Jump to content


Photo

De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie.

OpenPLi Release 8.2

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #41 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 31 May 2022 - 19:16

gooi al je mounts is weg reboot je ontvanger en laat de mountmanager / netwerkbrowser zijn werk doen


Edited by teo1966, 31 May 2022 - 19:17.

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 31 May 2022 - 22:40

Ik heb me nooit met een mountmanager beziggehouden en misschien daardoor niet op de hoogte dat daar iets in moet worden veranderd. Het enige wat er aan de box zit voor data opslag is een ingebouwde harde schijf. Ik ga zoeken of ik daarvoor iets moet aanpassen.

 

Voor een ingebouwde schijf hoef je niks te doen.

 

Als de box blijft hangen na de restore van de backup, kun je ook het volgende doen:

  • Box opnieuw flashen
  • Bij de vraag of je een backup wilt restoren nee zeggen
  • Door de eerste stappen van de wizard lopen en daarna afbreken
  • Naar autobackup gaan in het menu
  • Het medium selecteren waarop de backup staat, en kiezen voor restore
  • Controleren of je een netwerk verbinding hebt
  • Als dat zo is dan in autobackup op de menu knop drukken, en autoinstall kiezen om je plugins terug te zetten

Het zou ook nog kunnen zijn dat na de restore de netwerk connectie niet correct terug komt, en dan hangt de autoinstall stap...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #43 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2022 - 10:00

 

Ik heb me nooit met een mountmanager beziggehouden en misschien daardoor niet op de hoogte dat daar iets in moet worden veranderd. Het enige wat er aan de box zit voor data opslag is een ingebouwde harde schijf. Ik ga zoeken of ik daarvoor iets moet aanpassen.

 

Voor een ingebouwde schijf hoef je niks te doen.

 

Als de box blijft hangen na de restore van de backup, kun je ook het volgende doen:

  • Box opnieuw flashen
  • Bij de vraag of je een backup wilt restoren nee zeggen
  • Door de eerste stappen van de wizard lopen en daarna afbreken
  • Naar autobackup gaan in het menu
  • Het medium selecteren waarop de backup staat, en kiezen voor restore
  • Controleren of je een netwerk verbinding hebt
  • Als dat zo is dan in autobackup op de menu knop drukken, en autoinstall kiezen om je plugins terug te zetten

Het zou ook nog kunnen zijn dat na de restore de netwerk connectie niet correct terug komt, en dan hangt de autoinstall stap...

 

Het bovenstaande 4 à 5 keer gedaan. Alleen na flash 8.2 zonder backup terugzetten heeft 8.2 soms goed gewerkt. Bij die gelegenheid een nieuwe backup gemaakt met 8.2 om van eventuele defecten in de oude backup af te komen. In 8.2 instellingen gemaakt en weer nieuwe backup gemaakt. Opnieuw geflashed zonder terugzetten backup. Met autobackup backup terug gezet. Na herstart bleef kleine wieltje weer draaien. Netwerk was steeds wel beschikbaar. De onbetrouwbaarheid bij herstart heeft zich nooit voorgedaan met 8.1 dus die heb ik er maar weer opgezet.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 June 2022 - 13:31

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Ik flash mijn boxen meerdere malen per week, en dit nog nooit gezien, ook niet op mijn Duo 4K.

 

Als de spinner draait is Enigma goed opgestart, en staat hij ergens op de wachten. De vraag is, op wat.

 

Als die spinner draait, kun je dan van je PC het IP adres van de box pingen? Zo ja, kun je overweg met telnet en ben je bereid iets uit te zoeken?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #45 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 2 June 2022 - 08:19

Voor het pingen heb ik de Vu+ een vast ip adres gegeven. Als je me opgeeft wat ik moet uitzoeken kan ik de benodigde hulpmiddelen klaarzetten voordat ik 8.2 weer op de box zet. Ik kan dan vergelijken hoop de situatie met 8.1 en met 8.2.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 June 2022 - 14:22

Als je kunt inloggen met telnet,

 

enigma stoppen met

init 4
killall enigma2

daarna met

ps | grep enigma2

controlleren of enigma2 echt niet meer loopt.

 

Zodra dat zo is, enigma2 opnieuw opstarten met

ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2

daarmee start hij opnieuw op, in debug modus, waarbij de debug output op het console komt.

 

Als hij dan weer met een spinner blijft hangen, dan laat de log hopelijk zien waarom.

 

Het is handig als je een telnet client (zoals bv PuTTY) gebruikt die een logfile kan laten meelopen, dan kun je die hier uploaden en dan kunnen wij ook kijken wat er gebeurd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #47 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,524 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2022 - 08:42

MobaXterm_Personal_21.5.exe ook  telnet client en meer een handig en kan vele dingen aan. Ook een aanrader.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 3 June 2022 - 11:06

MobaXterm_Personal_21.5.exe ook  telnet client en meer een handig en kan vele dingen aan. Ook een aanrader.

