Jump to content


Photo

Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen

Betreft een VU Uno 4KSE

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #21 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 3 December 2020 - 19:07

Henksat, weer bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik blijf nog met 2 vragen zitten.
Waar vindt ik de "image" die ik op de usb stick moet zetten.

En waar vindt ik de BackupSuite?

Hoor het weer graag van je.
Mvg,
Eric

Menu, applicatie dan op de groene toets drukken en zoek bij extensies.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #22 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 4 December 2020 - 07:34

En de images vindt je vanaf deze pagina boven in de balk naar "Downloads".



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #23 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 4 December 2020 - 08:02

 

Ik leg het even snel uit, ik werk in een zelfstandig wooncentrum voor oudere mensen,  10 van deze mensen hadden digitaal signaal van Ziggo en werkten met de Humax 5200C om programma's op te nemen. Nu hebben wij sinds Ziggo het Analoog heeft gestopt het abonnement van Ziggo wat wij hadden opgezegd en zijn er 2 Grote schotels geplaatst en krijgen de bewoners nu digitaal signaal van CanalDigitaal.

Helaas werk de Humax hier niet meer op en moesten we een alternatief voor deze ( oudere ) bewoners vinden.

Dit is uiteindelijk deze VU UNO4KSE het geworden.

 

Wat ik nu wil voorkomen is dat als deze mensen per ongeluk iets verkeerds doen, en die kans is in het begin heel erg groot dan moet ik via een simpele handeling met bv een usbstick het kastje weer kunnen herstellen naar de instellingen die er nu op staan tijdens het installeren bij de bewoners.  ( Deze skin is gekozen omdat deze het meest lijkt op de skin die voor de Humax 5200C gebruikt is )

 

Ik vraag jullie nu echt eenmalig of jullie aub 1 x in Jip en Janneke Taal mij kunnen uitleggen hoe ik een USB stick zo in orde kan maken zodat ik deze bij de bewoners kan gebruiken om de boel weer te herstellen naar de juiste instellingen.

 

Ik hoop dat jullie mij via een klein stappenplan kunnen uitleggen hoe dat nu goed voor elkaar te krijgen,

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

groeten Barney

 

Even off topic.
Ik vroeg mij al eerder af wie jouw adviseur in deze is (geweest). Als ik jou namelijk goed begrepen heb, dan hadden alle 10 bewoners een Humax 5200c (digitale ontvanger) incl. PVR mogelijkheid en a.g.v. het afschakelen van het analoge signaal is Ziggo daarom opgezegd? Hier begrijp ik echt niets van aangezien deze ontvanger immers gewoon bleef werken zonder analoog signaal. 
Vermoedelijk heeft de betreffende ‘adviseur’, let goed op de ‘ ‘, enige privé belangen gehad bij de levering van 10 stuks Vu+ Uno 4K hardware. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 4 December 2020 - 09:50

In het land der blinden is één oog koning... Daar heeft de 'adviseur' op ingespeeld... Bovendien heb je als aan aspirant koper ook informatieplicht... Dan had de adviseur geen kans gehad! Én je hebt 14 dagen retentie recht. Gewoon de 10 VU's weer in de doos en retour. Adviseur nijdig
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 4 December 2020 - 09:58

Op dit punt zijn wij het absoluut eens met elkaar. Daarnaast vraag ik mij nog af of er nu één hotelkaart geleverd is of ook nog 10 abonnementen van CD. En twee schotels? Tenzij het twee separaat gelegen units zijn zie ik sowieso ook niet het nut van twee schotels in. Eén goede schotel met een professionele verdeling of eventueel een Unicable II opstelling voor Astra 19.2 - Astra 23.5 zou nóg makkelijker zijn. 
Dit doet overigens niets af aan de kwaliteit van de Uno 4Kse, want dit is een fantastische box.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 4 December 2020 - 13:12

Mag hopen een hotelkaart. Een L4G kaart gaat met 10 gebruikers heel rap in Strafmodus....


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #27 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 4 December 2020 - 13:38

Mag hopen een hotelkaart. Een L4G kaart gaat met 10 gebruikers heel rap in Strafmodus....

Daar kan je op wachten :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #28 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2020 - 09:37

Ik heb op dit moment een probleem met 1 van de kastjes, nou wil ik dit voor die bewoner zeker voor de komende kerstdagen voor hem oplossen.
Dus plaats deze vraag nu even snel aan de kenners hier.

Deze bewoner heeft het voor elkaar gekregen om de volgorde van onze zenderlijst door elkaar te krijgen. ( ondanks het kinderslot, waarschijnlijk moet ik nog iets uitzetten om dit in de toekomst te voorkomen? )

Ik heb hier een box staan met de juiste volgorde van de zenderlijst.
En heb een usb stick.

Wat is de volgorde wat ik moet doen om het kastje van die bewoner weer goed te krijgen.

