Jump to content


Photo

Mutant HD 51 Probleem ontvanger?

Mutant HD51 Arm Problemen

  • Please log in to reply
36 replies to this topic

Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #21 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2018 - 08:41

En een CCcam.prio niet vergeten
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #22 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 3 May 2018 - 09:12

Is die nog nodig met cccam 2.3.2. ?

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #23 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 3 May 2018 - 09:17

Volgens mij niet meer idd


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #24 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 3 May 2018 - 12:36

De problemen als zwart beeld, vertraagde toetsen, vastlopers etc.. kunnen goed worden veroorzaakt door een slechte power-adapter.

Vooral als deze net niet genoeg kan leveren word de spanning instabiel.

 

Die dingen komen uit china en bestaan vaak uit goedkope elco's..

Volgens mij zit er een 12V 4A (of 5A) adapter bij toch?

Ik hoop dat je wel de meegeleverde adapter gebruikt (en dus niet een zwakkere adapter van een ander apparaat).

 

Zeker als je een interne hdd hebt zou ik deze als eerst laten vervangen onder garantie.

 

Verder snap ik het advies niet om CCcam te installeren.

Dat is een closed-source product waarvan niemand weet of er achterdeuren/slechte code in zit.

 

Mijn advies is dan ook om na het checken van de power-adapter, een schone OpenPLi 6 te installeren.

- Geen backups te herstellen (gelieve deze van de interne schijf te verwijderen voordat je een schone image flasht)

- Oscam te gebruiken voor het uitlezen van je kaart

 

Mocht je nog steeds problemen hebben met betaalde kanalen, dan kunnen we altijd helpen met de configuratie (eventueel de logfile activeren).



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 3 May 2018 - 13:39

Feit blijft dat als het soms wel, soms niet werkt, en als je soms wel geluid maar geen beeld hebt is de kans quasi nul dat het aan de softcam ligt.

 

Dus al deze discussie dwaalt alleen maar af van het door de TS gemeldde probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 May 2018 - 16:04

Dat is heel eenvoudig vast te stellen, zoals ik altijd zeg, door eens even naar de SNR te kijken. Dat is echt #1 wat je moet doen bij ontvangstproblemen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #27 MastaG

  • Senior Member
  • 1,531 posts

+118
Excellent

Posted 3 May 2018 - 18:13

Ja maar het kwijtraken van de hdd mount en vertraagde ab toetsen lijkt toch meer op een hardware probleem?
Los daarvan kan er ook een signaal probleem zijn (slechte ontvangst).

Maar de issues van de eerste post herken ik heel erg van een brakke adapter.

Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #28 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 3 May 2018 - 18:16

 

Oscam of CCcam, leg me uit wat CCcam meer kan dan oscam...


Iedere softcam heeft zijn voordelen en Nadelen
Maar cccam werkt in principe zonder cfg met een kaart

 

Dat geldt ook voor oscam (als je via de satelliet kijkt), als je de versie uit de feeds gebruikt hoef je niets in te stellen, de kaart werkt direct na installatie.

 

Alleen voor de kabel heb je een RSA key nodig welke met één zoekopdracht te vinden is.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #29 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 8 May 2018 - 11:15

Beste mensen,

Ik heb alles wat er in deze topic aangeraden werd geprobeerd (voorzover van toepassing) maar de problemen blijven....

 

De Mutant heeft geen harde schijf, gebruikt de NAS over het netwerk. Nu Oscam geinstalleerd als client van een Ccam server, gebruik de extra kaart hier zitten dus max 2 ontvangers op geen sprake van overbelasting van de kaart lijkt mij...

 

Ik denk ook dat het niet aan de softcam ligt maar aan de hardware. Omdat Electro Sat de Mutant na het installeren van Pli 4, zonder het beloofde lang testen, terugstuurde en pas nadat ik weer problemen meldde toezegde het apparaat naar de fabrikant te sturen maar daar wel 6 weken voor nodig schatte te hebben zoek ik naar het adres van de importeur / fabrikant om het apparaat direct op te sturen (compleet met orginele voeding).

 

Juist omdat ik de enige schijn te zijn met dit soort problemen. Op dezelfde lokatie heb ik een VuSolo2SE een VuDuo een XP1000 en een VuZero probleemloos werken. Ook het veranderen van fysieke aansluitlokatie helpt niet; het probleem zit in deze ontvanger en niet in Pli  volgens mij....

 

Kan iemand mij, bij voorkeur per PM, aan het adres van de fabrikant/importeur helpen svp?



Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #30 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 14 May 2018 - 15:47

En een CCcam.prio niet vergeten

 

 

Is die nog nodig met cccam 2.3.2. ?

