Jump to content


Photo

De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie.

OpenPLi Release 8.2

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #21 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 25 May 2022 - 07:22

Dat weet ik, maar ik had dit probleem al eerder gemeld, maar volgens mij heeft Cought dit niet opgepakt.

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #22 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 26 May 2022 - 00:44

Is de versie van openvpn ook geüpdatet?

In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 May 2022 - 02:07

Nee, aan het onderliggende OS is niks verandert.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #24 Egbertjan

  • Senior Member
  • 499 posts

+1
Neutral

Posted 26 May 2022 - 10:57

Jammer

Nee, aan het onderliggende OS is niks verandert.


In het bezet van 2x VU+ Ultimo 4k 4TB HDD en 10TB HDD en een Vu plus duo4k SE zonder HDD .

3 Schotels met: 5w,0,8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 42e 

Ziggo Kabel.

Smartkaarten :Ziggo,Fransat ,TVR Roemenië,HD+, SRG/SSR,TNTSAT,TIVUSAT en TV Vlaanderen.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 May 2022 - 13:07

Hoezo, waarom wil je een nieuwere versie hebben? Wat is de noodzaak daarvan?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2022 - 11:29

Klein issue..

CAM803

Zoeken naar nieuwe software. Melding blijft ‘eeuwig’ in beeld… In 8.1 kwam na een paar seconden ‘u heeft de meest recente software’

Je kunt met ‘Exit’ gewoon terug naar het menu (de box hangt dus niet vast) maar de CAM803 decodeert daarna niets meer. Beeld blijft gewoon zwart. CI menu’s zijn wel gewoon opvraagbaar. Na een herstart alles weer OK.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 May 2022 - 13:30

Is continue ellende, je ziet dan timeout errors in de log, heb ik op mijn Duo 4K al tijden last van. Het is even goed gegaan, maar momenteel is het weer helemaal mis.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #28 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 28 May 2022 - 15:54

Klein issue..

CAM803

Zoeken naar nieuwe software. Melding blijft ‘eeuwig’ in beeld… In 8.1 kwam na een paar seconden ‘u heeft de meest recente software’

Je kunt met ‘Exit’ gewoon terug naar het menu (de box hangt dus niet vast) maar de CAM803 decodeert daarna niets meer. Beeld blijft gewoon zwart. CI menu’s zijn wel gewoon opvraagbaar. Na een herstart alles weer OK.

 

Op welke hardware heb jij de 803 cam werkend?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #29 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2022 - 15:57

VU+Ultimo 4K BTE

Xsarius Galaxy 4K FBC

VU+Zero 4K

VU+SoloSE v2

DM525-Combo

DM920-UHD

TechniStar S5 (logisch want die heeft een officiele CI+ licentie)


Met één been in het graf..... Helaas

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #30 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 28 May 2022 - 16:10

Maar dat is geen van allen met OpenPLi ga ik vanuit of ben jij van je geloof afgevallen?  ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 28 May 2022 - 16:21

Zoals je allang weet help ik meerdere kennissen die uitsluitend op OpenPli werken. Al de boven genoemde modellen zijn getest met OpenPli 8.1 en de VU-Ultimo4K, VU+SoloSE v2 en Xsarius Galaxy 4K zelfs op OpenPli 8.2. Beide Dreamboxen uiteraard via Barry-Allen en een OpenPli 8.1 van ‘SatPong’ (homebuild).

Buiten de CAM803 ook diverse andere CI+ modules succesvol getest….


Met één been in het graf..... Helaas

Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 28 May 2022 - 16:52

Dan is dat ook weer helder. Ik meende al dat je van je geloof gevallen was. ;)

Had gekund he. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #33 Bumzel

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 28 May 2022 - 20:28

With FCC on the failback tuner i have no picture. I have only sound.

This is on the VUultimo4k



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 May 2022 - 20:39

FCC on the client? Or on the fallback server?

 

There is a fix related to FCC and streaming in the current build (estimated ready sometime tomorrow afternoon).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #35 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2022 - 16:23

Apparaat: VU+Duo 4k met Openpli. Openpli 8.1 heeft sinds publicatie prima gewerkt. Toen 8.2 beschikbaar kwam die via het menu geflashed. Mislukt: kleine wieltje bleef maar draaien. 8.1 met stick er op gezet alles weer perfect. Enkele dagen later weer geprobeerd zonder succes. Vandaag de nieuwste 8.2 er weer op gezet. Weer mis. De nieuwste versie van 8.1 er op en alles weer goed.

Ik gebruik geen picons.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 31 May 2022 - 16:59

Maar wel een mount naar een andere box, server, PC of NAS?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #37 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2022 - 17:47

Maar wel een mount naar een andere box, server, PC of NAS?

De VU+DUO 4K is met coaxkabel verbonden aan pc, router en modem. Tijdens flashen bleef die situatie onveranderd. Na het flashen zette ik de backup terug die ik met 8.1 had gemaakt.



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 31 May 2022 - 18:12

Dat beantwoord de vraag niet. En ik neem aan dat je netwerk kabel bedoelt?

 

Het gaat er om wat er in die backup zit, want een aantal dingen die in 8.1 nog wel werkten, werken in 8.2 niet meer, waaronder anonieme verbindingen naar externe opslag (dus zonder gebruikersnaam/wachtwoord). Als je dat niet voor de update aanpast blijft de box bij de restore van de backup daarop hangen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #39 Henk1201

  • Senior Member
  • 33 posts

+1
Neutral

Posted 31 May 2022 - 18:34

Ik kom nog even terug op de Gigablue....

 

Hier had ik gezegd dat er geen zender nummers waren bij de Gigablue Quad. Heb net de versie van 29 mei opgehaald het grappige is als je het bij een IPTV zender doet geeft hij wel het zendenummer aan. Ook bij het verder zappen gat het goed pas als je naar sat terug gaat is het weer fout. Zag deze klacht niet op de VU plus Duo

 



Re: De OpenPLi Release 8.2 is inmiddels beschikbaar in de downloadsectie. #40 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2022 - 19:02

Ik heb me nooit met een mountmanager beziggehouden en misschien daardoor niet op de hoogte dat daar iets in moet worden veranderd. Het enige wat er aan de box zit voor data opslag is een ingebouwde harde schijf. Ik ga zoeken of ik daarvoor iets moet aanpassen.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users