Jump to content


Photo

CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen

canalDigitaal oscam

  • Please log in to reply
350 replies to this topic

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #261 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 November 2022 - 13:07

Dat ligt er maar net aan welke box je hebt, lang niet alle hardware heeft de mogelijkheid de routering van de datastroom door de CAM aan te passen.

 

De kans is dus groot dat ook al stel je dat in, het eindresultaat nog steeds gedecodeerd is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #262 Denis DB

  • Member
  • 9 posts

+1
Neutral

Posted 15 November 2022 - 13:07

Ik ben vandaag aan het testen gegaan omdat de CD kaart gisteravond in strafmodus ging nadat ik slechts 3 zenders tegelijk aan het opnemen was.

 

Indien de zenders RTL7, Veronica/Disney en Net5 tegelijk worden bekeken gaat de kaart na bijna 40 minuten in strafmodus. In de logfile van Oscam is niks bijzonders te zien. De kaart blijft gewoon keurig CW's afgeven, maar die zijn onjuist waardoor het beeld op alle actieve zenders uitvalt. Als nog maar één zender actief is komt het beeld na een minuutje weer terug.

 

Ik vraag me af of anderen dezelfde ervaring hebben.

 

Het zou handig zijn als OpenPli kan detecteren dat een opname van meer dan één zender tegelijk wordt geselecteerd, waarna de volgende opname's gecodeerd worden opgenomen met (liefst automatisch) decoderen achteraf.

De laatste tijd inderdaad ook last van dat soort bagger. Moet nu werken met 3 ontvangers om zeker te zijn van de opnames die ik wil hebben. De melding van de VU+ dat er teveel opnames zijn voor wat hij aankan is al niet meer voldoende. KAK TV Vlaanderen.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #263 Denis DB

  • Member
  • 9 posts

+1
Neutral

Posted 15 November 2022 - 15:15

Heb dus ook sinds enige tijd dat 4 kanalen (3 opnemen en 1 kijken) soms wel gaat en soms niet. Soms is 3 al teveel. Het hangt blijkbaar van het uur af, vraag me af hoe ze het doen.
Blijkbaar stilaan tijd om naar gecodeerd opnemen te gaan en achteraf decoderen.
Is daar ergens een goede uitleg over? Is het mogelijk om bijv. 1 kanaal te kijken en 1 gedecodeerd op te nemen en als er nog een opname bijkomt dat deze dan gecodeerd opneemt?

Hier wil ik ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer graag meer over weten. Al zou het dan ook interessant zijn dat de gedecodeerde zaken gedecodeerd op de hdd komen te staan zodat ze toch nog kunnen bewerkt worden op PC bv met het doel ze te bewaren op externe opslagmedia.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #264 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 15 November 2022 - 17:58

Was aan het denken... Aparte linux computer of rasp.pi die het decoderen apart afhandeld...

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #265 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 November 2022 - 18:05

De grootste uitdaging in het automatiseren van het (offline) decoderen is weten wanneer er een CAM beschikbaar is voor het decoderen, en weten hoe snel die CAM CW's kan leveren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #266 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2022 - 21:44