 

 

Volgens mij niet meer idd

Heb hier een HD1200 met openpli 6.2 met cccam 2.3.0 en prio draait C+ met cccam 2.3.2 en prio draait het niet

prio verwijdert en cccam 2.3.2 opnieuw opgestart draait het weer

Dit zal op een HD 51 wel hetzelfde zijn denk ik


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 14 May 2018 - 16:02

Ik denk dat je meer info krijgt als je CCcam even in debug modus start middels command-line, dan zie je tenminste wat er gebeurt, nu is het giswerk.....

 

/usr/bin/CCcam -d    (als ik heel diep in mijn geheugen mag graven ;) , ik gebruik al jaren geen CCcam meer)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #32 bril

  • Senior Member
  • 204 posts

+2
Neutral

Posted 10 September 2018 - 12:11

Wil alleen even vermelden dat ik al dik jaar twee hd51's heb, nooit problemen gehad zoals hierboven gemeld.


Mut@ntHD51 STB 4K 2x,  Openpli 7.1 release  , 60 cm schotel 2x duo-lnb, 19.2/23.5 vaste opstelling, Panasonic TXL55DT50E


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #33 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 10 September 2018 - 12:32

Heb ook een Mutant HD51, super ontvanger, zeker voor die prijs.

 

Twee interne DVB-S-tuners. Twee externe DVB-Sundtek-usb-tuners. Werkt perfect.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #34 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 12 September 2018 - 22:10

 

Kan iemand mij, bij voorkeur per PM, aan het adres van de fabrikant/importeur helpen svp?

 

 

Email:
 
Bij vragen/opmerkingen:
info@mutant-digital.com


 
Bedrijfsnaam:
Euro Global Media / Mut@nt
KVK: 556040005
KVK te Enschede
BTW nr. : NL851782632B01
 
Rekeninggegevens:
Rek nr: 0006 6799 68
Bank:   ING bank
IBAN:   NL03INGB0006679968
BIC:     INGBNL2A

Adresgegevens:
Mutant-Digital
Emmastraat 254
7513 BJ  Enschede
06 38 329510

 

( als het niet mag dan verwijder het maar  )


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #35 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 September 2018 - 11:04

Beste mensen,
Ik heb alles wat er in deze topic aangeraden werd geprobeerd (voorzover van toepassing) maar de problemen blijven....


Ik stel vast dat niet begrepen is wat er aan de hand is. Door jou niet, door de leden in deze discussie niet, door de winkel waar je naar opstuurt niet en ga zo verder. Met de informatie die we hier hebben gaan we ook niet begrijpen wat er aan de hand is.

Kortom, om een stap verder te komen is analyse nodig.

Zodra je ontvangstproblemen ondervindt is het van cruciaal belang om te weten:
- Wat is de ontvangststerkte op dat moment?
- Draait de softcam?
- Zijn er tijdens problemen meldingen te halen uit de softcam?

Wisselen van softcam kan nuttig zijn om uit te vinden of het probleem in de softcam gezocht moet worden. Ik ben het met anderen eens dat CCcam overbodig is, doch in dit speciale geval lijkt me wisselen tussen Oscam en CCcam zinvol om te kijken of het een verschil maakt.

Zowel Oscam als CCcam kunnen loggen. Zorg dat de leden hier die logs kunnen analyseren, zodat we de juiste informatie hebben om te kunnen oordelen of er iets misgaat.

Zodra je NFS-problemen ondervindt, is het aannemelijk dat er door Linux meldingen gelogd worden. Haal die meldingen uit het apparaat, zodat we opzoek kunnen naar de oorzaak daarvan.

Wat Linuxkennis is in dit soort situaties belangrijk, als je daar zelf geen kaas van gegeten hebt, haal er iemand bij.

Alleen met een systematische aanpak zijn dit soort vage problemen tot een oplossing te brengen!

Edited by Zuppelan, 13 September 2018 - 11:05.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,215 posts

+1,713
Excellent

Posted 13 September 2018 - 12:16

Daarvoor nog:

- heb je uberhaubt een transponder lock?

- als je een lock hebt, kun je die transponder scannen en krijg je dan de juiste zenders?

 

En daarna pas

- wat is de ontvangststerke (in dB's bij voorkeur) van een van die zenders op  dit moment?

 

Zolang je niet zeker bent dat er uberhaupt een goede ontvangst is, is de rest wat academisch...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Mutant HD 51 Probleem ontvanger? #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 September 2018 - 09:01

Het bekende probleem van debuggen op laag 3 terwijl helemaal niet zeker is of laag 1 en 2 werken ;)

 

Ik zeg altijd: begin met de signaalzoeker. Niks scannen e.d.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users