Jump to content


Photo

CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen

canalDigitaal oscam

  • Please log in to reply
350 replies to this topic

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #241 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 October 2022 - 23:28

transpondertijd = de box neemt de tijd van het sychronisatie signaal van de transponder over

ntp = de box haalt de tijd van een internet service op

auto = de box probeert eerst ntp, als dat niet werkt, valt hij terug op transpondertijd


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #242 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 23 October 2022 - 15:55

@theo66 Als jij beide actief hebt, snap ik jouw tijd problemen wel.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #243 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 23 October 2022 - 16:21

Zijn beide actief en waar het verschil vanaf komt ik zou het nie weten

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #244 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 23 October 2022 - 19:00

Transpondertijd en/of NTP tijd zijn toch echt twee verschillende dingen, de eerste is minder betrouwbaar dan de laatste.

 

Als er verschil tussen de twee ontstaat en na een uur ga je met een NTP server syncen, is de kans dat de boel uit drift is zeer aannemelijk en snap ik die verschillen in tijd ook wel, als je alleen NTP gaat gebruiken zal de drift een stuk lager moeten worden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #245 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 October 2022 - 15:18

Als het goed is moet bij "auto" de transpondertijd niet gebruikt worden als er gedetecteerd wordt dat NTP zijn werk doet, wellicht kan Littlesat in springen, het is zijn code.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #246 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 1 November 2022 - 13:17

Bij auto als er een netwerk gedetecteerd wordt dan pakt hij ntp... bij geen netwerk de transpondertijd...

 

Als je box op Wi-Fi zit ipv ethernet bekabelt kan het gebeuren dat de Wi-Fi vertraagd opkomt... en dan kan je een keertje de transpondertijd krijgen... voor de details moet ik zelf ff nog een keer in de code kijken want het is al heel lang geleden dat ik dit met WanWIzard gemaakt heb.... 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #247 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 1 November 2022 - 15:50

Dat is is voor ntp geen probleem, die doet een ntp sync zodra de interface op komt, al duurt dat een half uur. Mijn boxen hangen allemaal aan wifi (behalve mijn opname box).

 

We zullen wellicht wel even moeten kijken of het toen ontworpen mechanisme nog compatible is met de huidige OE mbt ntp.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #248 HJ_SK

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2022 - 08:51

Ik heb 2 CD kaarten en 2x vu+ ultimo m openPLi 7.3

Op 1 Vu+ kan ik wel 2 zenders kijken/opnemen op de andere slechts 1 kanaal en dus bv ook geen PIP gebruiken.

Heb wel naast cd kaart ook een Slowaakse kaart (ook M7) wellicht dat dat elkaar beïnvloed?

 

Ben al heel lang met dat gedonder bezig .....

Heeft iemand hier idee over wat er fout gaat??

 

alvast bedankt voor de reactie!



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #249 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 November 2022 - 09:53

Slowakije gebruikt Skylink als ik het goed heb. Die gebruiken Irdeto (0624). Dat zou in dit geval niet uitmaken. Ik ben de Sloveense taal niet machtig dus kan op dat gebied verder niets zinnigs zeggen. M7 heeft in april 2021 gemeld aan haar dealers dat de losse kaarten in februari 2022 zouden worden afgekoppeld van het Seca systeem. Echter: de nieuwe EU wet op de vrije hardwarekeuze heeft CDS doen besluiten dit voornemen uit te stellen. Sindsdien is het gedonder begonnen. I.p.v. 4 simultane decoderingen zijn alle zenders naar 2 gegaan. Reden is simpel: het voordeel van de losse kaart langzaam maar zeker ‘torpederen’ naar de functionaliteit van de CI+ module. Hun gedachte: de klant went (onder dwang) aan het feit dat ze alleen nog kunnen kijken óf opnemen waardoor de straks gedwongen overgang naar de CI+ module geen issue meer is!!


