Jump to content


Photo

Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn

OpenPli 4 Autobackup

  • Please log in to reply
62 replies to this topic

Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 January 2018 - 09:52

Probleem is dat de overscan correctie ALTIJD wordt aangeroepen. Standaard staat de OSD namelijk op wat overscan, dus Enigma maakt er bij het opstarten full screen van. En dat gaat op deze box al mis.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #22 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 January 2018 - 10:54

Wij zijn in deze thread al héél ver verwijderd van het start-topic :

 

OpenPLi 4 build van 15 januari 2018 maakt geen autoinstall-file aan n de Backup-folder wanneer ik bijvoorbeeld plugins geïnstalleerd heb.

Het aanmaken van die autoinstall file staat nochtans aangevinkt in de settings van de Autobackup plugin.

 

Terug naar 6.x doe ik niet meer zolang de goeie drivers voor de et8000 er niet zijn.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #23 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 January 2018 - 11:03

Dan denk ik dat je lang kunt wachten, ben zelf van mening dat dat niet meer gaat gebeuren.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #24 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 January 2018 - 11:12

Kunnen we dan nu terug naar mijn initiële vraag please ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 January 2018 - 12:17

Komt door een kip en ei verhaal.... De eerste keer dat je een backup maakft wordt een basis file gemaakt.... Dus eerst backup maken, daarna pas plugins instslleren en dasrna weer een backup Maken...

Edited by littlesat, 22 January 2018 - 12:17.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #26 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 January 2018 - 19:29

Dat wil dus in mijn geval zeggen

  • opnieuw flashen nadat ik alle backups ed gewist heb ?
  • direct een geprogrammeerde autobackup uitvoeren : ik bedoel hiermee nadat ik in de settings van autobackup de aanvangstijd op een 10 minuten later al laat uitvoeren ?
  • Daarna de aanvangs tijd van autoback op de uiteindelijk gewenste tijd in te stellen zoals bv 04:00
  • Dan pas mijn 2 absoluut noodzakelijke plugins "Oscam" en "EPGimport" installeren ?
  • En dan hopen dat de regen stopt en de zon gaat schijnen : maw dat er morgen na 04:00 een autoinstall file in mijn backup folder staat ?

Is dat wat je bedoelt ? indien ja, dan doe ik dat straks wel effe.


Edited by pluizebol, 22 January 2018 - 19:31.

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #27 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 January 2018 - 19:43

Nee gewoon handmatig eerst een backup maken daarna weer terug je eigen plugins erin zetten en dan weer een backup maken van wat ik ervan begreep.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #28 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 22 January 2018 - 19:58

Uit Littlesat's verhaal begrijp ik dat ook: na een flash eerst een autobackup maken, dan plugins installeren om vervolgens weer een autobackup te maken om die autoinstall te maken.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #29 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 January 2018 - 20:26

Dan zal ik straks of morgenvoormiddag nog maar een keer flashen.

Nu mag ik op straffe des doods niet aan de box en de TV prutsen  :D


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2018 - 11:50

Dat moet handiger kunnen lijkt me. Ik denk dat je de file /etc/installed mist om e.o.a. reden, en die moet er zijn om de "backup met autoinstall" te maken werken.

 

Check even of die er staat, ik denk namelijk dat OpenPLi 4 die helemaal niet aan maakt, maar de plugin die wel verwacht. Als die er niet staan, moeten we even bedenken hoe we die gaan fabriceren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #31 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 12:20

Dat moet handiger kunnen lijkt me. Ik denk dat je de file /etc/installed mist om e.o.a. reden, en die moet er zijn om de "backup met autoinstall" te maken werken.

 

Check even of die er staat, ik denk namelijk dat OpenPLi 4 die helemaal niet aan maakt, maar de plugin die wel verwacht. Als die er niet staan, moeten we even bedenken hoe we die gaan fabriceren.

 

Ik heb de file inderdaad NIET WanWizard.

Zullen wij aub of svp (ben jij Nederlander of Vlaming ?  :) ) samen proberen om dat op te lossen?

