Jump to content


Photo

Oscam ervaringen, vragen en antwoorden

Softcams

  • This topic is locked This topic is locked
4250 replies to this topic

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3301 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 23 May 2012 - 20:37

mik ik heb een kleine linux server in huis dus jouw waardes zijn anders als voor mij denk ik

Hoeft niet, ik heb een kleine NSLU2 in huis en haal dan ongeveer 322mSec !

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3302 frikandel

  • Senior Member
  • 66 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2012 - 22:21

die waardes heb ik ook

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3303 posixx

  • Senior Member
  • 77 posts

+4
Neutral

Posted 23 May 2012 - 22:21

Mannen,

Ik heb op dit moment het probleem dat af en toe kanalen op de blocklist komen terwijl deze wel beschikbaar zijn. Met versie 6253 heb ik dit probleem nooit gehad; na een update naar build 6760 levert dit probleem op. Ik gebruik de SID's in de services dus daar heeft het niet mee te maken. Ik weet dat theparasol een tijd terug (na 6253) bezig is geweest met de loadbalancer implementatie in combinatie met DVBAPI maar ik draai enkel de server op deze oscam, m'n dreamboxen hangen hier aan, 2 via CCcam en 1 via camd3 wegens kaartupdates. Enig idee wat ik dien te veranderen in de config zodat de SID's niet meer op de lijst komen?
Ik heb 1 hoofdkaart en 2 extra kaarten welke loadbalanced zijn in mode 3.

Frans

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3304 Wing39

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 23 May 2012 - 23:53

Parasol, test jij wel wat je doet??

[modbreak=modbreak]
Wing39, laten we het hier gezellig houden!
Kritiek mag best inhoudelijk maar speel het niet op de man aub...
[/modbreak]


Het was maar een vraag, niet de bedoeling om iemand tegn de schenen te schoppen.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3305 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 May 2012 - 01:27


Parasol, test jij wel wat je doet??

[modbreak=modbreak]
Wing39, laten we het hier gezellig houden!
Kritiek mag best inhoudelijk maar speel het niet op de man aub...
[/modbreak]


Het was maar een vraag, niet de bedoeling om iemand tegn de schenen te schoppen.

Wat was dan de bedoeling van je vraag ?? Met alle respect, @theparasol behandeld en bespreekt zijn verbeteringen binnen Oscam hier bij OpenPli, Sat4all en Streamboard en krijgt juist overal enorme waardering.
Wat ook als prettig wordt ervaren is het feit dat hij juist ons vraagt te testen en onze bevindingen te melden.
Tot slot, je hoeft niet de laatste Oscam versies te gebruiken. Twijfel je aan de laatste experimentele versies van Oscam zijn er altijd nog de oude stable versies of experimentele versies van maanden terug (die ook stable werken).

Edited by HPPli, 24 May 2012 - 01:27.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3306 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,607 posts

+24
Neutral

Posted 24 May 2012 - 09:17

Ik heb in het verleden wel wat 'gespeeld' met de clock waardes op mijn ET9000, maar het maakte toen geen enkel verschil. Ongeacht de instelling bleven de responsetijden rond de 340 msec liggen. Ik ging er dus van uit dat de readers niet programmeerbaar waren en de klok gewoon op 3,57 MHz blijft staan. Is dit verandert en zijn er ervaringen met instellingen op een ET9000?

Na 166 pagina's ben ik het overzicht een beetje kwijt. ;)

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3307 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 24 May 2012 - 09:31

Oscam unstable 1.20 rev 6914 en nieuwer kun je voor interne readers in boxen bij maxmhz de maxsnelheid van de pll invullen.
Voor ET boxen is deze waarde echter nog niet bekend en dient gemeten te worden met een frequentiemeter op clockpin 3 van de reader en ground (chassis)
Je zou eventueel kunnen experimenteren met de waarde zoals HPPli met de vu boxen gedaan heeft.
Vul bij cardmhz 100 in en je kaart wordt automatich geklokt op optimale snelheid die de kaart aangeeft in de ATR.
Als je de maxmhz waarde ongeveer goed hebt moet je met een oranje witte cds nl pas ongeveer 300 a 320 ms hebben.

