Jump to content


Photo

Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+

duo2

  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 12 June 2018 - 08:33

Ik heb een Vu+ Duo2 met een DVB-C dual tuner. Ik heb een Ziggo abbo en een Irdeto kaartje in mijn decoder en voor het gemak ook 1 in mijn TV (LG 55C7V). Voor het snelle kijken van bv journaal, of de kids in de ochtend, vind ik het handig om de decoder niet op te hoeven starten. Ik heb de coaxkabel eerst naar de decoder lopen en ook een coax van de tuneruitgang naar de TV. Nu blijkt echter dat de tuner in de Duo2 geen enkel signaal doorgeeft als de decoder uitstaat..., en dat is niet niet handig! Op het moment dat de stroom er op gaat geeft hij wel signaal door, hij hoeft niet eens opgestart te zijn. Maar de bedoeling is juist om TV te kunnen kijken zonder de decoder aan te doen....

 

Is dit op te lossen? Of is het "by design"?


Edited by pameijer, 12 June 2018 - 08:38.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 12 June 2018 - 08:47

Ik neem aan dat je de Duo2 dan geheel uitschakelt, dus echt helemaal naar 'deep standby'.

Dan werkt het doorlussen inderdaad niet omdat de tuner spanning nodig heeft om die doorlusmogelijkheid te bieden, dat is op zich niet zo vreemd :)

In jouw geval heb je een T-splitter nodig maar dat gaat vaak weer ter koste van de impedantie op de lijn wat ook weer narigheid kan veroorzaken tenzij je een goede neemt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #3 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 12 June 2018 - 19:44

Ik zet hem idd in deep standby. Het verschil in opgenomen vermogen is best groot heb ik ooit gemeten. Gewoon standby verbruikt bijna net zoveel als helemaal aan. En ik ben juist bezig om alles in mijn huis dat 24/7 stroom verbruikt te vervangen voor zuinigere apparaten of idd gewoon helemaal uitzetten. 

 

Maar ik was er al bang voor. Toch vind ik het niet helemaal logisch. Gewoon doorlussen hoeft imho geen stroom te kosten. 't Is wat 't is. Bedankt voor je antwoord!



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #4 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 13 June 2018 - 06:37

Ik zet hem idd in deep standby. Het verschil in opgenomen vermogen is best groot heb ik ooit gemeten. Gewoon standby verbruikt bijna net zoveel als helemaal aan. En ik ben juist bezig om alles in mijn huis dat 24/7 stroom verbruikt te vervangen voor zuinigere apparaten of idd gewoon helemaal uitzetten. 

 

Maar ik was er al bang voor. Toch vind ik het niet helemaal logisch. Gewoon doorlussen hoeft imho geen stroom te kosten. 't Is wat 't is. Bedankt voor je antwoord!

 

Maar je TV, kun je die wél helemaal uitzetten? Dus dat die met de AB niet meer is aan te zetten?

Als die met de AB wordt uitgezet, blijft die ook stroom gebruiken.

En als je het doet voor het milieu zou ik een kleinere TV gekocht hebben dan deze van 55".



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #5 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 13 June 2018 - 08:30

 

Ik zet hem idd in deep standby. Het verschil in opgenomen vermogen is best groot heb ik ooit gemeten. Gewoon standby verbruikt bijna net zoveel als helemaal aan. En ik ben juist bezig om alles in mijn huis dat 24/7 stroom verbruikt te vervangen voor zuinigere apparaten of idd gewoon helemaal uitzetten. 

 

Maar ik was er al bang voor. Toch vind ik het niet helemaal logisch. Gewoon doorlussen hoeft imho geen stroom te kosten. 't Is wat 't is. Bedankt voor je antwoord!

 

Maar je TV, kun je die wél helemaal uitzetten? Dus dat die met de AB niet meer is aan te zetten?

Als die met de AB wordt uitgezet, blijft die ook stroom gebruiken.

En als je het doet voor het milieu zou ik een kleinere TV gekocht hebben dan deze van 55".

 

De TV heeft een sluimerverbruik van 0,3 Watt, dus die opmerking van je snijdt geen hout. Ik heb net nog even het verbruik gemeten van de decoder. In gebruik verbruikt hij 30 Watt, in standby 25 Watt (!!!)  en in deep standby 0,3 Watt. Als je hem dus altijd in standby laat kost je dat weer €50 per jaar aan alleen al sluimerverbruik. Tikt toch aan...

