Jump to content


Photo

De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie.

OpenPLi Release 8.2

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #101 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 June 2022 - 15:23

Op dezelfde TV aan dezelfde kabel / HDMI input?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #102 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 25 June 2022 - 23:41

Egbertjan Posted 12 June 2022 - 23:17

Openpli 8.2. is een geweldige image werkt prima op mijn vu plus ultimo 4k. Ik de vind Fast Channel Change-ondersteuning (FCC) ook geweldig zappen gaat nu heel snel met ziggo en de fcc dvb c tuner. Nu heb ik volgende probleem ik heb ook een fcc tuner voor dvb-s en daar wil ik de Fast Channel Change-ondersteuning niet gebruiken. Is er een instel mogelijkheid dat je het alleen voor de dvb c tuner kan gebruiken?

Nee dat is (nog) niet gemaakt…

 

Misschien iets om te maken in openpli 8.3 of openpli 9.0. Verder werkt de image van 8.2 prima heb hem vandaag op een vu plus ultimo 4k en een Xtrend ET8000 geïnstalleerd zonder problemen.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #103 pietpiet50

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2022 - 20:35

Ben ook overgestapt naar de 8.2 versie, via het menu flashen, eerst nog een recente backup gemaakt en daarna is deze terug gezet.

 

Alleen begint het nederlandse bouquet bij nummer 5004 ipv 1.  Oftewel de zenderlijst van Hans begint in het midden van eigenlijk bovenaan hoort.

Nu kan ik alles handmatig per bouquet gaan verplaatsen, is een zeer tijdrovend karwei, heb ook al de zenderlijst proberen te updaten, zonder resultaat.

 

Is er ergens een slimme manier om dit weer juist te krijgen?

 

 

 


Vu duo 4K (4x FBC S2X), Octagon SF8008, Wavefield T90 2x


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #104 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 July 2022 - 20:38

Als je niet per bouquet nummert, dan gaat de nummering  op volgorde van bouquet, dus de eerste zender in het eerste bouquet is 1.

 

Ik heb overigens bij een restore nog nooit gezien dat de bouquet volgorde verandert, maar als je de hans lijst uit de feed geinstalleerd hebt staan, dan bepaald die lijst de volgorde.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #105 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 6 July 2022 - 22:00

Ik heb de vuplus ultimo 4k van broer voorzien van openpli 8.2 hij heeft alleen een FBC kabel tuner voor dvb c en kijkt schotel via mijn vuplus ultimo 4k via remote fall back tuner. Nu willen we snelle zender wissel gebruiken voor de Ziggo kabel dat werkt prima , maar zodra wij dan een fall back tuner gaan gebruiken voor de schotel zenders komt er geen beeld meer. Zet ik snelle zender wissel uit dan is er weer beeld via de remote fall back tuner is hier een oplossing voor? Zodat ik snelle zenders wissel voor de FBC kabel tuner kan gebruiken en tegelijker tijd ook de remote fall back tuner? ( Ik hoef bij de remote fall back tuner geen snelle zender wissel te hebben)


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #106 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 7 July 2022 - 06:27

FCC biedt geen optie om bij DVB-S2 ontvangst uit te schakelen. En al helemaal niet bij gebruik van streams zoals FallBack-tuner dat feitelijk doet.

V.w.b. het eerste punt loopt daar al een topic over maar bij gebruik van de combo FCC / FallBack is dat nieuw. 
Wie weet wordt dat ooit nog aangepast maar dat zal door de maker van FCC moeten gebeuren.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #107 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 21 July 2022 - 21:16

Ik heb Openpli 8.2 ook op de Vu plus duo 4k Se van mijn oom geïnstalleerd alles werkt prima. Waar ik ook erg blij mee ben is dat kabel scan nu werkt bij hem. Hij maakt nu keurig een bouquet onder de naam SKV aan met de zenders op juiste volgorde en kanaal nummer (dit wou met openpli 8.1 niet). Hij woont in Veendam in de provincie Groningen dat is de enige plaats in Groningen waar geen Ziggo kabel is ,maar een eigen kabel/glasvezel bedrijf onder de naam SKV. De glasvezel wordt in de meterkast om gezet naar coax voor televisie. Bedankt voor jullie werk om dit werkende te maken.


Edited by Egbertjan, 21 July 2022 - 21:19.

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users