Jump to content

Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

• Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #381 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,949 posts

+1,835
Excellent

Posted 30 October 2013 - 14:11

Ik ben ook niet echt lui, maar ik zag het even niet zitten om de hele print er uit te halen. Niet iedereen is even technisch en bedreven met een soldeerbout (mijn Weller is al zeker 35 jaar oud ;)).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #382 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 October 2013 - 14:19

mochten ze niet deze exacte condensator hebben

welke dan? het liefst kleiner groter? waar moet ik op letten dan?

Aangezien het hier gebruikt wordt voor ontrimpeling is de exacte waarde niet echt belangrijk.

Ik zou de elco wel ongeveer gelijk nemen en de keramische condensator ergens tussen 500 nF en 2 ųF.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #383 speed

• Senior Member
  • 420 posts

0
Neutral

Posted 30 October 2013 - 15:16

mochten ze niet deze exacte condensator hebben

welke dan? het liefst kleiner groter? waar moet ik op letten dan?

Aangezien het hier gebruikt wordt voor ontrimpeling is de exacte waarde niet echt belangrijk.

Ik zou de elco wel ongeveer gelijk nemen en de keramische condensator ergens tussen 500 nF en 2 ųF.

hoe bedoel je dit precies?

de elcos die ik heb zijn deze

C807 220uF 16V

dus condensator dan zijn tussen 500 nF en 2 ųF.?

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #384 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 October 2013 - 15:22

De elco zou ik toch wel ongeveer gelijk aan de originele houden, maar als je niks anders hebt zal een grotere zeer waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

De keramische condensatie zou ik, nogmaals, ergens tussen de 500 nF en 2ųF nemen.

Voor de duidelijkheid, je hebt dus TWEE condensators nodig. Anders kun je zeer waarschijnlijk over twee maanden weer gaan vervangen.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #385 speed

• Senior Member
  • 420 posts

0
Neutral

Posted 30 October 2013 - 15:39

je bedoelt er moet opkomen 1 elco + 2 condensatoren?

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #386 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 October 2013 - 15:40

elco = electrolytische condensator = ook condensator

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #387 speed

• Senior Member
  • 420 posts

0
Neutral

Posted 30 October 2013 - 15:43

aha ok

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #388 speed

• Senior Member
  • 420 posts

0
Neutral

Posted 30 October 2013 - 17:08

ze hadden alleen deze

maar dat lijkt me de verkeerde?

no6k.jpg

online heb ik deze gevonden

is dit de juiste?

1uF 50V Ceramic multilayer MLCC Capacitors
  • Resin dipped radial lead type
  • 50VDC
  • Z5U dielectric
  • Very small size 5.2mm long x 4.5mm high x 2.8mm wide
  • 5.08mm lead pitch, 10mm lead length min.
  • Other values stocked. Please view or Ceramic Caps listings

$(KGrHqZ,!pQFBWfqPsLOBQlGyD5bRQ~~60_12.J

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #389 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 30 October 2013 - 17:30

Nou.... condensator met pootjes soldeert wat makkelijker dan dat.

http://www.conrad.nl...1-F-50-VDC-20-2

Oogjes aan buigen, dan kunnen de pootjes van een elco erdoorheen en vastsolderen.

Dan heb je daar 220 van nodig als je goed naar de waarde kijkt. originele heeft waarde van 220uF 16V.

Edited by Jeroensky, 30 October 2013 - 17:32.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #390 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 30 October 2013 - 17:36

Dat is nu precies de reden dat je ook een elco moet plaatsen. Een keramische condensator van 220uF bestaat niet. De keramische condensator heeft de laagste serieweerstand (ESR), en is dus het eerst leeg. Daarmee daalt het aantal ontladingen dat de elco voor zijn kiezen krijgt, zodat deze beschermd wordt. Staat allemaal al eerder in dit draadje.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #391 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 30 October 2013 - 17:39

ze hadden alleen deze

maar dat lijkt me de verkeerde?

Je kunt aan het uiterlijk niet zoveel zien. Voor mij is het gewoon een blauw ding. Wat is het volgens de winkel?

online heb ik deze gevonden

is dit de juiste?

1uF 50V Ceramic multilayer MLCC Capacitors

Ja, dat ziet er goed uit.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #392 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,949 posts

+1,835
Excellent

Posted 30 October 2013 - 18:18

Die ik er ingestopt heb lijkt op die in het tweede plaatje.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #393 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 October 2013 - 19:17

Het maakt allemaal niet zoveel uit. Het gaat er om dat er over de elco een solid cap heen komt te staan. Of dat nou een keramische is, thin film, polyester of polyetheen dat boeit echt niet. De elco moet beschermd worden tegen hoge frequenties, elke ander type condensator kan daar prima mee omgaan.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #394 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 30 October 2013 - 20:23

Hmmm..... ik denk dat het wel degelijk uit kan maken: Keramische condensatoren zijn geschikt vanwege hun extreem lage serieweerstand (in de orde van 1000x lager dan een elco). Vandaar de beschermende werking: Ze zijn gewoon het eerst leeg. De andere typen condensatoren die je noemt zullen weliswaar de hoge frequenties kunnen verdragen, maar over hun serieweerstand is daarmee nog niets gezegd, die moet echt een stuk lager liggen om de beschermende werking te realiseren.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #395 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 30 October 2013 - 20:25

Ik weet het niet uit m'n hoofd, maar volgens mij hebben alleen elco's een ESR die significant is in dit opzicht. Als je de keuze hebt kan het slim zijn een keramische te nemen, maar vanaf bepaalde waardes bestaan die gewoon niet meer.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #396 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,956 posts

+488
Excellent

Posted 30 October 2013 - 21:01

En je wilt de rimpel afvlakken, dat gaat met een keramische condensator echt niet fijn lukken.

De keramische condensator neemt de rf voor zijn rekening, de elco vlakt de rimpel lekker af.

Voor de duidelijkheid:

Je hebt dus twee condensatoren nodig!

Ik zou voor de elco een gelijkwaardig type nemen als je eruit gehaald hebt, het type keramische condensator maakt niet echt uit en mag ergens tussen de 500 nF en 2ųF liggen, zoals Erik ook al gemeldt heeft.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #397 Dishmagic66

• Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 30 October 2013 - 21:22

Normaal vangt een elco als buffer gewoon alles op echter voor kleine spikes en hf storingen wordt zo'n elco wat hoogohmiger. De low esr elco is hier stukken beter in,

De polyester of keramische is veel beter in het opvangen van die kleine piekjes. Dit type parallel aan de elco,veel beter zal het niet worden,

Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #398 Jeroensky

• Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 30 October 2013 - 21:54

Een keramische condensator van 220uF bestaat niet.

Bestaat weldegelijk. Zie vorige posting van mij met afbeelding.

Alleen even twee draadjez aan solderen voor verbinding print & plaatje keramische condensator.

Hoef je niet technisch voor te zijn, is simpel, wel letten op polariteit.

Edited by Jeroensky, 30 October 2013 - 21:54.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #399 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 30 October 2013 - 22:41

Een keramische condensator heeft geen polariteit.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #400 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,956 posts

+488
Excellent

Posted 30 October 2013 - 23:31

Daar hoef je noet technisch voor te zijn ......

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users