Jump to content


Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

  • Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #201 Lemmingsbeest

  • Senior Member
  • 262 posts

+4
Neutral

Posted 30 December 2012 - 04:55

Oke nu heb ik er weer 2 vu duo's met rode led!!

Bij de ene is er rook uit gekomen en de elco heeft 49.5 uf over en een esr van 20 ohm (die box doet het ook weer)
En de andere heeft de voeding nog oke (heb de elco toch maar gewisseld maar die heeft een ander probleem(ook rode led en alle spanningen meten ook goed).
Elco was 208 uf en een esr van 0.52 ohm.(dus nog redelijk oke).
Maar nu blijft het zelfde euvel dus over.(rode led)
Geen usb activiteit, en met telnet/hyperterminal alleen maar een paar karakters wartaal en iedere keer anders.
Is hier sprake van bootloader corrupt (dat wordt dan jtaggen om te proberen als ik de jtag interface binnen heb) of heefft iemand nog een andere tip...
Heb al gevraagd of ze hebben klooien met de bootloader update maar ja je weet wel hoe dat is.
En als ik moet testen met jtag moet ik dan nog rare files hebben ??? (Ik heb BMC97335.rar en duo cfe.rar en jtag_vu+.pdf). En waar moet ik eventueel op letten.
Alvast bedankt....

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #202 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 30 December 2012 - 10:37

Ik zou bij een defecte bootlader deterministisch gedrag verwachten, dat heb je niet, dus bootloader is niet het eerste waar ik aan zou denken.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #203 maarten57

  • Senior Member
  • 95 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2013 - 18:06

Beste mensen,

Dank jullie voor alle informatie.
Ik had helaas ook alleen het rode ledje en verder niks :angry: , na enige tijd startte die toch weer op maar ik heb hem uitgezet en de stroom eraf.
Een nieuwe elco besteld (330 uF 16v) er nietjes in gesoldeerd en YESSSSSSS hij werkt weer perfect!! :D

Bedankt voor jullie info, nu heb ik mijn VU+ voor nog geen 5 euro kunnen repareren. :)
Zonder jullie had ik absoluut geen idee wat het was en waar ik het had moeten zoeken.
Had ik hem moeten weg brengen voor reparatie had het vast weer veel geld gekost :ph34r: .

DANK JULLIE ALLEMAAL!!
Maarten

Vu+Duo en DM800HD


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #204 maarten57

  • Senior Member
  • 95 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2013 - 15:26

Beste mensen,
Jahoor daar ben ik weer :( waarschijnlijk toch een beetje te vroeg of te hard gejuicht.
Gisteren bleef plots het beeld hangen en ca 10 seconden later stopte ook het geluid en daarna niets meer :huh: .
Ik heb hem, middels de powerknop, opnieuw laten opstarten en dat ging goed en ook verder geen problemen meer gehad.
Toen ik hem vanmorgen wilde aanzetten gebeurde er niets, :angry: het scherm geeft netjes de tijd en datum aan zoals in de stand-by stand maar hij start niet op. Met de powerknop uit aan gezet en hij start weer op en speelt rustig verder alsof er niets aan de hand is.

Hoe nu verder?? is het raadzaam om De chip aoz1021ai te vervangen? en waar kan ik die dan het beste bestellen?
Of zit er iets anders fout :wacko: ?
Ik heb de Open-PLI van 06-01 erop staan verder heb ik een tijdje geleden de bootloader duo_cfe_3_0 van januari 2012 op gezet.

Heel graag jullie advies
Dank je wel
Maarten

Vu+Duo en DM800HD


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #205 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 9 January 2013 - 16:02

Het is lastig te zeggen of die chip het probleem is. Je hebt ook een elco met grotere capaciteit dan het oorspronkelijke onderdeel gebruikt. Een eerste stap zou zijn om te meten of de spanningen op te printplaat correct zijn.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #206 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 9 January 2013 - 17:35

Mijn praktijk met het oplossen van zulke problemen in electronica zitten ver weg.

Maar de wijze hoe die vu werkt dan wel dan niet lijkt zeer sterk op een voedings probleem.
Hoe de vu intern is weet ik niet, maar indien de voeding een aparte module is (niet geïntegreerd in mb). Kan het altijd handig zijn van deze module (indien mogelijk,verkrijgbaar en niet te duur ) te veranderen.
Grote kans dat alles weer ok loopt. Een chip zelf hoewel altijd mogelijk is dat eerder onwaarschijnlijk.

Aan de vele problemen die de VU duo blijkbaar schijnt te hebben is die voeding vermoedelijk een beetje nipt berekend voor die box.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #207 teo1966

  • Senior Member
  • 1,108 posts

+10
Neutral

Posted 9 January 2013 - 18:49

Beste mensen,
Jahoor daar ben ik weer :( waarschijnlijk toch een beetje te vroeg of te hard gejuicht.
Gisteren bleef plots het beeld hangen en ca 10 seconden later stopte ook het geluid en daarna niets meer :huh: .
Ik heb hem, middels de powerknop, opnieuw laten opstarten en dat ging goed en ook verder geen problemen meer gehad.
Toen ik hem vanmorgen wilde aanzetten gebeurde er niets, :angry: het scherm geeft netjes de tijd en datum aan zoals in de stand-by stand maar hij start niet op. Met de powerknop uit aan gezet en hij start weer op en speelt rustig verder alsof er niets aan de hand is.