Misschien:
1) Alle opnames worden met ecm en NIET gedecodeerd opgenomen en in map A geplaatst.
2) Vanaf er daar iets staat begint een tweede proces: de file die er staat decoderen en in map B plaatsen (de normale "movies" map)
3) Bij einde decoderen wissen van de originele file in map A.
Dit zou moeten kunnen en zo worden er maximum 2 streams tegelijk gedecodeerd, natuurlijk indien de kaart niet gedeeld is met een andere ontvanger. Zo kan er dus in principe nooit een probleem ontstaan
Bij gebruik van een ci of ci+ zal het natuurlijk anders moeten, dan zal het decoderen alleen in standby kunnen.
Heb zelf nog wat aan het zoeken geweest, het idee van dit door een aparte computer of processor te laten verwerken is blijkbaar totaal overbodig. De processor van de meeste boxen zouden performant genoeg moeten zijn om dit aan te kunnen.
Mogelijk zou het voldoende zijn een add-on te maken hiervoor. Gewoon instellen dat alle opnames met ecm en niet gedecodeerd worden opgenomen en in een andere map worden geplaatst en dan de add-on z'n werk laten doen dan komt elke opname uiteindelijk gedecodeerd in de "gewone" map terecht. (Van waaruit altijd kan afgespeeld worden of zoals Denis vraagt, extern kan bewerkt worden). Nu nog iemand vinden die zo iets in elkaar kan boksen. Mijn kennis is te verouderd en zit in een ander segment (plc sturingen en dergelijke zooi) en eer ik eruit ben hoe dat precies in elkaar zit met die dvb toestanden, daartegen zijn we een paar jaar verder.
Ik weet dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt, maar er moet toch wel ergens een goede ziel zitten die weet hoe de vork in de steel zit en hierin nog een uitdaging ziet.
Her is nu bijvoorbeeld prachtig hoe heel openpli overgaat naar python 3, maar ik heb toch het vermoeden dat het "redden" van de mogelijkheid om meerdere programma's gelijktijdig op te nemen (terwijl providers dit eigenlijk saboteren) veel meer mensen happy kan maken.

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #267 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 19 November 2022 - 10:38

Zo makkelijk is het niet…. Het decoderen zal dan ook in live tempo moeten gebeuren anders raakt de kaart ook van streek en als je het proces onderbreekt mag je opnieuw beginnen of maak je het echt compleet om door te gaan met halve gedecodeerde opnames. En hoe kijk je opnames die nog gecodeerd zijn enz….  En we weten niet hoe kaarten reageren met opnames decoderen en je moet ook nog op tijd zijn… Het is echt heel complex.

 

het offline decoderen hebben we maar is handmatig. Dit zal over moeten naar stand-by… en als je een opname maakt op een bepaalde ecm ciad dan moet die ook altijd gecodeerd opnemen… wanneer dan ook…  


Edited by littlesat, 19 November 2022 - 10:44.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #268 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 November 2022 - 11:31

Misschien is dit iets, ik gebruikte vroeger een Topfield 5500pvr (heb hem nog ivm updaten Aston1.03 ci ), die had allerlei plugins, één daarvan was RecCopy.

Die kon achteraf decoderen, zowel handmatig als automatisch en versneld, de opnames waren in het Rec formaat vandaar RecCopy.

Ik weet niets van programmeer taal maar de de devs kunnen er misschien wat mee.

Ik zal de handleiding en de RecCopy.zip erbij doen.

Een fijne ontvanger was die Topfield 5500pvr en zijn tijd al ver vooruit mede door die Tabs, er was ooit iemand uit Groningen, Happy2000 die erg bedreven was in het maken van tabs,

Happy2000 zit nog steeds op sat4all https://www.sat4all....field-50005500/

 

Attached File  Anleitung RecCopy.pdf   136.27KB   3 downloads

 

Attached File  RecCopy.zip   167.04KB   0 downloads


73's

PE1AQZ


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #269 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 November 2022 - 13:09

Versneld kan alleen als er geen SID limiter op de kaart zit, zoals ik eerder al schreef, het is een uitdaging om te kunnen bepalen of en wanneer er gedecodeerd kan worden.

 

Daar had je vroeger in de "topfield tijd" geen last van, toen gebruiken we nog ijskrabbers en een programmer... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #270 davidv

  • Member
  • 7 posts

+1
Neutral

Posted 25 November 2022 - 13:38

Zojuist nog eens dezelfde test:RTL7, Veronica/Disney opnemen en zelf naar  Net5 kijken.

