Jump to content


Photo

Dreambox crashed bij starten opname

DM8000

  • Please log in to reply
96 replies to this topic

Re: Dreambox crashed bij starten opname #61 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,464 posts

+114
Excellent

Posted 14 February 2024 - 11:59

Oh ik doe altijd in deep srtanby zetten. Dan aanzetten met onderste knopje ingedrukt houden tot er stop in het display komt. Daarna via de pc ip adres intypen en image uploaden.

Ah, ja, een dreambox. Was helemaal vergeten dat we nog antiquairs in de zaal hadden... :P :lol:
Nou ja antiquairs.. Er zijn er ook met een DM-One of DM-Two en die mag je nog best recent noemen.. Alhoewel dat niks meer met OpenPli te doen heeft natuurlijk...

Edited by mimisiku, 14 February 2024 - 12:01.

Met één been in het graf..... Helaas

Re: Dreambox crashed bij starten opname #62 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 14 February 2024 - 12:09

Precies. En daarmee een reactie die maar bar weinig toevoegd. De enige dreambox die we nog bouwen is de DM8000.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #63 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2024 - 14:21

 

Ik had ook de volgorde van de bouquets aangepast. Deze volgorde was weer zo als voor de wijziging.

 

Geen idee waar dat opgeslagen wordt, en of dat gebackupt kan worden, daar moet een ontwikkelaar naar kijken.

 

Een andere optie was dat ik in de Autobackup save previous backup op groen had gezet. Dit stond na de flash weer op rood. Op zich niet zo heel ernstig want als je een backup gaat maken kun je het weer op groen zetten.

 

Dit was zo bedoeld door de ontwikkelaar, maar dat is niet duidelijk door de omschrijving van de optie. Dit is inmiddels aangepast, dus zal gefixt zijn in 9.1-release.

 

Iets anders waar denk ik geen oplossing voor is, bij een aantal Engelse zenders staat standaard bij audio visually impaired commentary geselecteerd in plaats van English. Maar ik denk dat standaard keuze 1 actief is? Of is dit wel ergens in te stellen?

 

Dan moet je naar je audio taal instellingen kijken. En als je manueel iets kiest, dan wordt dan onthouden.

 

attachicon.gif 1_0_19_22C5_80D_2_11A0000_0_0_0_20240214105638.jpg

 

Belangrijk is dat hier de preferentie voor de AC3/AC3+ audio tracks aan staat.

 

 

 

Ja vreemd met die zenderlijst. Maar hoe kan het dat bepaalde wijzigingen wel worden meegenomen maar de volgorde van de bouquets niet? Ik had bijvoorbeeld veel gebruikte bovenaan gezet. Alles stond na de flash weer door elkaar. Verwijderde bouquets waren weg gebleven en ook een die ik zelf had gemaakt was er nog. Ik had na de flash trouwens de software update in het menu gedaan. Hierdoor veranderde er niets aan de zenderlijst. Volgens mij wel topen ik gister voor optie 3 koos die alleen de zenderlijst update. Komt dat omdat er dan geen wijziging is en je bij optie 3 het juist forceert en hij dan geen nieuwe maar de oorspronkelijke terugzet?

 

Wat betreft het schuifje bij Auto Backup. dat is op zich niet zo erg. Dat zet ik gewoon aan voor ik ga backuppen. Misschien ga ik 9.1 wel proberen maar blijf nu even bij 8.3 vanwege de ruimte. Of maakt dat verder niet uit kwa prestaties?

 

Met die audio selectie ga ik straks eens aan de slag. Bij mij staat bij selection 1 het schuifje al op rood waardoor er verder geen meer staan. AC3+ staat ook op rood. Het is trouwens niet bij alle zenders dat als ik op de gele knop druk dat altijd keuze 1 is geselcteer. Bij sommige ook 2. Maar moet de box na aanpassing opnieuw worden opgestart?

 

Verder had ik net wat geks dat bij uit standby halen de box tuner failed aangaf. Na reboot werkte het weer. heeft denk ik niets met mijn eerdere probleem te maken. Rootfs is ook nog 42%

Ik had in 8. problemen met de CI module. die is er nu standaard uit maar heb daar wel wat mee gexperimenteerd omdat het nu in 8.3 wel werkt. Ik denk dat de box daardoor is vastgelopen.

