Jump to content


Photo

VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd

duo2 rotor

  • Please log in to reply
58 replies to this topic

Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #21 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 1 February 2015 - 23:30

Na de flash van vandaag heb ik inmiddels sinds 18:35 probleemloos kunnen kijken.

Wat een wonder van techniek!


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #22 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 2 February 2015 - 09:08

Hopelijk is het je gelukt maar hier toch wat info.

Ik heb jarenlang ook een rotor gehad icm met een VU duo. OpenPli op USALS. Verder is het heel belangrijk dat je rotor bij start 100% op het nulpunt staat. Uit ervaring weet ik dat na veel klieren daar nog wel eens een probleem kan ontstaan. Je omschrijving voelt aan alsof je net iets naast het optimale punt afgestemd staat en na verloop van tijd het niet goed meer werkt.

Mijn rotor kon ik handmatig via pijltjes weer op het nulpunt afstellen en daarna een reset switch indrukken om weer helemaal op nul uit te komen.


Ter info. Ik ben gestopt met die rotor, te veel problemen met name op de 28 satelliet steeds bevriezen (de hiervoor al benoemde blokken in beeld) Heb een slag grotere schotel gekocht met zo'n multifeed arm eraan en 4 duo LNB voor 13, 19, 23 en 28 daar achter 2 switchen en 2 coaxkabels naar binnen. Dat hele setje draait nu alweer 2 jaar icm XT9500 zonder enige storing zeer stabiel dus.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #23 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 2 February 2015 - 19:30

Hopelijk is het je gelukt maar hier toch wat info.

Ik heb jarenlang ook een rotor gehad icm met een VU duo. OpenPli op USALS. Verder is het heel belangrijk dat je rotor bij start 100% op het nulpunt staat. Uit ervaring weet ik dat na veel klieren daar nog wel eens een probleem kan ontstaan. Je omschrijving voelt aan alsof je net iets naast het optimale punt afgestemd staat en na verloop van tijd het niet goed meer werkt.

Mijn rotor kon ik handmatig via pijltjes weer op het nulpunt afstellen en daarna een reset switch indrukken om weer helemaal op nul uit te komen.


Ter info. Ik ben gestopt met die rotor, te veel problemen met name op de 28 satelliet steeds bevriezen (de hiervoor al benoemde blokken in beeld) Heb een slag grotere schotel gekocht met zo'n multifeed arm eraan en 4 duo LNB voor 13, 19, 23 en 28 daar achter 2 switchen en 2 coaxkabels naar binnen. Dat hele setje draait nu alweer 2 jaar icm XT9500 zonder enige storing zeer stabiel dus.

Ja, ik denk daar ook wel eens aan, maar ik wil toch de absolute vrijheid niet missen om de hele clark belt af te kunnen scannen, nodig of niet. Enfin, dat is de prijs, maar ik denk dat het me gisteren ook gelukt om de rotor te her programmeren zonder het dak op te moeten. Met de auto focus zei hij op een gegeven moment dat er een afwijking van -1,4° was, dus dat zal mogelijk de oorzaak geweest zijn. het lijkt er achteraf op dat de oude Reelbox dit op zn geweten heeft.

In ieder geval vanavond weer kijken...


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #24 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2015 - 00:31

En al weer een dag met kijkplezier. Ik heb gisteravond nog een keer een fijn instelling gedaan met de rotor setup en met stapjes kwam ik weer met een hogere snr uit.

Nu heb ik spat- en blokvrij alle hd zenders, zowel bbc als duitse!

 

Een rotor heeft dus ook een voordeel als je eenmaal weet hoe in te stellen, mogelijk dat mensen met een hd probleem toch niet helemaal goed staan want het komt echt krap.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #25 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 6 February 2015 - 00:06

Vandaag bezig geweest met opnemen en het volgende deed zich voor: er waren tijdens het opnemen ineens heel veel zenders uitgegrijst, terwijl ik toch 2 tuners heb.

En aan het begin kreeg ik een melding en schakelde de tuner om naar de betreffende zender.

Nu kan ik door alle instellingen heen ploegen, maar misschien weet iemand uit z'n blote hoofd waar ik moet zijn. 

Of is het zo dat als je HD opneemt je verder nix meer mag kijken...?

 

Wat ik al wel veranderd heb is de opname tuner standaard op B zetten, stond op Auto. 


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 6 February 2015 - 00:29

Aan je signature te zien heb je A en B doorgelust op een enkele coax. Dat levert je wel flinke beperkingen op, effectief heb je maar 1 tuner + een kwadrant op de tweede tuner beschikbaar.

