Jump to content


Photo

VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen

VU+ duo2 HDD tuners configureren opnamelijst laadt niet

  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2022 - 20:56

Hallo,

 

Ik heb sinds een aantal jaren een VU+ duo2 (openpli 4) met een hdd van 1TB.

Op de hdd staan een heleboel films en andere opnames, er is ongeveer 55% vrije ruimte.

Nu als ik naar de list view ga, werkt dit niet meer, het radertje blijft spinnen en de lijst met opnames laadt niet.

 

Ik heb dan een software update gedaan, maar nu wordt het erger, de lijst laadt nog steeds niet en ik kan de tuners niet instellen. 

Gevolg ook geen ontvangst van TV-Vlaanderen via sateliet.

 

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets lukt me. Stekker uit stopcontact, alles terug opstarten etc.. Alle menu's doorlopen...

 

Hopelijk kan iemand van het forum de goede weg wijzen :-)

 

Let wel, ik ben een leek, lees hier dikwijls het woord "flashen", maar geen idee hoe ik dat moet doen. Een beetje geduld dus.

 

In bijlage 5 screenshots.

 

Met dank,

Guy

Attached Files



Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 1 March 2022 - 21:02

Je hebt de tuners niet ingesteld, de LNB's zijn niet geconfigureerd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #3 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2022 - 21:06

Inderdaad, maar ik zie nergens hoe en waar ik de tuners kan instellen.

Enige hulp is welkom, via de handleiding wordt ik ook niet wijzer.



Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 March 2022 - 23:48

Hoeveel kabels lopen er van de box naar de schotel? En wat voor LNB zit er op die schotel?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #5 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 March 2022 - 10:29

Voor de “leek”, zoals je zelf aangeeft is er de installatie wizard, als je in het menu alles terug zet naar default, herstart de ontvanger en doorloop je de installatie wizard https://wiki.openpli...allation_Wizard


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 March 2022 - 12:51

Dan kom je in hetzelfde tuner setup scherm terecht, en om die te kunnen configureren zul je toch echt moeten weten wat er aan de andere kant van de kabel zit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #7 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2022 - 13:42

Bedankt @40H3X en @WanWizard,

 

Ik dacht dat er 1 kabel loopt naar de schotel en een dubbele LNB.

De wizard heb ik doorgelopen, maar tuner configuratie lukte me niet :-(

 

Ik zal bovenstaande nog eens proberen en ook "flashen" (bedankt voor de wiki link), maar welke versie van openpli raden jullie aan? ( https://openpli.org/...ad/vuplus/Duo2/ )

 

Anderzijds lost bovenstaande het probleem niet op van het radertje dat blijft spinnen om de lijst met opnames op de hdd te zien.

 

Groeten,

Guy



Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 March 2022 - 13:46

Wat bedoel je precies met dubbele LNB? 2 satellieten? Weet je welke LNB?

 

Hoe oud is die hdd? Het zou best kunnen zijn dat hij blijft hangen door leesfouten bijvoorbeeld.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #9 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 March 2022 - 14:05

Dan kom je in hetzelfde tuner setup scherm terecht, en om die te kunnen configureren zul je toch echt moeten weten wat er aan de andere kant van de kabel zit.

Maar als je bij het tuner gedeelte van de wizard komt en je weet dat er 2 LNB's zijn zet je hem op simple A en B en automatic dan vindt het vanzelf de stalieten.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 March 2022 - 14:52

Ja, maar dat kan nu ook, daar heb je de wizard niet voor nodig. ;)

 

Port A en Port B van "nothing connected" naar "automatic" zetten moet inderdaad voldoende zijn (als het inderdaad een duo block is).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 2 March 2022 - 15:03

Ja, maar dat kan nu ook, daar heb je de wizard niet voor nodig. ;)

“Point taken” ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #12 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2022 - 15:52

"Port A en Port B van "nothing connected" naar "automatic" zetten moet inderdaad voldoende zijn (als het inderdaad een duo block is)."

 

 

 

Dat had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. Hij scant en daarna komt die "automatic" terug op "nothing connected".

 

Ik weet niet welke LNB's, maar het gaat over Astra 1 19.2 en  Astra 3 23.5, voor TV-Vlaanderen.

 

De hdd is een 4-tal jaar oud. En via mijn netwerk kan ik wel de bestanden zijn op mijn computer, dus denk wel dat de hdd nog in orde is.

 

Momenteel heb ik "openpli versie 4", raden jullie aan om een hogere versie te "flashen"?

 

Nogmaals bedankt @40H3X en @WanWizard



Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 2 March 2022 - 16:22

Ik heb op meerdere stuks Duo 2 de 8.1 firmware geplaatst en krijg geen klachten. Dus lijkt mij geen probleem.

Probeer dan eerst eens de box vers in te richten met de wizard. Als jouw LNB correct aangesloten is dan moet de tunerconfiguratie in de wizard ook gewoon goed werken. Lees eens rustig alle hulpschermen aan de linkerzijde rustig door voordat je verder gaat in de wizard.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 2 March 2022 - 16:32

Zodra je bij de tunerconfiguratie aankomt, dan laat je die in eerste instantie op automatisch staan en drukt op Ok.

Attached File  wizard 1.PNG   187.81KB   2 downloads

 

Worden de satellieten niet herkend dan kan je die handmatig ingeven zoals op foto 2.

Attached File  wizard 2.PNG   193.15KB   2 downloads

 

Als er slechts één kabel aangesloten is, dan zet je in eerste instantie tuner twee uit of kiest voor doorgelust van tuner A. Zo simpel gaat dat.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #15 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2022 - 20:03

@Frenske

 

Bedankt voor de extra tips, hiermee ga ik aan de slag, op hoop van zegen :-)

 

Groeten,

Guy


Edited by Adeje, 2 March 2022 - 20:03.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 2 March 2022 - 20:53

Succes


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #17 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 6 March 2022 - 13:39

Vooraleer ik de flash naar openpli 8.1 doe, wil ik een "backup" nemen van mijn hdd met films en opnames (ongeveer 400-500GB).

Zoals ik eerder schreef, kan ik die niet benaderen via de receiver (het radertje blijft spinnen).

Via mijn netwerk kon ik die lijst wel terugvinden op mijn computer (een iMac).

 

Ik kon dus nu beginnen met het kopieren, doch dit duurt en blijft duren. (de externe hdd is  geformateerd als FAT32).

Daarom heb ik alle bestanden van 1 opname gekopieerd om te testen. Dat ging redelijk snel, als ik eerst de bestanden kopieer naar de interne hdd van de computer en vervolgens vandaar naar de externe hdd.

Als ik vervolgens de externe hdd aansluit op de receiver en een media scan doe, vindt hij geen herkenbaar bestand terug...

 

Hebben jullie een betere manier om de opnames van de interne hdd te kopieren (backuppen)?



Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 March 2022 - 13:58

Een flash doet niks met de hdd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #19 Adeje

  • Member
  • 16 posts

0
Neutral

Posted 6 March 2022 - 14:13

@WanWizard

 

Bedankt, dat is al een geruststelling. Maar het verontrust me dat de opnamelijst op de externe hdd niet gezien wordt door de receiver.

Ik heb ook een backup van de settings genomen op een usb-stick en die wordt blijkbaar ook niet gezien.



Re: VU+ Duo2 lijst HDD laadt niet, blijft spinnen #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 March 2022 - 14:54

Wat is je definitie van "niet zien"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users