 

Tot slot denk ik nog steeds dat mijn fout kwam door de swap file. waar kan ik dat terugvinden? Heb dat ooit ingesteld maar weet niet meer waar.



Re: Dreambox crashed bij starten opname #64 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,652 posts

+460
Excellent

Posted 14 February 2024 - 14:26

Waarschijnlijk heb je een kanalenlijst via de feeds geïnstalleerd en nadien jouw voorkeuren aangepast.

Na een flash worden de door jou gesorteerde lijsten terug gezet maar 'ziet' de backup ook dat er een kanalenlijst vanuit de feeds geïnstalleerd was en overschrijft zo jouw aanpassingen.

 

Het beste in dat geval is, de lijsten installeren, naar de pc halen, kanalenlijst op de box deïnstalleren en de aangepaste lijst vanaf de pc weer terug te zetten.

 

swap is in te stellen met de swap manager, voor zover ik me kan herinneren een losse plugin welke je vanuit de feeds kunt installeren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Dreambox crashed bij starten opname #65 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 14 February 2024 - 14:47

Ah, ja, niet aan gedacht. Een lijst uit de feeds gebruiken en zelf aanpassen gaat niet samen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #66 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 14 February 2024 - 15:20

@tajvdz

Lees deze posting maar eens door. Misschien heb je er iets aan. https://forums.openp...-na-een-update/


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #67 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 17 February 2024 - 00:10

Waarschijnlijk heb je een kanalenlijst via de feeds geïnstalleerd en nadien jouw voorkeuren aangepast.

Na een flash worden de door jou gesorteerde lijsten terug gezet maar 'ziet' de backup ook dat er een kanalenlijst vanuit de feeds geïnstalleerd was en overschrijft zo jouw aanpassingen.

 

Het beste in dat geval is, de lijsten installeren, naar de pc halen, kanalenlijst op de box deïnstalleren en de aangepaste lijst vanaf de pc weer terug te zetten.

 

swap is in te stellen met de swap manager, voor zover ik me kan herinneren een losse plugin welke je vanuit de feeds kunt installeren.

 

Ik had inderdaad een zenderlijst geinstalleerd via de feed. Wat ik vreemd vind is dat alleen de volgorde veranderd en dat verwijderde mappen weg blijven en de inhoud van veranderde bouquets ook behouden blijft.

Ik heb de Hans-19e-23e-28e. Op zich een mooie lijst maar alles staat door elkaar. Je hebt bouquets die met LN beginnen, Streams en nog op land en genre. Vreemd dat dat niet op volgorde of op alfabet staat.

Ik heb de post gelezen over hoe je de lijst wel gewijzigd mee kunt nemen in de backup. Wat is nu nog een geschikt programma om de lijst op de pc te bewerken?

 

De swap manager was niet meer aanwezig. Ik denk dat die niet in de backup zat. Ik heb de plugin weer geinstalleerd. wat is een ideale grote? Ik heb het nu op 256 MB staan. En wat doet de optie enable swap at startup?

 

Ik ben nog even met de auto language selection bezig geweest maar het blijft fout gaan. Bij Engelse zenders zoals E4 en More4 blijf Visually impaired commentary standaard actief en niet English. Als ik het handmatig verzet dan blijft het daarna goed staan. Maar na een flash is dat dus weer weg.

 

Dan nog iets wat mij opviel bij het flashen vanaf de pc. Het was eerst toch mogelijk om aan te vinken dat na het uploaden de reboot automatisch zou gaan? Nu moet ik zelf op reboot drukken.


