Jump to content


Photo

Update naar pli 9.0 mist tda1002x

update tda1002x geen kabelscan

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 kostenzer

  • Senior Member
  • 328 posts

+4
Neutral

Posted 23 April 2024 - 01:16

Hallo,

 

Ik heb open pli 9 over 8.3 heen proberen te zetten.

En ja, het staat er op, maar alle zenders en opnamelijst zijn weg. Uiteindelijk geen probleem vanwege de back-up. Toch had ik gehoopt dat dat niet zou gebeuren. Ik hoopte dat zenderlijst en opnamelijst bleven zoals ze waren.

Dus maar een nieuwe installatie er van maken en de zenders opnieuw via de (ziggo) kabelscan inlezen.

Helaas gaat dat niet lukken vanwege missing /usr/bin/tda1002x.

 

Kan ik die tda1002x van de 8.3 afhalen en bij 9.0 erbij zetten?

 

Mbv total commander kwam ik via ftp direct aan de bestanden van de ssd. Dat wil nu niet meer.

Waar kan ik het FTP-toegangswachtwoord ingeven?

 

Had ik het anders moeten aanpakken als ik zenderlijst en opnamelijst had willen behouden?

Hoe kan het dat /usr/bin/tda1002x. ontbreekt bij de nieuwe installatie?

Waar kan ik wachtwoorden ingeven zodat ik met total commander en ftp aan de bestanden kom?

 

Alvast bedankt

 

Rob

 

 

 

 

 


Xtrend 10000


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,663 posts

+460
Excellent

Posted 23 April 2024 - 06:44

Je kunt helemaal niet updaten van 8.3 naar 9, je kunt wel flashen en dat is denk ik wat je hebt gedaan.

wel vreemd dat de backup niet direct terug is gezet na het flashen maar als het medium met de backup niet verbonden was, kan dat niet automatisch gedaan worden.

 

Je hebt geen ftp wachtwoord nodig als je nieuwe installatie hebt gedaan, je hoeft dan alleen een gebruikersnaam op te geven, dat is root.

 

Let er wel op dat je ftp gebruikt en geen sftp o.i.d.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #3 kostenzer

  • Senior Member
  • 328 posts

+4
Neutral

Posted 23 April 2024 - 08:23

Inderdaad, ik had flashen moeten zeggen.

 

Hoe moet ik me "maar als het medium met de back-up niet verbonden was, kan dat niet automatisch gedaan worden." voorstellen. Wat moet hoe met elkaar verbonden worden?

 

En het FTP verhaal: Ja staat duidelijk op FTP en root.

 

Vanmiddag maar weer wat klungelen.


Xtrend 10000


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 23 April 2024 - 09:24

Er zit al een tijdje een flash optie in het menu, en die geeft je de mogelijkheid om vooraf eerst een backup van je configuratie te maken.

Als je flashed via de "ouderwetse" USB methode, dan kun je handmatig die backup eerst maken, via de autobackup optie in het menu.

 

In beide gevallen wordt die backup automatisch terug gezet als deze wordt gevonden tijdens de herstart na de flash ( = hij moet of op USB of op de harde schijf staan ).

 

tav de cablescan:

 

De aparte CableScan optie in het menu heeft een speciale scan tool nodig van de fabrikant van je box, en lang niet alle fabrikanten leveren die ( en blijkbaar heb jij zo'n box ).

 

Alternatief is de gewone (automatic of manual) scan, die werkt prima mits je de tuner goed hebt geconfigureerd ( juiste provider, land, en netwerk ID ).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #5 kostenzer

  • Senior Member
  • 328 posts

+4
Neutral

Posted 23 April 2024 - 12:04

Oh, ik heb nog niet vermeld dat het een xtrend 10000 is.

De scan werkte in 8.3.

Ik heb versie 9 van https://openpli.org/.../xtrend/ET10000 mag ik aannemen dat daar die tda1002x in aanwezig is?

Ik ga nu eens proberen met de gewone (automatic of manual) scan.

 

Met de autobackup optie ben ik begonnen. Volgens mij werd die in \media\et10000 op de stick gezet.

De uitgepakte zip moet die dan ook in die map? Overschrijft dat niet? Of moet ik dat anders aanpakken?


Xtrend 10000


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 23 April 2024 - 14:02

Als die in 8.3 werkt moet hij ook in 9.0 werken, de ET10000 is al jaren end of life, daar verandert niks meer aan.

 

Ik heb even gekeken in de BSP, en daar zit hij inderdaad gewoon in, hij zit in het "et-blindscan-dvbc-utils-et10000" package, je zou kunnen kijken of dit geinstalleerd staat (dat moet op de commandline, met "opkg info et-blindscan-dvbc-utils-et10000").

 

Mijn ET10000 heeft alleen sat tuners, dus ik kan het niet testen.

 

Autobackup vraagt naar de locatie voor de backup in de instellingen, en om dat na een flash te laten werken is lokale opslag (USB of harde schijf) nodig. Geen idee wat /media/et10000 bij jou is, dat is niets niet standaard. Als dat een stick is, prima.

 

En er valt niks te downloaden en uit te pakken, je moet gewoon de flash optie uit het menu gebruiken, dan gaat de rest vanzelf. Zelf downloaden en op een stick zetten is zo vorig decenium ;).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #7 kostenzer

  • Senior Member
  • 328 posts

+4
Neutral

Posted 23 April 2024 - 18:55

Bedankt.

Media is inderdaad een usb stick.

Ik ga er straks of morgen mee aan de slag.

 

Zelf downloaden en op een stick zetten is zo vorig decennium ;). Ik ben nog erger, ik ben van vorig millennium B)

Ik waardeer jullie hulp enorm. Toch zijn er al snel zaken die voor jullie zo logisch als wat zijn, voor mij chinees zijn.


Edited by kostenzer, 23 April 2024 - 18:55.

Xtrend 10000


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,692 posts

+1,741
Excellent

Posted 24 April 2024 - 09:13

No worries, wij ook allemaal. Geeft niks, gewoon vragen, dan komt de hulp vanzelf... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Update naar pli 9.0 mist tda1002x #9 kostenzer

  • Senior Member
  • 328 posts

+4
Neutral

Posted 24 April 2024 - 13:13

Er komt straks waarschijnlijk nog een vraag. eerst zelf een oplossing proberen te vinden.


Xtrend 10000




Also tagged with one or more of these keywords: update, tda1002x, geen kabelscan

2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)