Jump to content


Photo

CanalDigitaal gaat over op CI+ module

CI+ Viaccess OrcaCI+ Viacces Orca CanalDigitaal

  • Please log in to reply
188 replies to this topic

Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #101 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,669 posts

+460
Excellent

Posted 27 October 2015 - 06:42

Tegen de tijd dat die grote omruil gaat plaatsvinden is er hopelijk een alternatief beschikbaar en kotst iedereen M7 uit.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #102 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 October 2015 - 07:45

En als dat gebeurt gaat mijn abonnement de deur uit; er is FTA voldoende te beleven.



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #103 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,669 posts

+460
Excellent

Posted 27 October 2015 - 08:01

En als dat gebeurt gaat mijn abonnement de deur uit; er is FTA voldoende te beleven.

Ben ik volledig met je eens, alleen zou ik de NPO kanalen wel missen, dat zijn namelijk de enige kanalen die ik kijk, de rest kan me gestolen worden.

Gelukkig heb ik ook kabel, dus kan ik alles kijken wat ik wil, op de kabel zijn de NPO HD kanalen niet gecodeerd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #104 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 October 2015 - 09:07

Ook hier is NPO het enige dat mij abonnement oplevert. Maar BVN is een redelijke vervanger (met een slechte EPG). En met wat moeite kan ik ook Digitenne nog een beetje ontvangen (al is de beeldkwaliteit niet om over naar huis te schrijven (of juist wel, maar dan in teleurgestelde bewoordingen)).



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #105 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2015 - 09:09

Tech, on 26 Oct 2015 - 13:48, said:

 

Dimitrij, on 26 Oct 2015 - 12:48, said:

 

Tech, on 08 Sept 2015 - 16:04, said:

Dat snap ik volledig, het werkt ook als een trein in de hd2400 en formuler. ;)

formuler1 is support CI+?

 

Yes it does, but you need to install the ci+helper plugin to let it work.

 

Goedemorgen, waar is die CI+ helper te vinden?



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #106 Dimitrij

  • PLi® Core member
  • 10,040 posts

+339
Excellent

Posted 27 October 2015 - 09:17

http://forums.openpl...iet-op-7020-hd/


GigaBlue UHD Quad 4K /Lunix3-4K/Solo 4K


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #107 wieckbud1

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 27 October 2015 - 09:31

dank je



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #108 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 27 October 2015 - 16:09

Ook hier is NPO het enige dat mij abonnement oplevert. Maar BVN is een redelijke vervanger (met een slechte EPG). En met wat moeite kan ik ook Digitenne nog een beetje ontvangen (al is de beeldkwaliteit niet om over naar huis te schrijven (of juist wel, maar dan in teleurgestelde bewoordingen)).

http://www.totaaltv....via-dvb-t2.html


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #109 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 October 2015 - 17:10

Da's in ieder geval een goed teken. Probleem is momenteel dat ik op het randje van Nederland woon en het huidige signaal erg zwak is. En ik weet niet of dat met DVB-T2 beter gaat worden. Wellicht is er helemaal geen relatie met DVB-T en T2, maar worden andere zenders ingezet?



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #110 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 27 October 2015 - 17:59

Eventueel met een dvb-t yagi (opletten dat je een hebt voor de goeie band) kan je een zwak signaal nog pakken + hoger plaatsen. Eventueel testen voor aankoop.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #111 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 29 October 2015 - 16:26

Ook hier is NPO het enige dat mij abonnement oplevert. Maar BVN is een redelijke vervanger (met een slechte EPG). En met wat moeite kan ik ook Digitenne nog een beetje ontvangen (al is de beeldkwaliteit niet om over naar huis te schrijven (of juist wel, maar dan in teleurgestelde bewoordingen)).

 

Digitenne gaat over naar DVB-T2 (HD).

 

Vraag is, in hoeverre de huidige DVB-T tuners(insteekkaarten) in enigma2 settopboxen daarmee overweg kunnen. HD techniek is reeds aanwezig (zie DVB-S2 en DVB-C tuners wat al werkt in HD), maar kan de reeds bestaande DVB-T tuners de modulatie aan, of moet er weer geinvesteerd worden in DVB-T2 tuners?