Edited by tajvdz, 17 February 2024 - 00:12.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #68 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2024 - 03:36

Nou het is nu zo ver dat ik een Auto Backup heb waarin alle instellingen goed staan. Nadat ik de Audio Language Selection had aangepast en de zelf gesorteerde zenderlijst met DreamSet naar de box heb gestuurd (ik heb niets gedaan met het vinkje voor satellites.xml) stond bij iedere Engelse zender English geselecteerd en niet meer Visually Impaired (Nar). Ook na een flash blijft dit goed staan. Ik heb de Swap Manager met autostart aangevinkt in de backup gezet en de zenderlijst bij plugins verwijderd. Het probleem dat CCcam na een flash weer aan stond had ik vorige week al opgelost. Het is nu zo dat ik flash met de nieuwste 8.3 die te downloaden is. Nadat de box weer is opgestart met de Auto Backup controleer ik op nieuwe updates en dat is alles. Bij software update gebeurd er nu trouwens niets met optie 3 waarbij alleen de zenderlijst kan worden bijgewerkt. Dan komt de melding dat de zenderlijst ontbreekt. Die wordt dus nooit meer automatisch overschreven. Stel dat hij echt verouderd is dan kan ik een nieuwe downloaden en met DreamSet naar de pc halen, bewerken, de box opnieuw flashen met oude instellingen, daarna de zenderlijst uploaden en een nieuwe Auto Backup maken. Ook als ik andere instellingen aanpas maak ik een nieuwe Auto Backup. Of ik mak er 1 net voor ik ga flashen.

 

Nu hopen dat de box niet meer vastloopt door een volle Rootfs. Als dat wel gebeurd dan installeer ik de toolset die de ruimte controleert. Die heb ik nu even weggelaten. Ook de CI module heb ik uit de box en auto Backup gelaten omdat Oscam nog steeds werkt en sneller zapt. Mocht Oscam er mee ophouden dan is de CI Module snel geplaatst want die wordt nu in vergelijking met 8.1 telkens meteen herkend.

 

Misschien dat ik binnenkort ook even OpenPli 9.1 ga proberen. Is daar veel anders / verbeterd ten opzichte van 8.3? Er is me ooit verteld dat OpenPli 9 de Dreambox 8000HD te veel belast.



Re: Dreambox crashed bij starten opname #69 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,652 posts

+460
Excellent

Posted 18 February 2024 - 11:16

 

Misschien dat ik binnenkort ook even OpenPli 9.1 ga proberen. Is daar veel anders / verbeterd ten opzichte van 8.3? Er is me ooit verteld dat OpenPli 9 de Dreambox 8000HD te veel belast.

Het heeft niet direct met belasten te maken maar met de beperkte ruimte in de flash, die is maar 256MB, als je die flasht en geen plugins installeert zal het best wel draaien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Dreambox crashed bij starten opname #70 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2024 - 14:04

 

 

Misschien dat ik binnenkort ook even OpenPli 9.1 ga proberen. Is daar veel anders / verbeterd ten opzichte van 8.3? Er is me ooit verteld dat OpenPli 9 de Dreambox 8000HD te veel belast.

Het heeft niet direct met belasten te maken maar met de beperkte ruimte in de flash, die is maar 256MB, als je die flasht en geen plugins installeert zal het best wel draaien.

 

Ok, met 8.3 heb ik nu normaal gesproken weinig problemen, op het gekke probleem na waar dit topic mee begon. Maar dat was / is door een fout want 8.x draait op zich al een hele tijd. Maar dan is het advies dus laat 8.3 er opstaan en blijf die updaten?



Re: Dreambox crashed bij starten opname #71 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,796 posts

+187
Excellent

Posted 18 February 2024 - 14:33

Aan een release veranderd niet zoveel, het updaten van 8.3 geeft je wel t.z.t. nieuwere zenderlijsten (mits je die uit de feed hebt geïnstalleerd)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #72 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2024 - 17:13

Aan een release veranderd niet zoveel, het updaten van 8.3 geeft je wel t.z.t. nieuwere zenderlijsten (mits je die uit de feed hebt geïnstalleerd)

 

Je bedoeld dat van 8.3 naar 9.1 updaten nieuwe zenderlijsten geeft? Ik heb er wel een via de feed geinstalleerd maar weer verwijderd zodat hij niet overschreven wordt na een update. Maar het ophalen van een lijst via de box is niet zo ingewikkeld. Maar wat is nou een groot verschil tussen 8.3 en 9.1? Ik kan het altijd testen natuurlijk want de backup die ik heb is nagenoeg compleet.