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #250 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2022 - 11:58

Heb dus ook sinds enige tijd dat 4 kanalen (3 opnemen en 1 kijken) soms wel gaat en soms niet. Soms is 3 al teveel. Het hangt blijkbaar van het uur af, vraag me af hoe ze het doen.
Blijkbaar stilaan tijd om naar gecodeerd opnemen te gaan en achteraf decoderen.
Is daar ergens een goede uitleg over? Is het mogelijk om bijv. 1 kanaal te kijken en 1 gedecodeerd op te nemen en als er nog een opname bijkomt dat deze dan gecodeerd opneemt?

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #251 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 November 2022 - 12:31

De SID limiet wordt per kanaal geprogrammeerd. Dit wordt verder door de smartcard geregeld..

Achteraf decoderen is niet heilig en gaat best vaak alsnog fout.. Grootste probleem is de benodigde tijd (duurt net zolang als de opname zelf), de kans dat de decodeersleutel inmiddels is gewijzigd en de kwaliteit van het opslagmedium.. 


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #252 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2022 - 11:31

Enig idee welke kanalen hoeveel sid toelaten?
Voor achteraf decoderen, hoelang blijft sleutel geldig?
Thx.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #253 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 12 November 2022 - 11:44

Dat kun je testen middels de Live-Log functie van OScam. Ga er maar van uit dat de meest populaire kanalen de meeste restricties hebben (als je klanten wil pesten, moet je het wel goed doen). Wanneer de sleutels wijzigen weet je niet. Seca3 is niet publiekelijk gehackt dus geen idee welke EMM subfunctie de keys aanpast. Het is zelfs niet bekend of de key-switchover op een vaste tijd plaats vindt. De EMM’s rouleren continue (volgens M7 ieder uur voor de Uniques). De shared en globals gaan continue rond de 10 sec.


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #254 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2022 - 13:39

Voor zover ik daar info over kan vinden zit het probleem eigenlijk bij de zenders. Ze willen opnemen, waardoor reclame kan worden doorgespoeld, onmogelijk maken. Dat kost hun blijkbaar inkomsten. Langst de andere kant het "delen" van c-lijntjes en ilegale iptv, kost de providers dan weer inkomsten.
Of al hun trukjes, die eigenlijk vooral de gewone klanten treffen ook echt hun doelstellingen gaat halen....
Moest ik de mogelijkheid tot een snelle en stabiele internetverbinding hebben, dan waren we al lang overgestapt op iptv. Ga eens rondkijken voor andere oplossing voor tv. Desnoods c-lijn of internet via sat en iptv. Ben dat gepruts van tvv en cd stilaan serieus beu en blijk niet de enige te zijn.
Was nog aan het zoeken of er iets mogelijk is met een tweede kaart om meer kanalen tegelijk mogelijk te maken, maar kan daar niet echt iets over vinden. Bedoeling zou dan zijn om 2 streams maximum van kaart 1 en (indien nodig) de 2 volgende van kaart 2. Mijn vrouwtje wil echt wel bepaalde programma's kunnen bekijken die ze natuurlijk juist op hetzelfde tijdstip uitzenden.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #255 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 13 November 2022 - 15:50

Gecodeerd opnemen en de volgende ochtend alsnog decoderen werkt prima. Probleem is wel dat je dit juist gebruikt als je meer dan twee zenders tegelijk aan het opnemen bent, en dan moet je de volgende ochtend nog weten welke van de 4 programma's ook alweer gecodeerd waren opgenomen.

Momenteel wordt de tekst 'gedecodeerd" toegevoegd aan de titel na het decoderen, maar dat is nogal mosterd na de maaltijd.

 

Het zou veel gebruiksvriendelijker zijn om aan een gecodeerd opgenomen programma de tekst 'gecodeerd' toe te voegen en die juist te verwijderen na het decoderen bij de gedecodeerde versie.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #256 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 13 November 2022 - 16:13

Dat is zo eenvoudig niet.

