Hallo allemaal,
Dank voor de voortdurende ontwikkeling van Open-Pli!
Mijn Enigma boxen zijn tegenwoordig, na koppeling met mijn NAS behalve in gebruik als commercial killer (in opname de commercials overslaan) ook in gebruik als media player..
Het enige nadeel dat dat met zich meebrengr is dat GStreamer zich vaak geen raad weet met de enorme hoeveelheid ondertitels en/of audiotracks op een Blueray, DVD of zelfs Mkv en WMV formaten, ik vind dat erg jammer. Ook de menu structuur wordt vaak niet goed begrepen.... (VOb, PSG en SRT worden niet goed ondersteund in GStreamer standaard)
Speel ik dezelfde, legale!, content af via VLC op een android box of op een PC dan werkt (bijna) alles perfect en kan je je taal en ondertitel naar hartelust kiezen.
Ik begrijp dat de oude boxen simpelweg geen codecs genoeg aan booord hebben noch de hardware power om crosscoding te doen maar vraag me af of de 4K boxen die power wel hebben... En zo ja of het mogelijk zou zijn om een VLC port te gebruiken als default player in plaats van GStreamer... Of een VLC port aan te bieden als plugin zoals nu de service app?
Ik denk dat vele mediafielen zeer gelukkig met deze optie zouden zijn...
N.B. VLC is geen onbekende voor Enigma; de huidige plugin maakt het mogelijk om VLC op een PC te voeden met de STB stream en of info... Maar dan kijk je nog steeds op je PC ... Ik zou zo graag mijn android boxje met VLC wegdoen eens VLC in Enigma zit... want het PVR menu van Enigma is geweldig mooi!
Alvast dank voor iedere bijdrage