Jump to content

Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

• Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #141 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 20 October 2012 - 19:01

Als de print moeilijk bereikbaar is, of als er gevoelige componenten vlak bij zitten, kun je zelfs overwegen om de nieuwe elco gewoon aan die pootjes te bevestigen.

Zo heb ik het al bij meerdere exemplaren met succes gedaan, dingen zitten vaak muurvast.
En het voordeel is dat je alleen een eventuele HDD effe eruit moet halen, in het andere geval moet het hele mainboard eruit.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #142 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 20 October 2012 - 20:03

Er is nog een nadeeltje aan deze methode, de electrolyten zijn vaak niet zo gezond. Ik dacht dat er fenolen in zaten, maar daar kan ik op wikipedia niet zo snel iets van terugvinden (valt al weer mee). Ze hebben het wel over andere, min of meer ongezonde substanties, wel even in een goed geventileerde ruimte doen dus (en niet zoals ik vroeger deed, die dingen vrolijk laten ontploffen in je kamer).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #143 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,888 posts

+485
Excellent

Posted 22 October 2012 - 15:07

Er is nog een nadeeltje aan deze methode, de electrolyten zijn vaak niet zo gezond. Ik dacht dat er fenolen in zaten, maar daar kan ik op wikipedia niet zo snel iets van terugvinden (valt al weer mee). Ze hebben het wel over andere, min of meer ongezonde substanties, wel even in een goed geventileerde ruimte doen dus (en niet zoals ik vroeger deed, die dingen vrolijk laten ontploffen in je kamer).

Klinkt me bekend in de oren ;)
Inderdaad erg ongezond maar in in dit geval is het zo exemplarisch dat je die redenen wel even aan de kant mag schuiven.
Eén elco op die manier manier demonteren en een nieuw exemplaar erop solderen, gaat uitstekend.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Posted Image button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #144 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 22 October 2012 - 15:30

Hoewel niet helemaal relevant, het zal wel loslopen als je het niet elke dag doet, maar het ging (destijds?) om PCB's: poly-chloor-bifenolen, komt nu bovendrijven bij me. Fenolen met chloor zijn niet zo gezond, net als dioxines. Misschien dat vanwege milieu-aspecten en toxiteit men is afgestapt van het gebruik van pcb's. Maar ik heb er heel wat opgeblazen (héél) vroeger, dat krijg je al je elco's gaat gebruiken in luidsprekerfilters. Pas later leerde ik dat je er altijd twee omgekeerd in serie moet zetten bij wisselspanning, maar dan nog kun je veel beter bipolaire elco's gebruiken. Of nog beter: helemaal geen elco's in de signaal als het even kan ;) Allemaal heel leerzaam als je tien jaar bent ofzo ;)

Edited by Erik Slagter, 25 October 2012 - 10:53.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #145 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 25 October 2012 - 09:47

Elco's geven van die mooie paddestoelwolkjes als je er verkeerdom een 24V10A voeding aan hangt...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #146 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 25 October 2012 - 10:52

Een blauwe wolk, veel vieze spetters en een ontzettend vieze lucht. Been there, done that :D :D :D Maar beter niet doen dus...

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #147 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 1 November 2012 - 16:58

Ik heb sinds enige tijd een vergelijkbaar probleem maar vraag mij tegelijkertijd af of het wel met deze C807 elco problematiek te maken heeft. Heb dus een Vu+ Duo van 17-07-2011 via Ziezotec met 2Tb HDD voor 75% leeg.

Na een update herstart de box en blijft in het display starting staan of een gedeelte van een of andere tekst, ik vermoed een verminkte tekst van reading ..... . Vreemde is dat OpenPLi wel vrolijk doorstart maar dat de afstandbediening dus in zijn geheel niet werkt, via openwebif is de box wel benaderbaar en bedienbaar. Paar maanden geleden ook al een keer voor gekomen maar toen even afgewacht en na een paar dagen weer eens een update gedaan, daarmee was het weer verdwenen.
Op dit moment heb ik deze storing al 3 dagen achter elkaar, alle dagen ook een update gedaan. Enige verandering is versie 3.0 ipv 2.1 en sinds 2 weken heb ik er systemtools bij staan met een USB stick van 1Gb achterin en picons en swap op de stick. Backup maak ik met de backupsuite op een aparte stick via de voorkant. Uiteraard batterijen van de AB al vervangen, uitzetten van de box achterop met schakelaar 1-2 achter elkaar lost het probleem wel weer op.

iemand enig idee of dit nu dit elco probleem is of dat er ergens drijvers weinig lol hebben?
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #148 Zuppelan

• Senior Member
  • 1,408 posts

+62

Posted 1 November 2012 - 18:25

Dat klinkt niet als dit probleem en je apparaat is ook aan de jonge kant voor deze C807-kwestie. Als zowel afstandsbedieng als het VFD-scherm niet goed werken, duidt dat op een probleem in de elektronica van het scherm. De besturing van de afstandsbediening wordt namelijk door dezelfde elektronica verzorgd als het aansturen van het scherm.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #149 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 1 November 2012 - 19:29