 

Het feit dat je ECM's mee opneemt zegt namelijk niks over of de opname wel of niet gedecodeerd is, de stream gaat namelijk altijd door de (soft)CAM heen.

 

Ook die suffix zegt op zich niks, als je een opname "offline decodeerd" dan moet het resultaat een andere naam hebben (want het origineel staat er nog), maar als op dat moment de CAM in gebruik is, is ook de "gedecodeerd" opname nog steeds gecodeerd.

 

Probleem is dat veel van deze handel in hardware wordt uitgevoerd, en er dus vanuit de software weinig controle over is.

 

Er zit een bit in de package header die aangeeft of er sprake is van codering, maar erg betrouwbaar is dat helaas niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #257 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 13 November 2022 - 23:58

Als ik nu in de loop van de dag een opname gecodeerd opneem, kan deze dan niet automatisch decoderen vanaf de box in standby staat? Heb er iets over gelezen ergens, maar hoe het instellen, daar vind ik niets van terug. Beter zou natuurlijk nog zijn dat het decoderen start vanaf er maar 1 stream te decoderen is (alleen 1 kanaal kijken) en er dus 1 vrij is om de opname te decoderen.
Dit achteraf decoderen gaat toch stilaan de norm worden met die beperkingen allemaal. (CI+ en zo...)
Hier moet toch wel ergens een slimmerik zitten die dit ergens kan implementeren in openpli, dat het makkelijk in te stellen is en makkelijk in gebruik.
Makkelijkst zou zijn natuurlijk gewoon aangeven voor opname en de rest zoekt de software wel uit: wel of niet direkt decoderen, naargelang er een draadje vrij is om te decoderen of niet, achteraf decoderen vanaf het kan en mogelijkheid om in delen te decoderen om te voorkomen dat als het achteraf decoderen gestart is en je hebt dat draadje voor wat anders nodig, het decoderen niet "verloren" is en helemaal opnieuw moet beginnen.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #258 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 14 November 2022 - 10:50

Als het zo simpel was, was er vast wel wat op verzonnen! Puur het opnemen van de ‘raw’ stream garandeerd niet dat het bij het decoderen werkt. De box moet überhaupt in staat zijn om de ECM’s door de CI te sturen (dit bepaalt de driver). Dan nog de tijdspanne waarin de key veranderd kan zijn als je eenmaal besluit te decoderen. Hierop heeft de eindgebruiker geen enkele invloed! Dan moet een flink deel Enigma2 op de schop om het programma-technisch mogelijk te maken. Je komt nu over als ‘ik wil dit even rappo-di-klappo’ voor me geregeld hebben’. Zo werkt het echter niet..


Met één been in het graf..... Helaas

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #259 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 November 2022 - 11:32

Dit achteraf decoderen gaat toch stilaan de norm worden met die beperkingen allemaal. (CI+ en zo...)
.

Waarom zou dit de norm zijn, dit is juist de bedoeling van CDS om zoveel mogelijk opname beperkingen te creëren, :rolleyes:

Dit soort gedonder heb je bij Ziggo niet daar kun je onbeperkt opnemen. :)


73's

PE1AQZ


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #260 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 14 November 2022 - 11:32

"Het feit dat je ECM's mee opneemt zegt namelijk niks over of de opname wel of niet gedecodeerd is, de stream gaat namelijk altijd door de (soft)CAM heen."

 

Nee, maar dat doet de opname optie "ECM wel opnemen, maar niet decoderen" wel.

Deze tekst aanpassen in 'gecodeerd opnemen' en een label/vinkje/tekst toevoegen aan de opname dat die gecodeerd is helpt de gebruiker al heel veel.

 

En deze mogelijkheid toevoegen aan de autotimer help ook weer. Nu geeft autotimer alleen de mogelijkheid om te zappen of op te nemen, maar niet gecodeerd opnemen.Dus elke gecodeerde opname moet met de hand worden aangepast.





Also tagged with one or more of these keywords: canalDigitaal, oscam

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users