Jump to content


Photo

HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1

ET9000 HDD Mount

  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 2 June 2012 - 21:57

Hallo,

Zojuist geupdate via de online feed (zou niet weten of dit er iets mee te maken heeft. wel vlak daarvoor airplayer erop gezet via de feed). Heb een ET9000 met een interne harde schijf.
Wat ik nu zie is dat er een /media/hdd map is maar dit is niet de harde schijf. De harde schijf is namelijk te vinden op /media/sda1.
Hoe komt het dat dit nu veranderd is?
Wat ik nu als 'tijdelijke' oplossing heb gedaan is de harde schjif manueel mounten naar /media/hdd maar misschien is het een foutje van de openpli feed?
Dus met andere woorden, weet iemand de oorzaak hiervan of is bekend met het probleem? Misschien /etc/fstab niet meer in orde?

Groet,

Chant

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #2 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 3 June 2012 - 09:08

Er lijkt iets vreemds aan de hand te zijn inderdaad.
Maar na 2 of 3 keer opnieuw opstarten was het probleem hier weg.
Geen idee wat het veroorzaakt heeft.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #3 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 4 June 2012 - 18:39

Wat ik nu zie is dat er een /media/hdd map is maar dit is niet de harde schijf. De harde schijf is namelijk te vinden op /media/sda1.


Blinde gok:
Je hebt in /etc/fstab een entry aangemaakt voor de harddisk, maar die klopt niet, bijvoorbeeld omdat er quotes om de UUID heen staan. De software maakt dan wel een /media/hdd aan voor je, maar de harddisk mount daar niet want daar moet "iets anders" mounten volgens fstab.
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #4 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 4 June 2012 - 19:53

Die mag je vergeten.
Hier een schone image geflashed, zonder wat dan ook.
Dus geen auto backup of wat dan ook.
En dan gaat het fout na het formatteren.
Formatteren gaat prima, maar daarna kun je niets opnemen.
De hdd wordt na het formatteren schijnbaar onder SDA1 opnieuw gemount.
Met een map "lost and found", maar geen map "movie".
Ergo: geen opnames mogelijk.
Na het opnieuw opstarten werkt e.e.a. dan wel goed.
De hdd bevat dan beide mappen en het werkt zoals het hoort.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #5 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 9 June 2012 - 21:55

Raar, ik ben in staat dit zelf handmatig op te lossen maar vele ook niet denk ik. Gek dat er niet meer mensen dit probleem melden.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #6 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 10 June 2012 - 16:14

De meesten zullen rebooten na een update. Als een reboot de zaak oplost zal dus bijna niemand dit merken.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #7 chant

  • Senior Member
  • 279 posts

+1
Neutral

Posted 10 June 2012 - 19:55

Heb het probleem gevonden. Rebooten hielp niet in eerste instantie.
Al bij het eerste scherm (die met de 2 pinguïns linksboven) kwam de melding dat de directory /media/hdd niet gemaakt kon worden omdat deze al bestond. Het verwijderen van de /media /hdd directory heeft het probleem verholpen.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #8 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 10 June 2012 - 20:02

Vreemd, /media zou RAM moeten zijn en alles erin zou geen reboot mogen overleven...
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #9 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2012 - 14:41

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en val jullie gelijk lastig met mijn probleem.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb een VU+ Uno en heb OpenPLi-3.0-beta-vuuno-20121008_usb geinstalleerd.
Daarvoor had ik er een oude PLI versie op staan en sinds een aantal maanden kreeg ik daar vreemde foutmeldingen op en onverwachte reboots.
Ook werkte mijn externe HD niet meer (foutmeldingen / reboots).

Na installatie 3.0 lijkt alles goed te werken, behalve mijn HD.

Zowel bij het formateren als bij een poging om op te nemen krijg ik foutmeldingen.

Bij het formateren verschijnt de melding:

Opslagapparaat initialiseren
Fout: [Failure Instance: Traceback: <type 'exceptions.osserror'>: [ Errno 2] No such file or directory '/hdd/movie/'
Daaronder staat meer tekst maar dat is niet leesbaar omdat er een zwart scherm over een gedeelte van de tekst lijkt te zitten.

Ik heb geprobeerd om nadat ik de HD elders eerst op EXT3 heb geformateerd te herplaatsen; zelfde problemen na plaatsing.