 

Het klopt dus prima dat er zodra er een opname (of een stream) start er ineens een berg grijs wordt. Namelijk alles wat niet in hetzelfde kwadant (zelfde satelliet, hoog of laag, en horizontaal of verticaal) zit als de zender die wordt opgenomen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #27 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2015 - 14:42

Aan je signature te zien heb je A en B doorgelust op een enkele coax. Dat levert je wel flinke beperkingen op, effectief heb je maar 1 tuner + een kwadrant op de tweede tuner beschikbaar.

 

Het klopt dus prima dat er zodra er een opname (of een stream) start er ineens een berg grijs wordt. Namelijk alles wat niet in hetzelfde kwadant (zelfde satelliet, hoog of laag, en horizontaal of verticaal) zit als de zender die wordt opgenomen.

Wanwizard, nu ik erover nadenk, ja, idd, wat dom van me, maar ik had er niet bij stilgestaan. Ik dacht ik kan met 2 tuners mooi kijken en opnemen op verschillende zenders, maar dat is dus beperkt. Zijn er nog andere mogelijkheden met 1 LNB?


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #28 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 7 February 2015 - 17:06

Kan maar is gevaarlijk, als je het vergeet verpruts je de opnames!

Je vervangt de huidige lnb door een twin lnb = 1 lnb voor 2 ontvangers. Dan een 2de coax van je ontvanger naar buiten rechtstreeks op de 2de aansluiting van de twin LNB.

De huidig coax naar de 1ste aansluiting van de twin lnb.

het doorlussen op de ontvanger opheffen (intern of extern)

Het opnemen altijd via de tuner die met de coax over de rotor gaat. Doe je het anders loop je het risico dat terwijl je opneemt je met de tweede tuner naar een andere satlocatie gaat kijken en dan is je opname eraan voor de moeite.

In de toekomst eventueel uitbreiden op kijk tuner switch met vaste lnb's naar de hoofd satellieten (bvb 28.2°E, .23.5°E, 19.2°E), die waar je het meest naar kijkt.

Overwegen of het dan de investering waard is van eerst naar twin lnb te gaan en daarna naar vaste lnb's en niet direct naar de oplossing van vaste lnb's te gaan en rotor te behouden op 2de tuner.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #29 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2015 - 18:05

Kan maar is gevaarlijk, als je het vergeet verpruts je de opnames!

Je vervangt de huidige lnb door een twin lnb = 1 lnb voor 2 ontvangers. Dan een 2de coax van je ontvanger naar buiten rechtstreeks op de 2de aansluiting van de twin LNB.

De huidig coax naar de 1ste aansluiting van de twin lnb.

het doorlussen op de ontvanger opheffen (intern of extern)

Het opnemen altijd via de tuner die met de coax over de rotor gaat. Doe je het anders loop je het risico dat terwijl je opneemt je met de tweede tuner naar een andere satlocatie gaat kijken en dan is je opname eraan voor de moeite.

In de toekomst eventueel uitbreiden op kijk tuner switch met vaste lnb's naar de hoofd satellieten (bvb 28.2°E, .23.5°E, 19.2°E), die waar je het meest naar kijkt.

Overwegen of het dan de investering waard is van eerst naar twin lnb te gaan en daarna naar vaste lnb's en niet direct naar de oplossing van vaste lnb's te gaan en rotor te behouden op 2de tuner.

Hi Jan, goeie tips, ik zal hier naar kijken, maar voorlopig vind ik het best zo. Tegenwoordig kun je meer opnemen dan dat je kunt kijken ivm beschikbare tijd. Dat moet de investering wel waard zijn. In mijn geval is het trekken van een tweede kabel niet zo eenvoudig.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 February 2015 - 00:00

Dan zou je er nog een Johansson Stacker/Destacker tussen kunnen zetten (dat is een 2->1 coax multiplexer), maar goedkoop is anders.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #31 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 8 February 2015 - 14:30

Dan zou je er nog een Johansson Stacker/Destacker tussen kunnen zetten (dat is een 2->1 coax multiplexer), maar goedkoop is anders.

Wanwizard, bedankt voor de tip, maar ik heb 1 gewone LNB, geen twin. Dus ik zou dan ook een andere LNB moeten hebben. Ik denk niet dat dat het allemaal waard is...

Ik lees ook niet al beste ervaringen (ff snel gekeken hoor) en nog meer kastjes en toeters en bellen wil ik niet.

Ik denk een extra kabel trekken is toch beter.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 8 February 2015 - 15:43

Ja, inderdaad. Het was ook meer een reactie op "ik kan maar 1 coax naar binnen trekken".

 

Ik heb overigens binnen nergens coax. Ik heb direct onder de schotel (met Quad LNB's) een ET10000 met 4 tuners staan, en doe alle andere kamers via het netwerk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #33 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2015 - 21:48

Ja, inderdaad. Het was ook meer een reactie op "ik kan maar 1 coax naar binnen trekken".