Ik ben namelijk zeer geïnteresserd om dat voor elkaar te krijgen om :

  • Niet weer een "flash from scratch" uit te voeren en weer iets te vergeten tijden het hele traject.
  • Om de "from scratch installatie handleidin/checklist" die ik aan het maken ben te perfectioneren (ik zal je dan de finale versie ervan opsturen natuurlijk).

Bij voorbaat dank


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2018 - 15:05

Dacht ik al. ;)

 

Sinds OpenPLi 6 is het namelijk zo dat direct na de flash het bestand /etc/installed wordt aangemaakt, met daarin alle pakketten die er met de flash al in zitten. Zodat de backup een delta kan maken tussen die file en de actuele situatie (dat zijn dan de zelf bijgeinstalleerde zaken). In OpenPLi 4 was dat nog niet het geval. Probleem hier is dat de Autobackup plugin er maar in 1 versie is.

 

Als je het volgende op de box kunt doen:

opkg list_installed | cut -d ' ' -f 1 > /etc/installed

Als je daarna die file hier post, dan kan ik wel even voor je kijken wat er uit moet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #33 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 15:35

Dacht ik al. ;)

 

Sinds OpenPLi 6 is het namelijk zo dat direct na de flash het bestand /etc/installed wordt aangemaakt, met daarin alle pakketten die er met de flash al in zitten. Zodat de backup een delta kan maken tussen die file en de actuele situatie (dat zijn dan de zelf bijgeinstalleerde zaken). In OpenPLi 4 was dat nog niet het geval. Probleem hier is dat de Autobackup plugin er maar in 1 versie is.

 

Als je het volgende op de box kunt doen:

opkg list_installed | cut -d ' ' -f 1 > /etc/installed

Als je daarna die file hier post, dan kan ik wel even voor je kijken wat er uit moet.

 

Dit is de file

Ik heb ze effe moeten zippen want ik ik had geen toestemming om ze bloot in een bericht te zetten.

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #34 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 23 January 2018 - 15:48

Heb je de /etc/installed file misschien ook in je backup staan... Zo ja dan werk je autoinstall om zeep... Alleen alles wat hier niet instaat en je installeert komt in de autoinstall file bij de backup terecht, Deze file wordt normaal gesproken aangemaakt bij de eerste keer opstarten....

 

Als jouw installed de etc/installed is, dan is alles verklaart... het weer en zo staat er in dus kan nooit meer autoinstalled worden.... (want de autoinstall denkt dat hij al installed is...)


Edited by littlesat, 23 January 2018 - 15:50.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #35 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 15:49

Dacht ik al. ;)

 

Sinds OpenPLi 6 is het namelijk zo dat direct na de flash het bestand /etc/installed wordt aangemaakt, met daarin alle pakketten die er met de flash al in zitten. Zodat de backup een delta kan maken tussen die file en de actuele situatie (dat zijn dan de zelf bijgeinstalleerde zaken). In OpenPLi 4 was dat nog niet het geval. Probleem hier is dat de Autobackup plugin er maar in 1 versie is.

 

Als je het volgende op de box kunt doen:

opkg list_installed | cut -d ' ' -f 1 > /etc/installed

Als je daarna die file hier post, dan kan ik wel even voor je kijken wat er uit moet.

 

Hey WanWizard misschien moet ik even toelichten wat ik intussen al toegevoegd heb ?

 

  • Oscam
  • EPGimport
  • Mijn 2 DVB-S2 tuners settings aangepast

Ik denk dat dit alles is want ik was zo blij dat ik eindelijk een volledig propere PLi 4 had die als een sneltrein loopt dat ik niet meer durfde aan doen  :)  :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2018 - 15:58

Waarom staat dit er nog in?

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec

want die plugin heet, ook in 4, tegenwoordig "epgimport". Is die box wel up to date? 