Re: Dreambox crashed bij starten opname #73 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,408 posts

+395
Excellent

Posted 18 February 2024 - 17:19

De grootste verandering is dat de plug-ins in 9.0 grotendeels op Python 3 zijn gebaseerd. Ontwikkeling dus.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #74 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2024 - 18:16

De grootste verandering is dat de plug-ins in 9.0 grotendeels op Python 3 zijn gebaseerd. Ontwikkeling dus.

 

Ja maar dat zegt mij als gebruiker niets. Wat merk ik daar van?



Re: Dreambox crashed bij starten opname #75 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,652 posts

+460
Excellent

Posted 18 February 2024 - 18:53

Niets, als je nu tevreden bent met wat je hebt, hoef je geen nieuwe dingen te verwachten wat betreft de functionaliteit. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Dreambox crashed bij starten opname #76 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,796 posts

+187
Excellent

Posted 18 February 2024 - 18:55

Dat een aantal plug-ins verdwenen zijn als je zou updaten naar versie 9, omdat deze niet worden onderhouden door iemand en ooit zijn gemaakt onder Python versie 2 en dus er niet zijn als je update naar versie 9. 
 

Kortom gewoon op 8.3 blijven met een oudere ontvanger als die van jou


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #77 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2024 - 19:55

Ja het werkt bij mij goed dus blijf ik maar bij 8.3

 

Ik merkte net trouwens wel dat er een paar dingen in mijn zenderlijst weer terug waren veranderd. Een paar gewijzigde namen. Of er een oudere versie in de Auto Backup is gekomen weet ik niet. Het zou ook aan de FastScan kunnen liggen. Daarna ging het zo ie zo mis. Daar staan wat opties zoals Use fasrtscan channel numbering, Use fastscan channel names en Enable auto fastscan. Wat doet de laatste? Ik denk dat die in combinatie channel names voor problemen zorgde. De nummering merk je weinig van. Ik heb nu alle 3 de optie uit gezet. Maar wanneer zou zo'n automatische fastscan dan plaats gevonden hebben tussen vannacht en vanmiddag toen ik het ontdekte? Nu het uit staat en ik doe een FastScan worden de namen in ieder geval niet weer terug veranderd. Wat ik trouwens jammer vind bij de Fastscan is dat je niet kunt zien of er een nieuwe versie is. Canal Digitaal geeft list versie 4 aan en Tv Vlaanderen list versie 5. Zo lang er geen nieuwe is heeft een scan normaal geen zin. Ik heb nu beide in de zenderlijst opgenomen en dan zou een FastScan geen schade aanrichten. Is er wel en nieuwe versie dan haal ik de lijst weer naar de pc. Maar goed wat doen die 3 opties?



Re: Dreambox crashed bij starten opname #78 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,669 posts

+1,740
Excellent

Posted 18 February 2024 - 19:59

Die laatste doet wat het zegt: automatisch een fastscan runnen.

 

Fastscan is alleen relevant als je alleen een M7 bouquet wilt hebben, met zenders zoals zij die in de lijst hebben staan (op hun officiele ontvangers). In alle andere gevallen uitzetten die handel, alleen maar last van.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Dreambox crashed bij starten opname #79 tajvdz

  • Senior Member
  • 230 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2024 - 01:30

Ik heb de fastScan nu zo ingesteld dat hij geen schade meer kan aanrichten. De Auto FastScan heb ik uitgezet. Ik heb die van Canal Digitaal en Tv Vlaanderen in mijn zenderlijst staan.



Re: Dreambox crashed bij starten opname #80 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,290 posts

+691
Excellent

Posted 20 February 2024 - 16:43

Toch kan het wel eens handig zijn als m7 met zendertjes verhuisd, toevoegt of verwijdert. Dan vind je deze zenders gewoon meteen. Maar het is wel lastig dat die telkens bovenaan komt. Ik ben iets aan het maken dat dit niet meer gebeurt. Dan kan je die lager of zelfs onderaan zetten. Ik weet alleen niet of dit 9.1 gaat halen want het is best een complex geheel.

Edited by littlesat, 20 February 2024 - 16:44.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users