 

Ik heb overigens binnen nergens coax. Ik heb direct onder de schotel (met Quad LNB's) een ET10000 met 4 tuners staan, en doe alle andere kamers via het netwerk.

ja, baas boven baas...maar netwerk is ook kabel. ik neem niet aan via wifi.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 9 February 2015 - 22:32

Kabel ja, maar 230V kabel. Powerline dus. Net zo (min) stabiel als wifi, maar werkbaar... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #35 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2015 - 16:56

Even een paar dagen geen tv gekeken en gisteravond weer hetzelfde probleem: opeens bevroren beeld en 0dB.

Wat een telleurstelling... 

 

Enfin, updates gedownload en nu zie ik opeens heel andere tuner settings mogelijkheden voor Rotor die er eerst toch niet waren...

O ja, ik heb ook het rotor instellings tool eraf gegooid, want de rotor draait ook zonder die tool.

 

Rotor geselecteerd, satellieten aangevinkt, opnieuw gescanned.....en weer beeld, totdat ook dit weer bevroor en 0dB.

 

Al met al heb ik nog steeds diverse mogelijke instellingen waarvan ik niet weet welke ik moet hebben....

 

Iets geeft een diseqc commando naar de rotor, maar waarom en welk stukje nare software is hier verantwoordelijk voor?  


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 February 2015 - 17:18

Als het software is, dan kan het alleen maar de driver zijn. Niks anders bemoeit zich met de tuner. Maar dan lijkt me dat meer mensen (rotor of niet) hier problemen mee zouden moeten hebben, signaal valt normaal niet zo spontaan weg.

 

Dus het lijkt me eerder een hardware probleem (heb je het ook met de andere tuner?), of een probleem verderop in de ketting...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #37 Rotorman

  • Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 14 February 2015 - 22:16

Als het software is, dan kan het alleen maar de driver zijn. Niks anders bemoeit zich met de tuner. Maar dan lijkt me dat meer mensen (rotor of niet) hier problemen mee zouden moeten hebben, signaal valt normaal niet zo spontaan weg.

 

Dus het lijkt me eerder een hardware probleem (heb je het ook met de andere tuner?), of een probleem verderop in de ketting...

Tot nu toe zit de coax steeds op de A.

Vanmiddag zeker 4 uur achterelkaar BBC rugby opgezet om te zien of het probleem is opgelost, dus dan denk je, nou dat is mooi gelopen, daarna kwam nieuws en the voice uk en dat stopte na 10 minuten....om de haren uit je kop te trekken. Dan switchte ik snel naar bvn en meteen weer terug en dan heb je weer beeld, maar je weet nooit hoelang...

 

Ik kan het wel eens proberen op de B maar ik zit ook te denken aan zwerf spanningen over de coax. Er zit namelijk een audio doos aangesloten voor het geluid via de tulp aansluitingen, een lan kabel, en de speakers hebben ook weer hun eigen voeding en dat alles kan eventueel misschien zorgen vvor spanningsverschillen tussen de apparatuur die bij de coax aansluiting terechtkomen.


VU+ Duo2, 2x DVB-S2, A met coax naar B - OpenPli4Sadoun Powertech DG-240 rotorTriax TDS 78 dish1 x Invacom Single LNB SNH-0312TB HDDEpson EH-TW3000 beamer HDMI 1080PIk kijk alleen FTA!


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #38 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 February 2015 - 10:27

Aardlus... Daar heb ik zelf ook aardig last van (met aardig wat ontvangers verdeeld over het huis, waar DVB-S en DVB-C tuners in zitten), maar bij mij leidt het niet wegvallende ontvangst. Wel tot vonken en zelfs een keer een aardlekschakelaar die activeerde.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #39 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 15 February 2015 - 12:23

Aardlus... Daar heb ik zelf ook aardig last van (met aardig wat ontvangers verdeeld over het huis, waar DVB-S en DVB-C tuners in zitten), maar bij mij leidt het niet wegvallende ontvangst. Wel tot vonken en zelfs een keer een aardlekschakelaar die activeerde.

Is het wel veilig daar in huis Guust?  :D



Re: VU+-DUO2 loopt vast na variabele tijd #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 15 February 2015 - 16:38

Aardlus... Daar heb ik zelf ook aardig last van (met aardig wat ontvangers verdeeld over het huis, waar DVB-S en DVB-C tuners in zitten), maar bij mij leidt het niet wegvallende ontvangst. Wel tot vonken en zelfs een keer een aardlekschakelaar die activeerde.


Dat (de aardlek) heb ik gelukkig nog nooit gehad, wel dat die spanningen uit die geschakelde voedingen resulteerden in een minder prettig gevoel als ik weer eens zo nodig ertussen moest gaan zitten ;) en vonken kan het inderdaad ook ....

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users