Tot nu toe:

Dreambox mipsel based: maxmhz = 2700 (gemeten)
Dreambox ppc based: maxmhz = 3150 (gemeten)
VU box: maxmhz = 1785 (experimenteel, nog niet gemeten)
ET box: maxmhz = ???? (nog geen reacties)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3308 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 May 2012 - 11:07

Ik wil het feestje niet bederven, maar met waardes 369 / 369 Dreambox Mipsel:

2012/05/24 12:02:46 2FE894B0 c dreambox (0100&00006A/0FAE/64:77DD): found (261 ms) by lower (of 2 avail 2)

gebruikte OScam: OSCAM 1.10rc-svn build #5741

En deze waardes zie ik constant.
Dus kan iemand me uitleggen wat er zo speciaal is aan de Experimental en de nieuwe cardreader code.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3309 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 May 2012 - 11:23

Begrijp ik toch deze niet van even terug !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rolleyes: :rolleyes:

OScam stable, kaart leest op 235ms met 369 / 369....geen enkel probleem.
Probeer het zelf.



Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3310 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 May 2012 - 11:31

Ik kan nog wel lagere waardes laten zien, echter niet afkomstig van de oranje Seca3 card ;)

En misschien geeft Dreambox snellere ECM-tijden, daar de PLL (2700Mhz) een stukje hoger ligt dan bij de VU+DUO.

Maar feit blijft, jij zit nog met een oude Oscam en ik kan nu de nieuwste Oscam met al die andere verbeteringen zonder "pijn" gebruiken. :P

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3311 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 May 2012 - 11:56

@Bas
Om even terug te komen op wat ECM-tijden zag ik bij nader inzien dat je niet sprak zoals alle andere over de standaard HD kanalen bijv. Ned1HD maar over Nickelodeon(SD)
Daarom heb ik even gekeken en een copie-past gemaak van de Webif van mijn VU+DUO draaiend op de laatste Oscam en met de hier besproken nieuwe cardreader-settings.
Ik denk dat het nu wel tijd is dat je gebruik gaat maken van de nieuwste Oscam versies daar ik met dat TV-kanaal kom op een ECM van 179mSec !!! :D

2012/05/24 12:38:58 77402200 c dvbapiau (0100&00006A/0716/0FAE/64:6461): found (179 ms) by kaartlezer Up VU1


Dus Bas, n.a.v. je vraag:"kan iemand me uitleggen wat er zo speciaal is aan de Experimental en de nieuwe cardreader code"?
Kijk en concludeer ! B)

Edited by HPPli, 24 May 2012 - 12:01.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3312 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 May 2012 - 12:04

Zal het vanavond eens in het oog houden, want veel ontvangers staan nu te niksen.
Als het werkelijk halveert dan is het de moeite.
En ook eens zien wat anderen zeggen.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3313 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 24 May 2012 - 13:25

Dus op het moment weinig connecties op je payserver? Of wat probeer je nu subtiel te zeggen?

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3314 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 May 2012 - 13:40

Dus op het moment weinig connecties op je payserver? Of wat probeer je nu subtiel te zeggen?

Ik durfde het niet te zeggen, maar dacht daarstraks precies hetzelfde ;)

Hoe simpel kan het zijn om op je eigen box even te checken op Nickelodeon (staat toch te niksen) inplaats van te melden:"Zal het vanavond eens in het oog houden, want veel ontvangers staan nu te niksen" Overduidelijk dus ! :wacko:

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3315 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 May 2012 - 14:49

Dus op het moment weinig connecties op je payserver? Of wat probeer je nu subtiel te zeggen?


Nooit gehoord van remote webinterface zeker?
Mijn vrienden willen kijken en geen ellende met OScam hebben, dus heb ik OScam webinterface toegang in geval van problemen.
Ergo ik kan veel ontvangers inkijken.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3316 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 24 May 2012 - 14:52


Dus op het moment weinig connecties op je payserver? Of wat probeer je nu subtiel te zeggen?