Na 40 minuten gaat mijn kaart in strafmodus.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Je bent zeker niet de enige. Hier hetzelfde euvel. Wanneer ik alle opnames stop zet en een paar minuten tot een kwartier wacht doet alles het weer.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #271 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 25 November 2022 - 16:13

Bedank Canal Digitaal of M7 maar.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #272 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 26 November 2022 - 12:35

Lineair tv kijken is niet meer wat t was
Veel teveel reclame en amper nog inhoud.

Lol is er met deze beperking wel vanaf.

Tijden zijn veranderd.

Gewoon tv abo opzeggen, scheelt ook een hoop geld

Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #273 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 27 November 2022 - 16:34

Volgens iemand op het Sat4all forum is het gecodeerd opnemen en automatisch decoderen zodra de decoder in standby staat operationeel op VTI voor de Vu+ decoders.  Is die oplossing niet 'even' te lenen voor OpenPli voor compatibele decoders? Beter goed gejat dan slecht verzonnen.



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #274 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 November 2022 - 16:47

VTI is gebaseerd op OpenVuPlus, maar is in tegenstelling tot de licentie helemaal niet open.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #275 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 27 November 2022 - 17:04

Het is wel hexenwerk en tijd intensief

Je kan binarie decompilen en als je weet welke lib versies gebruikt worden kan

je de externe functies er ook uit halen.

Heb het ooit gedaan met sukses was wel tijd rovend 



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #276 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 November 2022 - 17:11

Maar dan wordt "hergebruik van open source code" weldegelijk "gejat", en daar ben ik geen voorstander van.

 

Het feit dat zij de regels niet volgen betekent niet dat wij dat dan ook maar niet hoeven doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #277 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 27 November 2022 - 17:15

In mijn open iets wat gebruikt maakt van opensource is opensource en hoef je niet te jatten het

is eveneens open.

Op verzoek moet vti source open leggen



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #278 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 November 2022 - 17:59

Ik wens je daar veel succes mee... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #279 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 27 November 2022 - 18:02

Nee dankje daar is mijn tijd te zonde voor



Re: CD kaart kan nog maar twee zenders tegelijk decoderen #280 Frank en Rita

  • Senior Member
  • 49 posts

0
Neutral

Posted 28 November 2022 - 07:33

Volgens mij kan het niet zo moeilijk zijn. De functie achteraf decoderen zit al in openpli. Een add-on die dit automatisch maakt toevoegen moet doenbaar zijn.
Met altijd opnemen zonder decoderen en in andere map zetten (zoals ik eerder voorstelde) maakt het overzichtelijk.
Heb ook al gedacht om eens vti te proberen, maar we zijn nu openpli gewoon en wat teveel veranderen dan krijg ik gezeur van mijn madam. We gebruiken ook de (oude) magic skin vanwege de betere leesbaarheid, weet niet of deze in vti ook beschikbaar is. De hd-skins hebben nogal kleine letters en heb dit in de xml-files al eens proberen aan te passen, maar dat is een knoeiboel, er moet teveel aangepast worden om het er deftig te laten uitzien.
Geen goede ziel die eens een poging tot maken van een add-on wil doen om automatisch achteraf te decoderen? Denk dat heel wat mensen het zouden toejuichen.
Geen lineaire tv meer....tja...maar wat doen we hier dan? Onze (dure) ontvanger omvormen tot Netflix bakje of zo? Zou handig zijn als het ook kan, maar vrees dat dit nog moeilijker is.
Dus alle bakskes de vuilbak in en een smart tv of chromecast stick....
Dan hebben we openpli ook niet meer nodig...
Er zijn nog een heleboel mensen (zoals wij) die in het buitenland wonen en dus vastzitten aan cd of tvv om iets te kunnen zien omdat er geen of traag internet is. (Bijvoorbeeld ook alle camperaars).
Heb intussen ook al ontdekt dat we niet alle schuld bij cd of tvv mogen leggen. Ze worden onder druk gezet door de zenders om opnemen te ontmoedigen of onmogelijk te maken. (Vanwege het "reclame doorspoelen")



Also tagged with one or more of these keywords: canalDigitaal, oscam

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users