Jump to content


Photo

Rood rondje voor opgenomen bestanden.

DM8000

  • Please log in to reply
190 replies to this topic

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #41 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 17:46

Ik ben een voorbeeld aan het maken met photoshop.

Met alle bestaande icons maar dan met een gradiënt er in.
Ik laat zo het resultaat zien.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #42 ni_hao

  • Senior Member
  • 846 posts

+5
Neutral

Posted 18 February 2011 - 17:52

@Marcel: je kunt ook i.p.v. een rond bolletje een klein gekleurd vierkantje plaatsen
@littledsat: die balkjes zijn ook niet onaardig, maar kunnen wellicht iets minder hoog zijn zodat het "rustiger" wordt voor sommigen.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #43 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 17:55

je kunt ook i.p.v. een rond bolletje een klein gekleurd vierkantje plaatsen


hehe,

Dat is nou precies wat ik aan het doen ben. /images/smiley/grin.gif

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #44 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 18:15

Posted Image

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #45 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,275 posts

+691
Excellent

Posted 18 February 2011 - 18:28

Deze vind ik toch wel heel erg druk...

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #46 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 18 February 2011 - 18:47

Ik vind het idee nog niet zo slecht, maar deze uitvoering is wat druk.
Als je nu eens een dun balkje gebruikt i.p.v. die dikke, en geen (verschillende) kleuren gebruikt? Dus eigenlijk het idee zoals die in de kanaallijst wordt gebruikt, maar dan een dun streepje?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #47 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 21:35

Posted Image

Wat dachten jullie hier van

Rood is voor opname die bezig is
Geel leeg voor klein stukje bekeken
Groen leeg voor niet bekeken
En de rest spreekt voor zich.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #48 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 21:44

@VU+NL: Als je ff screenshot van je magic stuurt kan ik ze daar op plaatsen.

Kijken hoe dat er uit ziet.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #49 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 18 February 2011 - 22:51

de suggestie van littlesat vind ik ook héél mooi, beter zelfs dan de gevulde bolletjes (hoewel zijn streepjes ook maar bitmaps zullen zijn waarschijnlijk).
mijn stem gaat dus naar littlesat !
ik zou er ook niet mee inzitten om nog onafgespeelde opnames te voorzien van één streepje links, dan is iedereen tevreden ?

die laatste van Marcel vind ik ook niet mis, alleen ben je dan in de linkermarge wel meer plaats kwijt.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #50 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 18 February 2011 - 23:09

Dat groene hoeft van mij niet, maar ik vindt die open balkjes alleen al prima.
Rood voor "opname loopt" is wel duidelijk en een toevoeging denk ik.
En het loopt mooi mee met het EPG scherm.
Dus wat mij betreft een prima optie.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #51 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 23:14

de suggestie van littlesat vind ik ook héél mooi, beter zelfs dan de gevulde bolletjes (hoewel zijn streepjes ook maar bitmaps zullen zijn waarschijnlijk).
mijn stem gaat dus naar littlesat !
ik zou er ook niet mee inzitten om nog onafgespeelde opnames te voorzien van één streepje links, dan is iedereen tevreden ?


Met alle respect voor littlesat maar die layout vind ik juist helemaal niks, dan heb ik nog liever zoals het nu is, met die lege plek. Posted Image

die laatste van Marcel vind ik ook niet mis, alleen ben je dan in de linkermarge wel meer plaats kwijt.


Marges zijn altijd aan te passen.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #52 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 18 February 2011 - 23:19

Dat groene hoeft van mij niet, maar ik vindt die open balkjes alleen al prima.
Rood voor "opname loopt" is wel duidelijk en een toevoeging denk ik.
En het loopt mooi mee met het EPG scherm.
Dus wat mij betreft een prima optie


Die zou je kunnen vervangen door een gele.
Al die images staan in /usr/share/enigma2/skin_default/

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #53 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2011 - 03:15

Nu jullie zo positief bezig zijn wil ik ook nog even een voorbeeld geven afkomstig van @VU+NL en "getrokken" van de Magic-HD skin bij een image van VIX (Pli2.0 based)
De kleur is donkergeel voor de open en halfgesloten, dus geheel of gedeeltelijk bekeken.
Donkergroen voor onbekeken en Donkerrood voor/tijdens opname. (niet in het voorbeeld, helaas)

Tevens heb ik een tweede bijlage/screenshot toegevoegd om het verschil te laten zien tussen wel of niet een invulling op de lege inspringende tekstregels. Tevens, dat de invulling van "rustig gekleurde" balletjes en/of eventueel iets anders gevormd teken en/of vormen juist een toegevoegde waarde/informatie kan geven aan de inspringende gedeelte's, ofwel tekstregels.
Om in @VU+DUO zijn vergelijkingen te spreken; Dat lege inspringende tekstregels gedoe is net een dashboard van een auto zonder een kilometerteller. Posted Image