Hopelijk kan iemand mij even snel helpen zodat deze alleenstaande bewoner weer alle zenders op de juiste volgorde heeft staan en weer kan opnemen.

Bij voorbaat weer mijn dank.

Ps.
Op de manier zoals we hier eerder besproken hebben en gedaan heb bij iemand anders werkt bij deze bewoner niet dus vandaar mijn nood oproep.

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #29 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 December 2020 - 09:46

En wat is de garantie dat die bewoner niet nog eens voor de Kerst de boel door elkaar gooit??

Is een simpele FastScan geen optie?

Anders gewoon via DreamBoxEdit of andere editor een goed settingslijst uitlezen en bij die bewoner terugplaatsen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #30 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 21 December 2020 - 11:22

Om dit in vervolg te voorkomen daar kom ik zeker later op terug
Wat nu belangrijk is is

Dat ik een kastje met de juiste instellingen heb.
Een kastje dat hersteld moet worden
En heb een usb stick.

Wat moet ik doen?
Mvg,
Barney

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 21 December 2020 - 11:36

Zie antwoord erboven....


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 21 December 2020 - 14:20

Inderdaad is een fastscan de meest simpele en voor de hand liggende oplossing

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #33 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 December 2020 - 14:29

Maar geen antwoord op de vraag. ;) Ik lees ook niet dat "onze lijst" gelijk is aan de fastscan lijst van Canal Digitaal.

 

@Barney,

 

Heeft die box netwerk connectiviteit? Zonder dat wordt het erg lastig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #34 megagert

  • Senior Member
  • 67 posts

+2
Neutral

Posted 21 December 2020 - 15:47

Om dit in vervolg te voorkomen daar kom ik zeker later op terug
Wat nu belangrijk is is

Dat ik een kastje met de juiste instellingen heb.
Een kastje dat hersteld moet worden
En heb een usb stick.

Wat moet ik doen?
Mvg,
Barney

Wat is je woonplaats ? 



Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #35 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 14:15

Dat is Sassenheim

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #36 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 14:30

De eerste x dat een bewoner de lijst op onverklaarbare wijze door elkaar had gehusseld had ik met een usb stick een auto backup vanaf een kastje waar alles wel op de goede volgorde staat gemaakt.

Daarna het stickje in het betreffende kastje gestopt en via de autobackup met de blauwe knop optie herstellen daar de optie Herstel de Image genomen en toen de usb geselecteerd.
Het herstellen begon en daarna stonden alle zenders weer op de juiste volgorde.

Daarna direct het kinderslot geactiveerd.
Maar helaas kreeg diezelfde bewoner het weer voor elkaar om nu alle zenders 2 plaatsen naar beneden te schuiven, ook nu wist hij niet meer wat hij gedaan had.

Dus ik weer met volle moed dezelfde procedure als hierboven met het usb stickie gedaan maar helaas veranderd er nu niets.
Dus ook nog een vraag dus is waarom het nu de tweede keer niet gelukt is?

En nu natuurlijk de vraag, hoe krijg ik dit kastje nu wel weer in de juiste zendervolgorde.

Deze kastjes zijn voor gebruik al voorgeïnstalleerd door een extern bedrijf dat deze kastjes ook geleverd heeft.

Kan en wil iemand me helpen, wil deze bewoner graag weer voor de kerstdagen een goed werkend kastje laten gebruiken.

Bvb mijn dank.
Mvg,
Barney

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #37 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2020 - 14:34

Handig.... Mijn dochter woont in Sassenheim. Kom er regelmatig... Zij woont óók in een begeleid woonproject....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 December 2020 - 14:44

Als je zeker bent dat die autobackup op die stick correct is, kun je nadat je de stick hebt ingeplugt op de box een factory reset doen, Daarop volgt een herstart en een automatische installatie van die backup.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #39 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 22 December 2020 - 14:49

/OT
Wat is het probleem überhaupt dat de zenders 2 plaatsen verschoven zijn? Via de kanaallijst kan nog steeds gekozen en gekeken worden.. Lekker boeiend.. went ie er masr aan én hij/zij leert dat ie er met de poten af moet blijven
/OT
Mijn dochter heeft een Dreambox van me gekregen en ook die verklootte ze regelmatig. Driftbuien/Huilbuien om me maar naar haar te lokken.. Heb haar gewoon een USB stick en handleiding gegeven... Na maanden heeft ze het opgegeven en nu kan ze het 'plots' wel zelf....Was gewoon een spelletje van haar....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Ik heb graag wat hulp nodig en hoop dat iemand hier me kan helpen #40 BarneyRubble

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 22 December 2020 - 15:14

Ik heb inmiddels de extensie Backupsuite gedownload en hiermee een volledige backup op usb gemaakt van het kastje waar alles goed staat.

Is dit nu voldoende om deze backup op een kastje dat hersteld moet worden terug te zetten?

Via Backupsuite en dan de blauwe optie herstel img ?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users