Jump to content


Photo

AutoBackup & FullBackup

autobackup fullbackup

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: AutoBackup & FullBackup #21 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 22 December 2014 - 12:43

wat de fastscan betrefd zou het kunnen dat de functie " autofastscan " bij jouw aanstaat. ;)

dat wil zeggen dat elke keer de box wordt uitgezet, er een niewe fastscan word gedaan.

als je zoals ik gedaan heb, de fastscan gereorganiseerd, moet je deze functie uitzetten anders heb je

terug de fastscan zenderlijst volgorde.

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: AutoBackup & FullBackup #22 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 13:25

wat de fastscan betrefd zou het kunnen dat de functie " autofastscan " bij jouw aanstaat. ;)

dat wil zeggen dat elke keer de box wordt uitgezet, er een niewe fastscan word gedaan.

als je zoals ik gedaan heb, de fastscan gereorganiseerd, moet je deze functie uitzetten anders heb je

terug de fastscan zenderlijst volgorde.

 

grtz Philip

Thanks Philip

Ook weer iets wat ik moet nakijken (akkerdjie)

Het is voor een nieuwkomer als ik in de SAT-wereld (en verstokte Windows gebruiker) wel effe wennen hoor ! Maar met al jullie hulp kom ik er wel :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #23 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 13:29

De Henksat setting hoef je er niet uit te gooien.Kun je gewoon meenemen.Want mocht je ooit debackup terugzetten en de Henksat blijkt verouderd zijn,gaat hij deze ook updaten met de eerste Online Update die je dan maakt.Voor de rest klopt het wel:-)

Ja ..... maar dan zit ik weer opgescheept met al die "Zwitserse", "Poolse", "sex" enz bouquets wanneer ik op de grote up/down pijl van mijn AB druk.

En daar vind ik dan weer mijn eigen bouquets niet meer in terug.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #24 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 13:56

Onze zeer gewaarde mod @Frenske legt hier uit hoe je dat allemaal kunt voorkomen:

 

http://forums.openpl...-na-een-update/



Re: AutoBackup & FullBackup #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 December 2014 - 14:21

Of gewoon even zelf scannen en bouquetten maken, zo is het eigenlijk bedoeld en dan gaat alles goed.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: AutoBackup & FullBackup #26 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 22 December 2014 - 15:23

Of gewoon even zelf scannen en bouquetten maken, zo is het eigenlijk bedoeld en dan gaat alles goed.

 

Ben toch wel ernstig blij met de settings van Hans.

Hoef niet zelf te scannen, en krijg elke maand alle nieuwe zenders mooi samen gepakt met de bestaande zenders in diverse bouquetten.

 

Doe het alleen wel handmatig met dbedit, heb er een aantal eigen boeketjes bijstaan die ik niet kwijt wil. ;-)


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: AutoBackup & FullBackup #27 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 15:51

Onze zeer gewaarde mod @Frenske legt hier uit hoe je dat allemaal kunt voorkomen:

 

http://forums.openpl...-na-een-update/

 

De laatste paragraaf in de post van @Frenske is eigenlijk wat ik doe:

  • "Wat ook had gekund, voordat iemand gaat mopperen, is om je eens iets meer te verdiepen in de (on)mogelijkheden van Linux gebaseerde settopboxen. :) Dan had de betreffende gebruiker geweten dat hij eenvoudig een kopie van zijn zenderlijst op zijn pc kan bewaren met eender welke zenderlijst editer. Als dan de lijst overschreven is, dan kan je altijd weer je eigen lijst terugplaatsen."

Ik zoch enkel naar een oplossing om die stap te kunnen overslaan en AutoBackup volledig automatisch zijn werk te laten doen (met mijn bouquets/zenderlijsten) bij een flash.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #28 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 15:53

Of gewoon even zelf scannen en bouquetten maken, zo is het eigenlijk bedoeld en dan gaat alles goed.

Dat is inderdaad waar ik naar op zoek was @Erik Slagter.

 

Ik ga dit zo meteen uitproberen.


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: AutoBackup & FullBackup #29 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 22 December 2014 - 16:24

@iedereen die mij geholpen heeft met mijn beginnersvraag/problem i.v.m. AutoBackup.

 

Hartelijk dank !

 

Ik heb:

 

1. Henksat uit de settings weggehaald

2.Mijn zenderlijsten/bouquets met DBEditor terug naar mijn box ge-upload

3. Cccam uninstalled

4. Een manuele AutoBackup gestart

5. Mijn box geflashed met een werkende image die ik op een USB-key had gesaved

 

Mijn box is perfect (her)opgestart en heeft (alhans op het eerste zicht) alle settings behouden die ik wilde

a. Mijn bouquets/zenderlijsten zijn intakt

b. Oscam is opgestart en heeft nog alle settings als voorheen

 

Het was deze keer dus echt simpel : flashen en terug genieten van mijn box zonder verdere tussenkomsten.

 

Nogmaals dank aan iedereen !! :)


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France




Also tagged with one or more of these keywords: autobackup, fullbackup

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users