Jump to content


Photo

De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie.

OpenPLi Release 8.2

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #81 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 19 June 2022 - 10:32

Zou de upgrade dan eigenlijk een downgrade zijn ?

 

Welke versie van libfftwf staat op de box na upgrade ?

 

ls -al /usr/lib/*fftw*



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #82 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 19 June 2022 - 10:52

Zou de upgrade dan eigenlijk een downgrade zijn ?

Welke versie van libfftwf staat op de box na upgrade ?

ls -al /usr/lib/*fftw*

Ben gewoon weer opnieuw begonnen, omdat er nog niks verder op de box stond. Nu werkt het weer gewoon en heb de updates even laten liggen.
Dus eigenlijk moet ik kijken hoe ik die updates die in OpenPli staan kan verwijderen zodat ik die updates niet meer krijg die nu klaar staan.

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #83 meierblom

  • Senior Member
  • 77 posts

0
Neutral

Posted 19 June 2022 - 11:17

Er zijn issues in de code tav netwerk interface polling, daar wordt naar gekeken.

 

De basis problematiek is dat E2 de data in leest bij het opstarten, en als er dan geen netwerk connectie is (trage DHCP server, of een wireless connectie) dan is de data onvolledig, en gaat er van alles mis.

 

Probleem is dat de hele netwerk code zuigt, overal hardcoded eth0, totaal geen support voor wireless (het GUI stuk is een aparte plugin wat er in "geplakt" is).

 

Het moet dus eigenlijk helemaal opnieuw gescheven worden, want ook ipv6 support is er niet.

 

Dit klinkt zeer aannemelijk, al begrijp ik er niets van ...  :lol:

Begrijp ik het goed, dat de VU+ Zero bij het flashen problemen kan hebben, omdat er geen wireless connectie is?


VU+ Zero 4k - OpenPLi 8.3-release (2023-02-19) - E-Channelizer


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #84 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 19 June 2022 - 11:37

Nee, die heeft gewoon te weinig geheugen……


Met één been in het graf..... Helaas

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #85 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 June 2022 - 12:04

Zou de upgrade dan eigenlijk een downgrade zijn ?

 

Nee, dan kan niet opkg kan niet downgraden.
 

De updates die er staan zijn shared ARCH feed pakketten, en dat komt omdat bitbake build statistics per MACHINE bij houdt, en geen verstand heeft van shared feeds. Die pakketten worden dus meerdere keren gebouwd, waarbij elke keer de release wordt verhoogd, en dus machines die eerder in het bouw traject zitten denken dat er een update is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #86 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 19 June 2022 - 14:34

Ik draai zelf met develop op de laatste stand op een VuDuo4kSE en heb geen enkel probleem met SDG radio.... welke pakketten worden allemaal ge-update Loui?

opkg update && opkg list-upgradable

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #87 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 19 June 2022 - 14:58


Ik draai zelf met develop op de laatste stand op een VuDuo4kSE en heb geen enkel probleem met SDG radio.... welke pakketten worden allemaal ge-update Loui?

opkg update && opkg list-upgradable

Attached Files



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #88 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 June 2022 - 15:16

Allemaal shared feed pakketten, behalve het bootlogo (bouwt altijd) en de picons.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #89 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 19 June 2022 - 15:22

sdgradio maakt gebruik van gstreamer om audio weer te geven en die wordt blijkbaar geupdate

volgens de plaatjes



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #90 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 June 2022 - 15:26

Ja. En ik heb hierboven al uitgelegd waarom. En waarom dat niet mag uitmaken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #91 meierblom

  • Senior Member
  • 77 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2022 - 12:39

Ik heb het ook nog met een stick geprobeerd, ook dat werkt (zei het met deze workaround).

 

Krijg 8.2 er niet op.

Heb in 15 minuten 8.1 weer volledig geinstalleerd met bouquets e.e

Blijft 1 probleempje: de wifi valt 1x per avond uit, dus geen iptv meer.