Hoe nu verder?? is het raadzaam om De chip aoz1021ai te vervangen? en waar kan ik die dan het beste bestellen?
Of zit er iets anders fout :wacko: ?
Ik heb de Open-PLI van 06-01 erop staan verder heb ik een tijdje geleden de bootloader duo_cfe_3_0 van januari 2012 op gezet.

Heel graag jullie advies
Dank je wel
Maarten


begin maar eens de bootloader er opnieuw op te zetten en daarna de nieuwste openpli 3.0 erop ( zonder auto/backup)
dan weet je zeker dat het niet aan de bootloader/software ligt

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #208 dirk28

  • Senior Member
  • 26 posts

0
Neutral

Posted 9 January 2013 - 22:49

ik heb sinds 2 dagen datzelfde probleem hier ook ,de vu+duo blijft hangen tijdens het kijken ,vervolgens reageert
hij ook niet meer op de afstandsbediening ,er is dus niet meer mee te beginnen ,tandwielen verschijnen ook niet
en er komt ook geen groen scherm ,dus hij maakt ook geen error log aan op de hdd.
het enige is dan nog met netschakelaar uitzetten.
ik heb preventief vanmiddag alle 3 de elco,s 220 uf / 25 v 105gr vervangen [ dat zijn de 3 elco,s die bij de smd ic regulators zitten].
maar probleem lijkt nog niet opgelost
zal hem morgen eens geheel opnieuw flashen met een verse image.
ik denk dat er middels een softwareupdate sinds de laatste paar dagen een software fout inzit.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #209 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2013 - 00:23

Ik heb mijn Duo in Oktober 2010 gekocht en hij loopt als een zonnetje.

Dit was een jaar terug onmogelijk een maand of twee terug een clean install gedaan en sinds dien loopt hij als de ...........name it.


openpli 3.0 vuduo

vuduo login: root
root@vuduo:~# uptime
00:17:26 up 12 days, 5:10, load average: 0.00, 0.01, 0.04
root@vuduo:~#

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #210 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 10 January 2013 - 08:51

@Maarten27 en Dirk28,

Ik heb met een Vu+ Duo nog net geen 2 jaar oud een ongeveer gelijk probleem met alleen dit verschil dat het bij mij meestal gebeurd bij het herstarten van de box. In het display verschijnt dan een verminkte tekst als bv sta ing of stirting en wordt dit niet op gevolgd door Vu Duo als het OpenPLI beeld verschijnt. Het gevolg is dat de AB dan niet werkt.
De verkoper gooit het lekker makkelijk op OpenPLi, ik heb na de nodige druk wel het adres van de importeur gekregen, ben er nog niet aan toe gekomen daar een afspraak mee te maken. Heb namelijk maar 1 box en wil hem eigelijk geen 2 weken missen. Binnenkort vakantie dan wil ik eens contact met ze opnemen en kijken wat zij kunnen doen.
Oh ja alle 3 de elco's ook al vervangen, zagen er nog bes netjes uit maar voor de zekerheid toch gedaan.

Als ik meer weet zal ik dat hier vermelden.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #211 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 10 January 2013 - 09:37

Mocht je nog garantie hebben dan heb je die wel verspeeld met het vervangen van de elco's.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #212 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 10 January 2013 - 16:55

Ik heb met een Vu+ Duo nog net geen 2 jaar oud een ongeveer gelijk probleem met alleen dit verschil dat het bij mij meestal gebeurd bij het herstarten van de box. In het display verschijnt dan een verminkte tekst als bv sta ing of stirting en wordt dit niet op gevolgd door Vu Duo als het OpenPLI beeld verschijnt. Het gevolg is dat de AB dan niet werkt.



Dit komt door een probleem met de USB stick stop er maar een andere stick in, en even opnieuw initialiseren en je zult nooit meer starting op de box staan.
sinds dien heb ik ook geen probleem meer met de AB die het vaak na een reboot niet deed.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #213 maarten57

  • Senior Member
  • 95 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2013 - 17:06

Ik heb het advies van Theo1966 opgevolgd. Simpel om die reden dat het voor de hand ligt, het niets kost :rolleyes: en ik niet hoef te wachten op onderdelen ;) . Tot nu toe lijkt het goed te werken, enkele keren opnieuw laten opstarten vanuit de aan/uit knop. Op stand-by zetten en weer aan (dat gaf voorheen veel problemen) en tot nu toe werkt alles prima :D

Het klopt Zuppelan dat ik inderdaad een elco genomen heb met een andere waarden dan oorspronkelijk, dat is ook bewust gedaan op advies van wat ik hier uit het forum heb gehaald. Helaas heb ik wel een multimeter maar ben niet zo'n technicus dat ik weet wat ik waar moet meten :wacko: en vermoed dat er wel meer mensen zijn die het daar moeilijk mee hebben.