Ik durfde het niet te zeggen, maar dacht daarstraks precies hetzelfde ;)

Hoe simpel kan het zijn om op je eigen box even te checken op Nickelodeon (staat toch te niksen) inplaats van te melden:"Zal het vanavond eens in het oog houden, want veel ontvangers staan nu te niksen" Overduidelijk dus ! :wacko:


In mijn ontvanger zit geen kaart want ik draai via een Debian thuis-server.
Overdag zijn nu eenmaal veel mensen niet thuis, dus staan de ontvangers te niksen, dus kan ik niet kijken wat de kaart.
De log in OScam schuift door en ik laat ze niet opslaan op flash, dus zie je enkel iets als er iets gaande is.

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3317 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 24 May 2012 - 14:54

Dan zouden ze normaal cccam nemen en router gewoon netjes dicht. Hoef jij je er niet druk in te maken en is het ook niet nodig om theparasol de grond in te boren.

Iedereen tevreden...

Ps: je kunt met die ontvangers van je vrienden ook gewoon zappen of remote streamen. Via de webif

Edited by ocram, 24 May 2012 - 14:57.


Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3318 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 24 May 2012 - 15:34

Ik wil het feestje niet bederven, maar met waardes 369 / 369 Dreambox Mipsel:

2012/05/24 12:02:46 2FE894B0 c dreambox (0100&00006A/0FAE/64:77DD): found (261 ms) by lower (of 2 avail 2)

gebruikte OScam: OSCAM 1.10rc-svn build #5741

En deze waardes zie ik constant.
Dus kan iemand me uitleggen wat er zo speciaal is aan de Experimental en de nieuwe cardreader code.


Dat is omdat je kaart op bijna 9 mhz loopt (gemeten op streamboard)
Dus hij is 80% overklokt terwijl jij denkt dat je hem onderklokt.

MiKa

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3319 HPPli

  • Senior Member
  • 1,910 posts

+36
Good

Posted 24 May 2012 - 15:46



Dus op het moment weinig connecties op je payserver? Of wat probeer je nu subtiel te zeggen?

Ik durfde het niet te zeggen, maar dacht daarstraks precies hetzelfde ;)

Hoe simpel kan het zijn om op je eigen box even te checken op Nickelodeon (staat toch te niksen) inplaats van te melden:"Zal het vanavond eens in het oog houden, want veel ontvangers staan nu te niksen" Overduidelijk dus ! :wacko:


In mijn ontvanger zit geen kaart want ik draai via een Debian thuis-server.
Overdag zijn nu eenmaal veel mensen niet thuis, dus staan de ontvangers te niksen, dus kan ik niet kijken wat de kaart.
De log in OScam schuift door en ik laat ze niet opslaan op flash, dus zie je enkel iets als er iets gaande is.

Los van het feit dat je (blijkt nu) puur over cardsharing in een payserver situatie praat heb je constant onze bevindingen en @theparasol zijn Oscam-verbeteringen afgevallen (met een grote mond) terwijl je niet eens een kaart in de internal cardreader van je Dreambox hebt zitten. De laatste veranderingen/verbeteringen die @theparasol binnen Oscam aan de orde bracht waren/zijn juist voor de exacte of optimale instelling van de PLL frequentie voor de interne cardreaders van de diverse Dreamboxen.

[modbreak=Modbreak]
HPPli, ook voor jou geldt dat we het hier graag gezellig houden!
Kritiek mag best inhoudelijk maar speel het niet op de man aub...
Laat het modereren maar aan de moderators over, daar zijn we tenslotte voor.
[/modbreak]

Re: Oscam ervaringen, vragen en antwoorden #3320 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 24 May 2012 - 15:52

@theparasol
Kunnen we geen klapuit menu in de webinterface krijgen met een lijst met ontvangers
waar hij de juiste waardes ingeeft voor dat type box
En ook een menu ontvanger custom zodat je ook zelf kan prutsen ?

Dit heeft denk ik een voordeel dat het niet ergens anders uit de code van OScam hoef tekomen en gewoon helemaal los staat.
Dus eigenlijk alleen een invul hulpje omvragen teverkomen.

Als het werkt pas jij dan ook de oscam wiki aan ?

MiKa

Edited by mika-nl, 24 May 2012 - 15:54.




Also tagged with one or more of these keywords: Softcams

27 user(s) are reading this topic

0 members, 27 guests, 0 anonymous users