Ik heb geprobeert om mbv DCC de link hdd -> hdd/media te verwijderen, in de hoop dat het systeem na een reboot de juiste locatie zou maken:
Als ik op DCC op de link klikte gebeurde er nl niets, dus ik nam aan dat de link mogelijk kapot was. De link blijft na reboot echter weg.

Hier houdt mijn zeer beperkte kennis op, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

(nb: via software update in het menu heb ik alle updates laten installeren).
Tot een aantal maanden geleden heeft de HD goed gewerkt.
Een andere HD aansluiten geeft dezelfde problemen.

Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plek post, ik heb geen betere plek kunnen vinden.

Mvrgr, Rob

Edited by RobA60, 12 October 2012 - 14:42.


Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #10 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 12 October 2012 - 14:55

Flash de box eens opnieuw met de laatste versie. Om zeker te weten dat we geen "spoken" aan het jagen zijn (zoals ontbrekende filetjes).
Formatteer de disk nog eens opnieuw. Als je een foutmelding over een movie directory krijgt, wil ik dat wel weten. Maar reboot de box daarna gewoon en kijk of de disk dan wel naar verwachting werkt.

Formatteren in een ander apparaat raad ik af, hij wordt dan optimaal ingedeeld voor een desktop applicatie PC en da's een andere tak van sport dan TV opnames van vele gigabytes, wat de interne format routine zal aannemen als gebruiksdoel
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #11 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2012 - 20:49

Bedankt voor de snelle reactie.

Zojuist de box opnieuw geflasht met OpenPLi-3.0-beta-vuuno-20121012_usb.

Helaas: Zodra ik de opdracht geef om te formateren, krijg ik wederom exact dezelfde foutmelding.

Bijgaand een screenshot van de Root via DCC.

Als ik op de link hdd klik gebeurd er niets.

Attached Files



Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #12 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2012 - 21:12

De screenshot nogmaals maar dan in klein formaat.

Attached Files



Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #13 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 13 October 2012 - 09:07

Zojuist de box opnieuw geflasht met OpenPLi-3.0-beta-vuuno-20121012_usb.
Helaas: Zodra ik de opdracht geef om te formateren, krijg ik wederom exact dezelfde foutmelding.


Heb je daarna ook de BOX opnieuw opgestart?
Real musicians never die - they just decompose

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #14 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2012 - 09:36

Ja, meerdere keren.
En ik blijf deze foutmelding bij het formateren krijgen.

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #15 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2012 - 12:38

Zojuist alles nogmaals geprobeerd. Met een andere HD. Vervolgens een Harde reboot (na volledige stroomuitschakeling).
Zonder enige verandering: Zie bijgaand screenshot.

Attached Files



Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #16 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2012 - 15:54

Iemand een oplossing?

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 17 October 2012 - 15:58

Je kunt de harde schijf nu wel benaderen of zie ik dat verkeerd? Probeer dan eens een map movie aan te maken?
Of misschien heb ik er te snel overheen gelezen. Ik heb vorige week nog een harde schijf in mijn UNO geplaatst en gelijk lopen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #18 RobA60

  • Member
  • 22 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2012 - 18:07

De schijf wordt wel herkend door de VU, maar is door mij niet benaderbaar. Altans, ik weet niet hoe. Dus weet ik ook niet hoe ik een map Movie kan aanmaken.

Ook mijn Uno heeft tot voor een aantal maanden geen probleem gehad met mijn externe schijven.... Die goede ouwe tijd...

Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 17 October 2012 - 19:10

Kan jij er met DCC niet naartoe? Indien dat wel lukt, dan even controleren of de map movie aanwezig is.
Indien deze niet aanwezig is, dan moet je deze met DCC even handmatig aanmaken.
En dan maar weer eens een opname proberen.

Ik ben benieuwd.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: HDD mount niet meer als /HDD maar als sda1 #20 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 17 October 2012 - 19:29

Ik snap niet hoe je 't doet, ik kan hier formatteren wat ik maar wil, werkt allemaal prima.

Krijg je nog steeds dezelfde melding als je met de image van vandaag een disk initialiseert? En wat zit er nog meer in/aan je box?
Real musicians never die - they just decompose



Also tagged with one or more of these keywords: ET9000, HDD, Mount

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users