Voor Dirk28 zou ik zeggen, zet alles er nieuw op en let op dat je NIET de Auto Back-Up gebruikt (zoals Theo1966 schrijft) echt even installeren alsof het de eerste keer is. Succes!

Mijn VU-Duo was een van de eerste en heeft het dus al die tijd netjes en naar volle tevredenheid gedaan.
Aan mijn elco's was ook niets te zien, het enige wat me opviel was dat er in de kast toch behoorlijk wat hitte ontwikkeling moet zijn gezien de verkleuring van kast en onderzijde van het MB. Wil toch eens kijken of ik die warmte sneller en beter uit de kast krijg en op die manier de levensduur van mijn VU-tje te verlengen.

Dank je wel mensen en voor iedereen succes mijn zijn VU-tje

Vu+Duo en DM800HD


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #214 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 10 January 2013 - 17:11

@ autodelta, bedankt voor de tip ik zal er vanavond eens een andere in stoppen voor de picons ed. Heb eigenlijk geen idee meer of het tegelijkertijd ontstaan is.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #215 maarten57

  • Senior Member
  • 95 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2013 - 23:03

Helaas toch weer een berichtje van mij wat betekend dat het toch nog niet goed is :mellow: .
Ik heb alles keurig kunnen installeren en eigenlijk werkt ook alles zoals het hoort.
Alleen heb ik nu (vanavond 2 x) dat hij blijft hangen :angry:
Als ik de AB gebruik knippert er wel links boven een groen ledje maar verder gebeurd er niets meer.
Het enige dat ik kan doen opnieuw opstarten dmv de aan/uit schakelaar.
Iemand een idee wat het is? of kan iemand hem nakijken? :unsure:
Ik woon in het zuiden van Z. Limburg

Vu+Duo en DM800HD


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #216 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 11 January 2013 - 23:19

kan je een crash log vinden op je duo, kan een plugin zijn die de boel verziekt.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #217 maarten57

  • Senior Member
  • 95 posts

0
Neutral

Posted 12 January 2013 - 16:19

Hmm dat zou best eens kunnen zijn.
Toen ik de Forca weerplugin wilde openen crashte de ontvanger.
Eigenlijk daarna niet meer gebruikt en ook niet meer aan gedacht.
Deze weerplugin heb ik altijd gebruikt en werkte zonder problemen (behalve nu dan)
Het valt me ook vaak op dat bij skins de boel vaak ploft en wat ik ook vervelend vind, je zoekt een aantal skins op voorhand uit en als je dan wilt gaan selecteren staat de helft van wat je uitgezocht hebt er niet in.
Ik zal morgen maar weer eens alles opnieuw erop zetten

Bedankt voor de tip

Vu+Duo en DM800HD


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #218 maarten57

  • Senior Member
  • 95 posts

0
Neutral

Posted 13 January 2013 - 14:24

Alles opnieuw erop gezet en weer de laatste image gebruikt.
Het enig wat ik er nu verder nog bij gezet heb is de CCcam, cccaminfo en als image Vali.HD.atlantis die ik al langer gebruik.
Ik ben benieuw of hij nu stabiel blijft lopen. :unsure:
Dank je voor de tip autodelta en nu maar hopen dat je gelijk hebt :)
Ik zal je even op de hoogte houden

Vu+Duo en DM800HD


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #219 robadouche

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 18 January 2013 - 10:17

Ook ik had 2 maanden na afloop van de garantie een instabiele vuduo, willekeurige crashes vooral aan het begin van een opname of bij het bekijken van opnames. Soms wilde hij niet starten en na een paar dagen een rode led en niets meer doen. Kastje opengemaakt. De elco zag er nog prima uit. Toch maar elco nr c807 vervangen, baat het niet dan schaadt het niet. Het apparaat deed immers toch al niets meer, erger kon het niet worden. Ik heb bij Conrad een "Radiale elco UltraLow ESR 35V 220µF, 445903" gekocht.

Geplaatst en draaien maar. Nu al een paar dagen zonder crash. Ben benieuwd of dit de enige condensator is die het moeilijk heeft. Als je dit artikel leest dan zit er nog meer in het vat en is de levensduur van al onze apparaten beperkt door elco's.

ps Dit deed me een beetje aan vroeger denken. Toen ik als student nog oude Philips TV's bij mensen ophaalde met slechte kleuren. Paar transistoren vervangen en hup we hadden weer een nieuwe TV.

Edited by robadouche, 18 January 2013 - 10:21.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #220 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 January 2013 - 11:43

Het probleem waar we hiermee te maken hebben is geen condensatorpest: Het is maar één specifieke elco die het begeeft waar visueel niets aan te zien is. Bij slechte condensatoren zou je verwachten dat meerdere condensatoren het begeven en dat ze bol beginnen te staan. Het heeft alle schijn dat er een ontwerpfout in de elektronische schakeling zit die de condensator vroegtijdig aan zijn eind brengt. Wat die ontwerpfout is, is tot op heden nog niet opgehelderd.





Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

13 user(s) are reading this topic

0 members, 13 guests, 0 anonymous users