Jump to content


Photo

Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend

Duo2

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 15 November 2014 - 11:27

Heb naast mijn et10000 ( wordt verkocht) een duo2.
Beide draaien op de laatste pli image.
Nu heb ik zo n draadloos Chinees keyboardje echter deze werkt perfect op de xtrend.
Dus alle letters pakt hij. Steek ik de stick in de duo2 werken de cijfers wel maar de letters niet. :(

Iemand een idee wat op de duo2 mis is en hoe ik dat kan fixen?

Bvd,
Roy

Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 November 2014 - 11:56

Heb naast mijn et10000 ( wordt verkocht) een duo2.
Beide draaien op de laatste pli image.
Nu heb ik zo n draadloos Chinees keyboardje echter deze werkt perfect op de xtrend.
Dus alle letters pakt hij. Steek ik de stick in de duo2 werken de cijfers wel maar de letters niet. :(

Iemand een idee wat op de duo2 mis is en hoe ik dat kan fixen?

Bvd,
Roy

Waarschijnlijk staat ie dan op een verkeerd kanaal

RF matching
The device was set well by factory , you can ensure that different users on the same occasion using both 2.4G devices won’t interfering with each other. However, if in special circumstances, the interference situation happened, you can change channels to avoid interference according to the following operation:
under the connection state, pressing the two keys FN and F1 about 10 seconds after the lights began to flash slowly, let slip the key, the flash will get quick, when the flash slow again, the channel was changed.

 

Zo werkte mijn RII toetsenbord niet bij een kennis van me en vice versa, nadat ik het kanaal had aangepast kon ik met mijn toetsenbord zijn ontvanger bedienen.


Edited by Sagitarius, 15 November 2014 - 11:59.

73's

PE1AQZ


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #3 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 15 November 2014 - 13:59

heb ik getest, geen resultaat...

bij een 800SE met de laatste poli werkt hij ook goed...

ik g de duo maar s opnieuw flashen



Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 November 2014 - 14:37

Bekend probleem met de VU+ ontvangers. We hebben in enigma2 een workaround voor deze ontvangers moeten maken omdat de afstandbediening het anders helemáál niet doet en dat heeft als helaas neveneffect dat draadloze toetsenbordjes niet volledig werken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #5 roycke

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 15 November 2014 - 14:55

ok. maar wat ik dan vreemd vind:

Heb nu de laatste VTI image erop en daar werkt hij wel goed. Bij de laatste PLI niet.

Dus het is de combinatie pli-vu+

 

Als ik nu wist waar het verschil zou zit :)



Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 November 2014 - 00:33

Misschien hebben ze het eindelijk in de laatste drivers opgelost?

 

Die kunnen wij niet installeren omdat zij nog met een antieke bouw omgeving werken die conflicteert met die van ons, we moeten dus even wachten tot VU+ dat heeft rechtgetrokken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #7 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 12:42

Veel waarschijnlijker is dat VTI een afstandsbediening op een andere manier van een toetsenbord onderscheidt.

Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,254 posts

+691
Excellent

Posted 16 November 2014 - 14:28

Ik denk het niet dat VTI het zo heeft opgelost... want dat kan niet. Met de oudere drivers is het of toetsenbord of AB.... Bij de VUs kon/kan men eigenlijk geen onderscheid maken...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 15:18

Er zijn genoeg mogelijkheden om het onderscheid te maken, bijvoorbeeld op basis van USB ID, de naam van het apparaat. En ook jullie toetsdetectie, naar mijn mening een ondeugdelijke methode, zou je beter kunnen maken door bijvoorbeeld te testen op de aanwezigheid van bijv, een num-lock i.p.v. de letter A. De wil moet er zijn om het op te lossen. En die ontbreekt.

Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,254 posts

+691
Excellent

Posted 16 November 2014 - 15:26

De oude VU drivers kunnen maar 1 input device... dus daardoor is er geen onderscheid te maken...


Edited by littlesat, 16 November 2014 - 15:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 15:27

Ik herhaal: Ga er vanuit dat de drivers niet veranderd zijn en het onderscheid tussen afstandsbediening en toetsenbord op een andere manier gemaakt wordt.

Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,254 posts

+691
Excellent

Posted 16 November 2014 - 15:29

Ik herhaal: Dat onderscheid is niet te maken.... de drivers vertellen enigma2 dat er altijd een toetsenbord aan hangt op dat ene en enige input device... De gemaakte work-a-round buigt dat om in een AB... waardoor keyboard niet meer kan...