 

En dat je zegt dat ik een kleinere TV had moeten kopen, tsja, beetje flauw, zachtjes uitgedrukt.



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 June 2018 - 10:26

Even een wijdverspreid misverstand uit de wereld helpen.

 

Voor een STB, standby is gewoon aan!. Het enige verschil is dat (bij de meeste boxen) in standby de HDMI uit gaat, en (bij de meeste boxen) de stroom van de tuners en de LNB af gaat.

 

Het is dus vrij logisch dat de box in standby bijna net zo veel verbruikt als bij aan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #7 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 13 June 2018 - 11:42

Je legt het technisch uit, dan is het logisch. Maar ik vind een standbyverbruik van 25 Watt niet van deze tijd en ook niet logisch. Dat zullen ze echt anders moeten gaan ontwerpen. Een pc in slaapstand verbruikt ook bijna geen stroom.



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 June 2018 - 11:53

Zoals ik schreef: een wijdverspreid misverstand. ;)

 

Een PC in slaapstand staat uit, en is vergelijkbaar met de deep-standby stand van de STB. In beide gevallen draait alleen de frontprocessor waarmee het systeem weer kan worden aangezet (en de STB heeft daarin ook een timer om de box voor een opname automatisch wakker te maken).

 

Een STB in standby is net zoals als een PC met de screensaver aan en de disks in sleep mode. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #9 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 13 June 2018 - 11:55

Met het grote verschil dat een PC in slaapstand bijna direct gebruiksklaar is en de opstarttijd van mijn Duo2 best lang duurt.



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 June 2018 - 11:57

Correct, de PC heeft een "suspend to memory" en een "suspend to disk" modus, de STB heeft dat niet, die staat dan echt uit en moet opgestart worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #11 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 13 June 2018 - 17:26

STB = Suspend to Bed?  :P



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 13 June 2018 - 17:42

Lol... Set Top Box.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 June 2018 - 14:47

D'r zit een halfgeleiderschakelaar tussen tuner input naar de tuner en naar de looptrough (zeer waarschijnlijk een mosfet) en die heeft stroom nodig (zij het heel weinig). Het is geen relais. Dus inderdaad grote kans dat dat niet werkt als de ontvanger echt uit staat.

 

Een oplossing kan zijn een splitter, maar dan moet je er wel een hebben die DC (gelijkstroom) blokkeert, anders kunnen er zaken stuk gaan. Die kosten een paar euro en dan kun je (nog steeds) telkens maar 1 ontvanger tegelijk gebruiken.


Edited by Erik Slagter, 15 June 2018 - 14:48.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 15 June 2018 - 16:58


Een oplossing kan zijn een splitter, maar dan moet je er wel een hebben die DC (gelijkstroom) blokkeert, anders kunnen er zaken stuk gaan. Die kosten een paar euro en dan kun je (nog steeds) telkens maar 1 ontvanger tegelijk gebruiken.

Waarom zou je dat doen? Op de kabel staat er geen spanning op de ingangen.... en het gaat hier toch echt om een kabeltuner ;)

 

Lekker splitten maar dan wel met een goede splitter.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 June 2018 - 18:11

Aha lol... Wakey wakey Polly!

 

Kabeltuners hebben meestal ook geen schakelfet, dus dat blijft meestal ook wel werken zonder spanning.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #16 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 17 June 2018 - 12:44

de Vu+ Solo4k heb ik laatst toevallig in deep stand-by gezet en dan geeft ie geen kabelsignaal meer door.



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 20 June 2018 - 17:55

De solo4k heeft geen (vaste) C tuner. Dan heb je het dus over de generieke 1xC tuner van VU+. De loopthrough daarvan werkt dus alleen in on. Zegt niks over de solo4k ;). Gewoon een doorlusblokje ertussen zetten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #18 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 20 June 2018 - 18:04

Wat is een doorlusblokje?



Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #19 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 20 June 2018 - 18:33

T stukje f connector denk ik.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Geen doorgifte signaal DVB-C dual tuner Vu+ #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 June 2018 - 09:22

Kan met F connectors zijn of gewoon met "ouderwetse" TV-kabelpluggen. 1-in-2-uit. Gebruikte ik "vroeger" (35 jaar terug) al. Neem er wel eentje die geheel van metaal is, geen plastic.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users