Ik moet dan alleen bij Instellingen/systeem enz.de wifi-gegevens bevestigen en alles gaat weer.

Hoe zou oik dat kunnen oplossen?


Edited by meierblom, 20 June 2022 - 12:40.

VU+ Zero 4k - OpenPLi 8.3-release (2023-02-19) - E-Channelizer


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #92 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 June 2022 - 13:09

 

Ik heb het ook nog met een stick geprobeerd, ook dat werkt (zei het met deze workaround).

 

Krijg 8.2 er niet op.

Heb in 15 minuten 8.1 weer volledig geinstalleerd met bouquets e.e

Blijft 1 probleempje: de wifi valt 1x per avond uit, dus geen iptv meer.

Ik moet dan alleen bij Instellingen/systeem enz.de wifi-gegevens bevestigen en alles gaat weer.

Hoe zou oik dat kunnen oplossen?

 

Tja dan moet je ook geen wifi gebruiken, via een ethernet kabel zal je geen uitval meer hebben, streams van iptv vreten vaak bandbreedte en bij een beetje slechte wifi verbinding vallen je streams dan uit, dat ligt niet aan OpenPli. ;)


73's

PE1AQZ


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #93 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 June 2022 - 13:25

Krijg 8.2 er niet op.

Heb in 15 minuten 8.1 weer volledig geinstalleerd met bouquets e.e

 

Wat gaat er met 8.2 fout wat met 8.1 wel werkt? Want zo veel verschil tussen die twee is er nu ook weer niet.

Flashen, wachten tot hij klaar is, box uitschakelen, stroom er uit trekken, koffie gaan drinken. En dan start hij weer gewoon.

 

Blijft 1 probleempje: de wifi valt 1x per avond uit, dus geen iptv meer.

Ik moet dan alleen bij Instellingen/systeem enz.de wifi-gegevens bevestigen en alles gaat weer.

Hoe zou oik dat kunnen oplossen?

 

Ik heb hier behalve mijn opname box alles op wifi, en nooit last van uitval. Lijkt me dus inderdaad een infrastuctuur probleem, slechte stick, slechte ontvangst.

 

In geval van dat laatste: een meter of zo USB verlengkabel kopen en daar de stick in steken, dan kun je hem beter positioneren (als een antenne). Zo heb ik mijn Zero ook jaren gebruikt.

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #94 Donkeyman

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2022 - 08:03

Wifi in gebruik?

Nee, Gbit kabel.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #95 henri oo

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2022 - 10:50

Hallo heb vraag over download side staat twee keer software voor VU+uno4k se.

Welke moet ik gebruiken voor mijn ontvanger of zijn dit de zelfde ?

Attached Files



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #96 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 June 2022 - 11:53

Dat heb je gisteren ook al gevraagd, en toen heb je ook als antwoord gekregen dat je met je neus kijkt, en een Duo 4K SE iets heel anders dan een Uno 4K SE ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #97 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 22 June 2022 - 12:08

...en graag niet 2x dezelfde vraag posten.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #98 theo.h

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2022 - 14:49

Heb hier een zgemma h8.2h, pli 8.2 geflashd en bijna alles loopt naar behoren behalve de overscan wizard. zodra ik aanklik dat ik de pijl rechts wil verplaatsen rekt het beeldje aan de rechterkant helemaal uit en kan de pijl niet meer zien,Kan het beeldscherm niet instellen. Daarna nog een keer nightly builds erop maar probleem blijft. Groet Theo



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #99 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 June 2022 - 15:12

In principe heb je die niet nodig, als je niet alle pijltjes ziet dan staat de overscan mode van je TV aan, en die kun je veel beter uitzetten van de box laten scalen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #100 theo.h

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2022 - 15:22

Bedankt voor je reactie,andere boxen zoals de vu duo 4k,de mutant hd51 en de zgemma h9.2h geven die problemen niet



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users