Die gebruik ik al jaren naar tevredenheid, ik heb geen exe  :ph34r: dat kennen mijn systemen niet ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #49 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2022 - 11:11

Gebruik gewoon WinScp, die heeft standaard Putty aan board, het allerbeste programma om te bewerken onder Windows, al die spartaanse Linux zooi is maar behelpen. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #50 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2022 - 14:03

OPGELOST.

Wat er mis was weet ik niet met zekerheid, maar na elke keer flashen en na elke keer backup terugzetten heb ik alle instellingen gecontroleerd. Ik vermoed dat er met het terugzetten van de backup iets is misgegaan. Ik vond in de ssid naam een verminking en sommige downloads van de plugins waren niet compleet of defect. Zo ontbrak bijvoorbeeld oscam totaal.

Reparatie door opnieuw downloaden en flashen, opnieuw instellingen maken en nieuwe backup maken.

Opnieuw flashen en updaten en backup terugzetten. Enkele keren herstarten. Resultaat: alles loopt zonder problemen.

Hartelijk dank voor de hulp.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 June 2022 - 14:32

Die gebruik ik al jaren naar tevredenheid, ik heb geen exe  :ph34r: dat kennen mijn systemen niet ;)

 

Hebben ze nog andere versies naast Windows dan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #52 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2022 - 16:57

Ik heb mijn Zgemma h9se ook opgewaardeerd naar 8.2, alleen ik kom maar niet af van het oude bootlogo van 8.1, ik krijg dat er niet uit, waar zit die bootlogo dan gooi ik hem er handmatig uit en zet er 8.2 in. Opnieuw flashen helpt ook niet hij blijft maar met dat oude logo terug komen, bij informatie zie ik wel dat pli 8.2 er in zit.


73's

PE1AQZ


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 June 2022 - 17:24

opkg install openpli-bootlogo --force-reinstall

tenzij je zelf iets in /etc/enigma2 hebt gezet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #54 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 3 June 2022 - 18:25

Bedankt Wanwizard, dat was het er stond nog een oude bootlogo in etc/enigma2, nu niet meer. :)

Maar hoe komt zo'n oud logo nu daar terecht je hebt daar toch niets meer aan, ik heb het er nooit ingezet, is dat een automatische pli actie?


Edited by Sagitarius, 3 June 2022 - 18:26.

73's

PE1AQZ


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #55 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 3 June 2022 - 19:05

Nee, OpenPLi doet niks automagisch.

 

Misschien een keer met een restore meegekomen, ik sta ook soms versteld wat daar in zit... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #56 casperb71

  • Senior Member
  • 292 posts

+1
Neutral

Posted 6 June 2022 - 13:12

Via de update in het software menu, de nieuwste versie binnengehaald.

Bleef op mijn Formuler F4 Turbo na vele minuten hangen.

Daarna opnieuw gedaan en het werkte, maar niet juist:

- Tunerconfiguratie van de LNB's werkte niet en de LNB's begonnen bij 59 te tellen (heb er maar 13)

- Krijg nu de melding "Can not parse EMU"

 

Vervolgens via de fabrieksinstellingen alles opnieuw geconfigureerd.

Tunerconfig werkte nu wel goed.

 

Hierbij heb ik de volgende problemen:

 

-via Applicaties de settingslijst van Hans (Rotor) ingeladen, maar zie hem niet verschijnen;

- Deze handmatig erin gezet via WinSPC en dat werkt nu wel

- Als ik een applicatie wil verwijderen via Applicatie, krijg ik de melding dat er geen nieuwe applicaties zijn en zie ook niet staan;

- Bij de gecodeerde zenders krijg ik nog steeds de melding van Cannot Parse Emu

 

Zet voorlopig versie 8.1 er weer op


VU+ Uno4K met OpenPLi 8.2 met Wavefrontier T90 op 28,2E 23,5E 19,2E 16,0E 13,0E 10,0E 7E 4,8E 08,W 4W 8W 12,5W 15W

Formuler F4 Turbo voor de kabel


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 June 2022 - 13:16

Als je een update afbreekt dan heb je een half geupdate box, en kun je gaan flashen, want nu is er van alles stuk.

 

Updaten van 8.1 naar 8.2 kan makkelijk 10-15 minuten duren op een oudere box, nog meer als je picons en zo hebt geinstalleerd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #58 ghuss

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2022 - 15:24

Openpli 8.2 very good and smooth  for my Vu+ Duo2,

Autometic volume adjustment, plugin remember service volume does mot work


Vu+ Duo 2 


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #59 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 June 2022 - 16:03

I have no idea what plugin that is?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #60 ghuss

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 6 June 2022 - 21:47

Thanks 

 

volume settings for all of the different channels are stored again over time, it remembers the last volume setting of each channel

 

https://forums.openp...lume adjustment

 

Best regards


Vu+ Duo 2 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users