Jump to content


Photo

DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname.

DM8000 opname

  • Please log in to reply
108 replies to this topic

Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #41 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2013 - 18:54

Dinsdagmiddag 16.30 uur. De dm8000 staat weer stil.

Weer geen crashlog.

 

Ik ga het volgende doen.

DM8000 wordt uit de huiskamer gehaald, voorzien van enkel en alleen OpenPli 3.

Dus geen plugins en geen schotelkabels, wel netwerkaansluiting.

Dan laat ik hem aanstaan om te zien of hij weer vastslaat.

 

Voor het kijken gebruiken we zolang het vakantie-apparaat

Jullie horen binnenkort meer.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #42 radxnl

  • Senior Member
  • 1,527 posts

+57
Good

Posted 9 July 2013 - 20:53

Heb je een ventilator erin zitten?

Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #43 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 10 July 2013 - 13:21

Ik heb er geen ventilator inzitten.

 

Op dit moment loopt de dm8000 al 18 uren zonder storing op OpenPli 3.

 

 



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 July 2013 - 15:57

Je zou inderdaad eens met de kap open kunnen proberen.

Die van mij heeft geen fan nodig omdat er geen harddisk in zit.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #45 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2013 - 08:06

Sinds gisteravond staat de dm8000 weer op zijn oude plaats.

Voor het flashen van OpenPli 3 heb ik op de harde schijf twee mappen hernoemd:

backup werd "tijdelijk uitgeschakeld backup"

picon werd "tijdelijk uitgeschakeld picon".

Na het flashen bleek dat er een schone installatie had plaats gehad: geen invloed van oude backups of picons.

 

Na een paar dagen probleemloos werken in stand-by wilde ik de hernoemde bestanden verwijderen.

Daarvoor Filebrowser gedownload. De oude backupmap was direct weg maar de oude piconmap wilde niet gewist worden.

!!!!!! Ook via de pc en het netwerk lukte het niet die map te verwijderen. Hij staat nu nog op de harde schijf.!!!!!

 

Na het scannen van de radio- en tv-zenders ging ik de favorieten-mappen vullen.

Bij de tv-zenders was er niets bijzonders te melden maar bij de radio-zenders wel.

Na het plaatsen van ongeveer twintig zenders in de map Favorieten (radio) was plotseling de naam van die map veranderd in "na".

Met de menu optie nieuwe map Favorieten aangemaakt en er vijf zenders in gezet.

Na herstart van de dm8000 stonden er twee mappen met de naam Favorieten (radio).

Een van beide bevatte vijf zenders, de andere was leeg.

De lege map gewist.

Doorgegaan met plaatsen van zenders in de map met vijf zenders.

 

Vanmorgen bij controle gezien dat er weer twee mappen aanwezig waren met de naam Favorieten (radio), een goed gevulde en een lege.

 

OpenPli 3 is in de afgelopen dagen niet meer gestruikeld, maar ik vraag mij af of het aanmaken en wissen van mappen wel goed verloopt. Stel dat dergelijke haperingen zich tijdens flashen voordoen dan moet dat wel invloed hebben op het lopen van het programma.

 

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2013 - 08:19

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Ja, daar denk ik wel wat van ;)

 

Het filesysteem op je harddisk is corrupt. Een keertje teveel uitgezet of gecrasht :mellow: Herformatteren is het snelst...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #47 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2013 - 08:24

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken.

Ja, daar denk ik wel wat van ;)

 

Het filesysteem op je harddisk is corrupt. Een keertje teveel uitgezet of gecrasht :mellow: Herformatteren is het snelst...

Staan de mappen met zenders dan ook op de harddisk?



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #48 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2013 - 08:27

Eh je hebt gelijk, die staan in de flash (/etc/enigma2). Maar ook die kan corrupt raken, daar helpt een flash dan weer tegen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #49 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 12 July 2013 - 08:54

Is het niet zo dat je eerst de inhoud van een map moet wissen voor dat je de hoofdmap kan wissen.
Althans dat dacht ik toch.

Grtz Philip

vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #50 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2013 - 08:57

Eh je hebt gelijk, die staan in de flash (/etc/enigma2). Maar ook die kan corrupt raken, daar helpt een flash dan weer tegen.

Dank voor je snelle reacties.

Ik begrijp hieruit dat ik maar het beste de inhoud van de harde schijf kan proberen te redden, vervolgens de harde schijf te formatteren en weer te vullen.