Mhh aan de ene kant mooi maar aan de andere kant betekent dat dus terug sturen. Ik ga eens met de leverancier bellen. Bedankt voor de info.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #150 Autodelta

• Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 1 November 2012 - 21:57

Na een update herstart de box en blijft in het display starting staan of een gedeelte van een of andere tekst,

Had het zelfde andere USB stick er in en het probleem is nooit meer opgetreden.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #151 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 2 November 2012 - 08:54

Heb ook al wel aan die USB stick gedacht waren het niet dat het probleem enkele maanden geleden ook is voorgekomen en na een paar dagen later weer een update te hebben gedaan was het verdwenen. De USB zit er nu 3 weken in en sinds de update van dinsdag (build van maandag dus) werkt het niet meer. Wat mij wel opvalt is dat ik backupsuite de backup op diezelfde 1Gb stick laat plaatsen (achterste USB) en dat hij er soms toch vanaf gaat flashen, meende dat die optie alleen op de voorste USB werkte.

Maar ik ben nieuwsgierig dus ik zal eens even een paar nieuwe snelle USB sticks scoren. Laat het verloop wel even weten hier.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #152 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 2 November 2012 - 20:29

Heb vandaag email contact gehad met Ziezotec de leverancier van de DUO. Deze melden doodleuk dat het een bekend probleem is in openPLi 3.0, een erg voorspelbaar en tegelijk tijd teleurstellend antwoord uit het rijtje met de bomen het bos in.
Dus bij deze mijn vraag aan een van de DEV leden. Is dit bekent bij jullie of wil iemand eens een uurtje van zijn spaarzame tijd hieraan besteden?
Heb al wel de USB stick aan de achterzijde voor swab en picons vervangen voor een ander exemplaar (altijd de backup op gemaakt en een aantal keren mee terug gezet, nooit probleem mee gehad). Na 6 uur standby kwam de box wel weer op. Morgenochtend na een nachtje slapen weer eens proberen.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #153 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 November 2012 - 21:24

Ik denk dat je allereerst even hier de zoekfunctie moet gebruiken en de eerdere topics over dit onderwerp even moeten lezen, dan begrijp je denk ik beter dat het niet iets is wat PLi kan oplossen.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #154 Carl

• Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 2 November 2012 - 22:55

Heb vandaag email contact gehad met Ziezotec de leverancier van de DUO. Deze melden doodleuk dat het een bekend probleem is in openPLi 3.0, een erg voorspelbaar en tegelijk tijd teleurstellend antwoord uit het rijtje met de bomen het bos in.
Dus bij deze mijn vraag aan een van de DEV leden. Is dit bekent bij jullie of wil iemand eens een uurtje van zijn spaarzame tijd hieraan besteden?
Heb al wel de USB stick aan de achterzijde voor swab en picons vervangen voor een ander exemplaar (altijd de backup op gemaakt en een aantal keren mee terug gezet, nooit probleem mee gehad). Na 6 uur standby kwam de box wel weer op. Morgenochtend na een nachtje slapen weer eens proberen.

Laat je niet zo makkelijk afschepen. Alles klinkt naar een hardware defect en volgens mij is het probleem helemaal niet bekend.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #155 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 2 November 2012 - 23:09

Snap heel goed dat het niet door PLi opgelost kan worden. Test nog even wat verder en dan sta ik over 2 weken bij hun op de stoep met het ding en de bon. Maar de reactie was zo kinderlijk voorspelbaar dat ik hem hier niet wilde onthouden. Het blijft toch jammer om steeds opnieuw te moeten constateren dat je als consument altijd maar weer eerst afgescheept wordt met onzin antwoorden ook al kies je voor een meer bekende leverancier.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #156 joanvanberlo

• Senior Member
  • 151 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2012 - 07:37

het is zeker geen pli 3.0 probleem want bij 2.1 had ik dit probleem ook al.
Het is alleen moeilijk reproduceerbaar want hij start 20 keer goed en de 21 keer niet meer.

vu duo2 / vu duo/openpli

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #157 adrouven

• Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 3 November 2012 - 20:28

Inderdaad gebeurd maar soms maar de laatste paar dagen meerdere keren achter elkaar. In het verleden was 1x uit/aan voldoende.

Gisteren een andere USB stick aan de achterzijde geïnstalleerd met picons en swab erop net als bij de oude. Vanmorgen starten alles normaal en vanavond na de hele dag weg te zijn geweest ook weer. Zou best kunnen dat een en ander met elkaar te maken heeft maar onder 2.1 had ik die USB er nog niet in zitten.

Misschien toch dat voeding verhaal in een heel vroeg stadium?

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #158 JohnvanVliet

• Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 17 November 2012 - 18:31

Maak de VU Duo open en stook de C807 eens warm met een fohn (bedoel niet alles laten smelten he) en wanneer de elco slecht is zal de VU weer opstarten, wel z.s.m. vervangen.

John

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #159 speed

• Senior Member
  • 420 posts

0
Neutral

Posted 23 November 2012 - 13:50

de grijze zijkantjes moeten dezelfde kant weer op komen?

Posted Image

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #160 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 November 2012 - 14:04

ja, dan leeftie het langst ;)

Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users