 

Als dat het enige is dat je geinstalleerd hebt, deze er uit halen:

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-settings-hans-19e-23e-basis
enigma2-plugin-softcams-oscam

en dan een autobackup maken. Dat moet er wel een autoinstall aangemaakt worden, waarin alleen deze vier staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #37 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 16:01

Heb je de /etc/installed file misschien ook in je backup staan... Zo ja dan werk je autoinstall om zeep... Alleen alles wat hier niet instaat en je installeert komt in de autoinstall file bij de backup terecht, Deze file wordt normaal gesproken aangemaakt bij de eerste keer opstarten....

 

Als jouw installed de etc/installed is, dan is alles verklaart... het weer en zo staat er in dus kan nooit meer autoinstalled worden.... (want de autoinstall denkt dat hij al installed is...)

 

Er stond oorspronkelijk (dus na een flash from scratch : dus een maagdelijke installatie) geen /etc/install file op mijn root disk.

Er stond (zoals ik eerder al meldde) ook geen autoinstall file in mijn backup folder

Die werd ook niet aangemaakt na toevoeging van Oscam, EPGimport en na het aanpassen van mijn 1 van mijn 2 DVB-S2 tuners.

Ik heb daarnet de richtlijnen van WanWizard (zie berichten 32, 33, 35) gevolgd en staat er dus een /etc/install maar nog steeds geen autoinstall file in mijn back folder.

Ik wacht veilig af wat ik nu moet doen.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2018 - 16:05

Nee, dat zei ik al, die werd (en wordt) in OpenPLi 4 helemaal niet aangemaakt, dat is een OpenPLi 6 feature, waar de Autobackup plugin op steunt.

 

Ik ben nog aan het zoeken hoe dat gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #39 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 23 January 2018 - 16:18

Waarom staat dit er nog in?

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec

want die plugin heet, ook in 4, tegenwoordig "epgimport". Is die box wel up to date? 

 

Als dat het enige is dat je geinstalleerd hebt, deze er uit halen:

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport
enigma2-plugin-extensions-xmltvimport-rytec
enigma2-plugin-settings-hans-19e-23e-basis
enigma2-plugin-softcams-oscam

en dan een autobackup maken. Dat moet er wel een autoinstall aangemaakt worden, waarin alleen deze vier staan.

 

Ik ben vroeger heel erg aan het klooien geweest met mijn installatie en daarom een hele nieuwe flash gedaan (met héél veel hulp van een vriend) nadat ik eerst alles wat fout was geraakt eruit had gegooid.

Dus weet ik niet waar die dingen die jij aanhaalt nu toch nog vandaan komen (die zaten er namelijk in voordat ik die volledig nieuwe proper flash gedaan heb een paar dagen geleden maar die zouden er niet mogen inzitten nu).


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Autobackup maakt geen autoinstall file in mijn #40 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 23 January 2018 - 16:45

 

Heb je de /etc/installed file misschien ook in je backup staan... Zo ja dan werk je autoinstall om zeep... Alleen alles wat hier niet instaat en je installeert komt in de autoinstall file bij de backup terecht, Deze file wordt normaal gesproken aangemaakt bij de eerste keer opstarten....

 

Als jouw installed de etc/installed is, dan is alles verklaart... het weer en zo staat er in dus kan nooit meer autoinstalled worden.... (want de autoinstall denkt dat hij al installed is...)

 

Er stond oorspronkelijk (dus na een flash from scratch : dus een maagdelijke installatie) geen /etc/install file op mijn root disk.

Er stond (zoals ik eerder al meldde) ook geen autoinstall file in mijn backup folder

Die werd ook niet aangemaakt na toevoeging van Oscam, EPGimport en na het aanpassen van mijn 1 van mijn 2 DVB-S2 tuners.

Ik heb daarnet de richtlijnen van WanWizard (zie berichten 32, 33, 35) gevolgd en staat er dus een /etc/install maar nog steeds geen autoinstall file in mijn back folder.

Ik wacht veilig af wat ik nu moet doen.

 

Even voor de zekerheid , het is /etc/installed wat er staat en geen "install"?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release




Also tagged with one or more of these keywords: OpenPli 4, Autobackup

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users