Dank je wel !
Het probleem is wel zo dat ik idd last heb van uitval bij regenbuien.
Maar men oude DM500HD blijft wel zijn beeld behouden bij een buitje.Dus mijn conclusie is dat die ouwe zooi een betere ontvanger ingebouwd heeft dan die nieuwere Qviart met een DVB-S2X ontvanger hardware.
Ik denk dat ik toch ga uitkijken voor een alternatief met ongeveer de grote van een DM500HD, enige suggesties zijn van harte welkom.
Je mag best de conclusie trekken dat de 'oude zooi' beter is dan de hedendaagse hardware, dat ben ik overigens deels met je eens maar niet in dit geval.
Vroeger waren de tuners iets minder kritisch dan vandaag de dag maar het wegvallen van het signaal tijdens een regenuitjes zegt toch echt wel iets over de hardware buiten maar de tuners van de Qviart is echt niet slechter.
Ik zou beginnen die eens goed uit te rechten/af te stellen want zoals Wanwizard ook al aangeeft is het signaal aan de magere kant.
De signaalsterktes zijn berekeningen die gedaan worden vanuit de hardware/drivers en software en zijn echt geen 'harde' gegevens, het geeft hooguit een indicatie van een signaal.