Tot slot, om het iedereen naar de zin te maken vraag ik vriendelijk doch beleefd aan de heren devs ..... om regel 6 van de instellingen (invulling van wel of niet tekens c.q. balletjes) aan te vullen met de keuze; niet // wel // gedeeltelijk (dus, gedeeltelijk is de situatie van nu)

Attached Files



Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #54 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 19 February 2011 - 06:47

Om in @VU+DUO zijn vergelijkingen te spreken; Dat lege inspringende tekstregels gedoe is net een dashboard van een auto zonder een kilometerteller. Posted Image

Ik zie dat ik me toch niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt. Naar een snelheidsmeter kijk je, omdat je iets wilt weten, omdat je informatie nodig hebt. Dat doe je niet bij het "niet-bekeken"symbooltje, want die geeft geen informatie.
Sterker nog: eigenlijk is daarnaar kijken vergelijkbaar met kijken naar de snelheidsmeter als je stilstaat /images/smiley/more_thinking/3.gif

Edit: sorry, ik zie nu dat je het hebt over de kilometerteller. Dat is weer een heel ander verhaal, want die geeft wel informatie als je stilstaat.
Vergelijkingen gaan vaak mank /images/smiley/more_from_yahoo/57.gif
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #55 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 19 February 2011 - 07:05

de suggestie van littlesat vind ik ook héél mooi, beter zelfs dan de gevulde bolletjes (hoewel zijn streepjes ook maar bitmaps zullen zijn waarschijnlijk).

Na de update van hedenmorgen gezien dat "de streepjes van Littlesat" keurg zijn, en op bescheiden, niet opdringerige wijze aangeven wat we willen weten.

ik zou er ook niet mee inzitten om nog onafgespeelde opnames te voorzien van één streepje links, dan is iedereen tevreden?

Daar ben ik het nu weer niet mee eens: nu zie je in één oogopslag het verschil tussen maagdelijk en beroerd; het verschil tussen één en twee streepjes is nu weer te klein om dat overzicht dan te behouden.
Of, zoals WanWizard zegt: dan wordt het één grote streep (alleen niet van rode ballen).
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #56 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2011 - 10:36

Wat vinden jullie van dat voorbeeld van mij dan?

@VU+NL: Die groene kleur voor een niet bekeken opname is ook simpel in geel te veranderen.
Dan heb je alles in 1 kleur, met uitzonering van de rode

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #57 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 19 February 2011 - 11:14

Streepjes zijn mooit maar niet praktisch vind ik. Streepjes tellen gaat minder snel dan rondjes vullen in mijn brein. Met de bolletjes zie ik meteen welke opnames ik alleen "klaar" heb staan, en welke ik aan het bekijken ben. Met de streepjes moet ik eerst goed kijken.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #58 Bigtwin

  • Senior Member
  • 244 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2011 - 12:38

Ik vond het zoals het was (met de bolletjes dus), meer dan prima. Dat had van mij niet veranderd hoeven worden.

Ook de oplossing van Marcel Nijs, met de balkjes, spreekt mij zeer aan. Dit zegt nl. alles wat ik ooit zou willen weten. Maar, nogmaals, dat deden de orginele bolletjes voor mij ook.

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #59 Marcel-Nijs

  • Senior Member
  • 192 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2011 - 12:43

Ik hoor niemand meer over het voorbeeld wat ik gemaakt heb.


Edit: Ja, Jean Claude en Roodkapke

Ook de oplossing van Marcel Nijs, met de balkjes, spreekt mij zeer aan. Dit zegt nl. alles wat ik ooit zou willen weten. Maar, nogmaals, dat deden de orginele bolletjes voor mij ook.


Ik heb dit voorbeeld gemaakt omdat ik bij de huidige niet blij was dat bij een niet bekeken opname het icoontje was weggelaten

Re: Rood rondje voor opgenomen bestanden. #60 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 19 February 2011 - 13:16

Ik heb dit voorbeeld gemaakt omdat ik bij de huidige niet blij was dat bij een niet bekeken opname het icoontje was weggelaten


Streepjes wordt niks, om in de bekende beeldspraak van VU+NL te spreken; kijk je bij streepjes op de zijkant van de kilometerteller.

De bolletjes of rondjes zeggen in 1 opslag meer dan het streepjes tellen. (zie @Milo)

Ik mis nog het teken/symbool voor niet bekeken bestanden.

@VU+NL, welke versie HD-Magic was destijds nog volledig, dus geen lege inspringende tekstregels maar juist bij iedere inspringende tekstregel/opname-bestand een bolletje (kleur nog even onbelangrijk) ???
Ik wil voor het symbool gedeelte even een eigen skin-user versie maken zodat de lege inspringende plaatsen (voor symbool) netjes zijn gevuld.



Also tagged with one or more of these keywords: DM8000

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users