer of via het opnemen vanaf de zender lukt dus (nog) niet.


Edited by Feanfanlion, 26 December 2017 - 22:17.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 26 December 2017 - 22:32

Ik heb geen flauw benul wat er precies fout gaat. Met die box moet je zonder problemen 10+ opnames tegelijk kunnen laten lopen.

 

Gegeven het feit dat je een beginner lijkt op het vlak van linux ontvangers vind ik het niet zo fraai dat je leverancier je zo naar buiten stuurt, met een niet werkende box.

 

laten we eens een stapje terug doen:

 

Ga het menu in, kies setup, softcam/CI, softcam setup, druk pijltje links of rechts in totdat je "None" (zal wel "geen" zijn in NL) hebt geselecteerd, ga dan eentje naar beneden, en reset the softcam. Hiermee stopt dit ding, en is die even uit de weg.  

 

Herhaal dan deze test eens met een zender als BVN, of een van de duitse zenders (ARD, ZDF, etc), of elke andere zender die beeld geeft. Deze hebben geen smartcard nodig. Als dit werkt is het een decoderingsprobleem, als dit ook niet werkt is het een instellingsprobleem. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 December 2017 - 09:33

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag of dat de decryptie stopt of dat de ontvangst wegvalt.

 

Als ik zeg "zwart" dan kan dat net zo goed freeze betekenen, want zwart is gewoon een freeze zonder dat er al beeld stond. De STB blijft altijd het laatste beeld tonen als er geen geldige stream meer binnenkomt.

 

Probeens een stuk of vier FTA zenders op te nemen, dan kun je mijn eerste vraag beantwoorden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #16 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 27 December 2017 - 10:54

Staat de instelling "een opname heeft altijd voorrang" misschien op "nee"?



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #17 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2017 - 12:31

Hallo 

 

Ik zal later vandaag FTA zenders testen (ik ben nu niet op locatie). Ik heb dit eerder gedaan, toen ik helemaal niet kon opnemen. De uitkomst hiervan is me niet helemaal meer duidelijk, dus ik doe ze opnieuw. Indien het resultaat hetzelfde zal zijn als de gecodeerde zenders, zal ik de testprocedure volledig afronden op FTA zenders en andere combi's.

 

Het is inderdaad jammer dat de leverancier niet bruikbare hulp geeft, ik ben inderdaad nog niet goed bekend met Linuxsystemen op deze manier. Ik krijg echter via het forum en de openpli site betere info dan van de leverancier.

 

Voor mijn duidelijkheid; het klopt toch dat je niet meerdere opnames kan doen bij het gebruik van de CI module, maar dat dit via Softcam software wel kan?

Het resetten van de Softcam (Oscam) heeft overigens geen invloed op de uitkomst van het opnemen.

 

 

@Erik:

Excuus voor het verkeerd begrijpen van het beeld zwart.

(Komt denk ik omdat ik in eerder stadium een echt zwart beeld kreeg bij opnemen, toen bleek dat ik de box met de smartcard in de CI module kreeg van de leverancier)



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 27 December 2017 - 13:12

Misschien dat er iemand bij je in de buurt woont, en genegen is om voor een bak koffie een half uurtje instructie te geven?

 

Een CI module heeft een hardwarematige limiet van 1 transponder. Sommige modules kunnen wel meerdere zenders aan, mits ze op diezelfde transponder zitten, andere niet, dat hangt van het design af. En eigenlijk is dat voor een softcam ook zo, in welk geval de software geschikt moet zijn voor meerdere simultane zenders. Oscam en CCcam 2.3.0 kunnen dat, voor oudere CCcam versies zijn er beperkingen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #19 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 27 December 2017 - 16:41

@Feanfanlion    Mocht je in de buurt van Tilburg - Eindhoven wonen en wilt hulp, laat het dan maar weten per PM



Re: Hulp gezocht: VU+ Solo 4k: Opnames stoppen na switchen zender #20 Feanfanlion

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 27 December 2017 - 19:45

Dat is jammer, dat ik niet in de buurt van Den Bosch woon, maar in de buurt van Zwolle /  Meppel.

De opstelling staat ook niet bij mij zelf, maar bij mijn ouders, vandaar dat ik niet direct kan testen.

Maar als er iemand is in de buurt van Zwolle/Meppel die ter plaatse meer uitleg wil geven, zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

 

On topic:

Ik heb enige testen uitgevoerd met opnemen van FTA zenders.

 

Er zijn tegelijk 3 Duitse zenders en BVN opgenomen (weliswaar met de kaart in de box). Deze opnames kunnen zonder stilvallen van het beeld bekeken worden. 

Bij 2 opnamen kregen we wel een hele kleine hapering, maar of dat komt door het zappen, weet ik niet.

Indien er naar een niet FTA zender gezapt wordr op het moment dat de FTA's opname nog bezig zijn, kan dat niet omdat er geen tuner meer beschikbaar is.

 

Nadat de opnames gestopt zijn, is er vervolgens nog een test uitgevoerd.

Opname gestart van BVN. Vervolgens gezapt naar NPO1. Deze was op dat moment nog beschikbaar op Tuner B. 

Hierna een Duitse FTA zender opgenomen.

Hierna kan ik geen NPO-zenders meer zien, ivm het ontbreken van een beschikbare tuner.

Vervolgens naar een volgende FTA zender gezapt, die wel gezien kan worden op Tuner C.

De opnames kunnen alle twee zonder hapering bekeken worden.

 

Hierna de volgende test uitgevoerd:

Opname van NPO1 gestart. Vervolgens een FTA zender geselecteerd. Bij het bekijken van de opname va NPO1, blijkt dat het beeld stilvalt op het moment dat er gezapt wordt naar de FTA zender.

 

@Erik:

Mijn conclusie zou nu zijn, dat het aan de decryptie ligt.

 

@Wanwizard

Ik heb OSCAM versie1.20 denk ik: oscam-1.20-unstable_svn Build r0

 

Ik heb nog gekeken wat de opname instellingen zijn. Maar opnames hebben altijd voorrang staat op ja.





Also tagged with one or more of these keywords: opname

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users