Daarna opnieuw flashen en maar hopen dat de nieuwe backup niet beschadigd was.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #51 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2013 - 09:04

Is het niet zo dat je eerst de inhoud van een map moet wissen voor dat je de hoofdmap kan wissen.
Althans dat dacht ik toch.

Grtz Philip

Ook het eerst wissen van de mapinhoud bracht geen oplossing. Intussen heb ik ontdekt dat ik (een deel van) de inhoud van de harde schijf al niet meer kan kopiëren. Zo leer ik weer eens wat bij.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #52 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2013 - 10:21

Is het niet zo dat je eerst de inhoud van een map moet wissen voor dat je de hoofdmap kan wissen.
Althans dat dacht ik toch.

Ligt er aan welk programma je gebruikt (en eventueel opties).

Als je ingelogd bent en je doet rm -r, dan kun je net zo makkelijk hele bomen weggooien van je schijf.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #53 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 12 July 2013 - 10:23

Is het niet zo dat je eerst de inhoud van een map moet wissen voor dat je de hoofdmap kan wissen.
Althans dat dacht ik toch.

Ligt er aan welk programma je gebruikt (en eventueel opties).

Als je ingelogd bent en je doet rm -r, dan kun je net zo makkelijk hele bomen weggooien van je schijf.

we zijn weer wat slimmer :D

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #54 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2013 - 10:28

Ook het eerst wissen van de mapinhoud bracht geen oplossing. Intussen heb ik ontdekt dat ik (een deel van) de inhoud van de harde schijf al niet meer kan kopiëren.


QED ;) Filesysteem is corrupt. En kennelijk al een tijdje. Het nare is, dat het als een olievlek steeds erger wordt.

Edited by Erik Slagter, 12 July 2013 - 10:28.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #55 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2013 - 12:27

Door bestandscontrole werd opgespoord dat een groot deel van de schijf niet in orde was. Kan ik nu aannemen dat bij die controle meteen herstel plaatsvond?



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #56 Kosh

  • Senior Member
  • 430 posts

+5
Neutral

Posted 12 July 2013 - 12:41

Dat zou je in de logging moeten kunnen terugvinden, filteren op entries voor e2fsck of e4fsck?


ET10K user i.c.w. Samsung UE40B6000 LED HDTV. ET9K alas not functioning anymore.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #57 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2013 - 12:59

Als het zo'n puinhoop was, lijkt herformatteren het makkelijkst en zekerst.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #58 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 12 July 2013 - 15:49

Als het zo'n puinhoop was, lijkt herformatteren het makkelijkst en zekerst.

Ik heb twee maal de bestandscontrole uitgevoerd, aan het einde van de tweede keer kwam de melding 100 %. Er werden geen foutaantallen meer genoemd. Dus kennelijk is de harde schijf nu in orde. Voordeel van deze methode is dat er niets van de schijfinhoud verloren wordt dat niet defect is. De hardnekkige map heb ik nu kunnen verwijderen. 

 

Ik verwacht dat de storingen voorbij zijn. Raadselachtig blijft dat met versie 2 geen storingen optraden ondanks de defecten.

Iedereen bedankt voor de nuttige opmerkingen.



Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #59 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 July 2013 - 16:14

Fsck kan alleen checken of de integriteit van het filesysteem in orde is. Dat er dus geen verdere corruptie zal optreden bij nieuwe files. Daar staat tegenover dat het nu best kan zijn dat je files kwijt bent of dat een deel van de inhoud mist. Afhankelijk van welk filesysteem (vooral FAT is wat dat betreft berucht) kan het ook zijn dat de volgorde van de inhoud van files niet meer klopt of dat er delen van files vermengd zijn geraakt (cross-linking). Een file check zorgt ervoor dat dat opgelost wordt, door de blokken te dupliceren, maar de inhoud blijft hetzelfde.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: DM8000 : enigma2 start opnieuw op bij aanvang 2e of 3e opname. #60 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 14 July 2013 - 09:54

Helaas, Helaas. Sinds mijn vorige bericht alweer 2 struikelingen zonder crashlog gehad met de nieuw geïnstalleerde versie 3.

Het lijkt er op dat de oorzaak nog steeds aanwezig is.





Also tagged with one or more of these keywords: DM8000, opname

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users