Edited by littlesat, 16 November 2014 - 15:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 15:33

Nee, ze zeggen dat dat ene input device over een A-toets beschikt. Maar zo'n invoerapparaat heeft meerdere eigenschappen waar je op kan testen, bijvoorbeeld een USB-toetsenbord heeft een USB ID. Een invoerapparaat heeft ook een naam. Daar kun je je voordeel mee doen.

Edited by Zuppelan, 16 November 2014 - 15:33.


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 November 2014 - 15:51

En je was van plan om dat zo voor een paar honderd devices te gaan doen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #15 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 15:59

Nee. Als ik het zou programmeren dan zou er een bestandje in /usr/share komen waar de devicenamen van de onboard afstandsbedieningen in staan. Een ontvanger heeft immers maar 1 onboard IR-ontvanger. Mocht iemand via USB een IR-ontvanger willen aansluiten, dan kan 'ie de naam aan dat bestandje toevoegen.

Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 November 2014 - 16:11

En dat allemaal omdat VU+ er in de drivers weer een zooitje van moet maken...

 

In een filetje zitten hacken werkt wellicht voor jou, maar een gemiddelde gebruiker heeft er niks aan. En dus is het geen oplossing.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #17 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 16:19

Dat hacken van een filetje is een hypothetische situatie, waarvan onwaarschijnlijk is dat het in praktijk gaat voorkomen. De ware reden dat het geen oplossing is omdat je geen oplossing wilt.

Edited by Zuppelan, 16 November 2014 - 16:19.


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #18 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 16 November 2014 - 16:22

Natuurlijk zijn er slimme en creatieve oplossingen mogelijk maar hoeveel moeite is het nu voor VU+ om een kleine aanpassing te doen?

 

Gaan ze nu natuurlijk nooit meer doen aangezien alles behalve openpli inmiddels al de trukendoos losgetrokken hebben.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #19 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 16 November 2014 - 16:30

Het punt is dat een aanpassing aan Vu+ vragen onredelijk is omdat dat de afstandsbediening van de Ultimo onbruikbaar maakt. Ik pleit ervoor dat iedereen verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen bugs. Als de drivers stuk zijn, dan moet Vu+ aanpassingen doen. Als er in PLi een probleem zit dan moet PLi aanpassingen doen. Het testen of een apparaat een 'A' kan teruggeven om het gedrag van de numerieke toetsen aan te passen kan ik met de beste wil van de wereld geen deugdelijk stuk code noemen. Het probleem zit dus in PLi en hoort dus ook aan de PLi-zijde opgelost te worden

Re: Draadloos keyboard werkt niet op duo2 wel op xtrend #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 16 November 2014 - 16:39

Dat hacken van een filetje is een hypothetische situatie, waarvan onwaarschijnlijk is dat het in praktijk gaat voorkomen. De ware reden dat het geen oplossing is omdat je geen oplossing wilt.

 

Wat is dat nu voor lulkoek? Waarom zou ik geen oplossing willen?

 

 

Het punt is dat een aanpassing aan Vu+ vragen onredelijk is omdat dat de afstandsbediening van de Ultimo onbruikbaar maakt. Ik pleit ervoor dat iedereen verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen bugs. Als de drivers stuk zijn, dan moet Vu+ aanpassingen doen. Als er in PLi een probleem zit dan moet PLi aanpassingen doen. Het testen of een apparaat een 'A' kan teruggeven om het gedrag van de numerieke toetsen aan te passen kan ik met de beste wil van de wereld geen deugdelijk stuk code noemen. Het probleem zit dus in PLi en hoort dus ook aan de PLi-zijde opgelost te worden

 

En dat is ook lulkoek.

 

VU+ maakt er een zooitje van met hun Ultimo AB, waarmee ze tegen eigenaren van een Ultimo zeggen: "Je gebruikt onze AB, en die werkt. En voor de rest zoek je het maar uit". En dat maakt het nu ons probleem? Kom op zeg.

 

Je moet 1 ding wel goed begrijpen: wij zijn hier niet om VU+ hogere verkoopcijfers te geven. Als je een fatsoenlijke box wilt, met fatsoenlijke drivers, en met een fabrikant die nog wat inzet voor z'n klanten toont, koop dan geen VU+.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users