Edited by Jeroensky, 29 October 2015 - 16:28.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #112 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,754 posts

+1,742
Excellent

Posted 29 October 2015 - 16:33

Over welke box en welke tuner heb je het? Wat dat zal het wel bepalen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #113 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 October 2015 - 16:40

Voor zover ik weet kunnen de meeste DVB-T die in courante ontvangers zitten ook DVB-T2. Enigma2 support het ook, in buurlanden wordt het gewoon gebruikt. T2 is wat nieuwer dan S2, maar ik denk dat we nu ook wel op het punt zijn gekomen dat er net als dat er geen pure S tuners meer zijn, er ook geen pure T tuners meer zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #114 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 29 October 2015 - 16:41

 

 

Dat snap ik volledig, het werkt ook als een trein in de hd2400 en formuler. ;)

 

Hoe kom je dan aan de boxkey / sessionkey ?

 

Lees nou eens goed waarop ik reageer, ik heb het over de ci+helper, die maakt het dus mogelijk om de CI+ in een enigma2 doos te laten werken, daar is helemaal geen boxkey/sessiekey voor nodig, dat doet de CI+ zelf wel.

 

Ik dacht dat die plugin Dreambox only is.


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #115 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,754 posts

+1,742
Excellent

Posted 29 October 2015 - 16:43

Nee, die is er inmiddels ook voor een aantal andere boxen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #116 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 October 2015 - 16:48

Maar dat is wel weer een andere plugin!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #117 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 30 October 2015 - 20:35

Dus dan krijg je ondersteuning van de beperkingen van CI+ ? Pfff wat een ruk zooi, al die providers die overstappen op CI+ / Viacces Orca met boxkey/sessionkey. Ik dacht weer schotel te gaan kopen op mijn nieuwe adres (sinds ik hier jaar geleden naartoe ben gegaan schotel op oude adres gelaten (wel DM8000 meegenomen) , omdat nieuwe adres bomen heeft op balkon 1 hoog).

Nu dacht ik van dan maar op schoorsteen 4 hoog, maar ik ga nu de kat uit de boom kijken hoe het gaat betreft Enigma2 en CanalDigitaal. Ik lees al veel klachten dat M7 teveel de zenders afknijpt, in bandbreedte en in signaal ontvangst.


Edited by Jeroensky, 30 October 2015 - 20:40.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #118 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,754 posts

+1,742
Excellent

Posted 30 October 2015 - 21:19

Nee, dat zegt niemand. Integendeel. Die plugin zorgt er gewoon voor dat de CI+ module werkt en de smartcard aanspreekbaar is.

 

Die doet helemaal niks met de beperkingen die een provider eventueel wilt opleggen. De enige beperking die je hebt, is die je met alle CI's hebt: maar 1 transponder tegelijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #119 edmund

  • Senior Member
  • 460 posts

+1
Neutral

Posted 30 October 2015 - 23:17

Dus dan krijg je ondersteuning van de beperkingen van CI+ ? Pfff wat een ruk zooi, al die providers die overstappen op CI+ / Viacces Orca met boxkey/sessionkey. Ik dacht weer schotel te gaan kopen op mijn nieuwe adres (sinds ik hier jaar geleden naartoe ben gegaan schotel op oude adres gelaten (wel DM8000 meegenomen) , omdat nieuwe adres bomen heeft op balkon 1 hoog).

Nu dacht ik van dan maar op schoorsteen 4 hoog, maar ik ga nu de kat uit de boom kijken hoe het gaat betreft Enigma2 en CanalDigitaal. Ik lees al veel klachten dat M7 teveel de zenders afknijpt, in bandbreedte en in signaal ontvangst.

Hallo als de CD weer met nieuwe beperkingen komt en ons op kosten jaagt met modules kaarten en ongetwijfeld prijsvrhogingen....

Dan zouden we voor de verandering eens iets kunnen ondernemen. Als we eens solidair zijn en allemaal ons abonnement opzeggen is de grap binnen 1 week van de baan.

 

Blijft iedereen voor zichzelf mopperen en braaf betalen, zal CD over een tijdje weer met een volgende kostenpost komen door NIET CD decoders onbrukbaar te maken ofzo.

 

Wat gaan we doen?



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #120 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 31 October 2015 - 05:10

Hallo als de CD weer met nieuwe beperkingen komt en ons op kosten jaagt met modules kaarten en ongetwijfeld prijsvrhogingen....
Dan zouden we voor de verandering eens iets kunnen ondernemen. Als we eens solidair zijn en allemaal ons abonnement opzeggen is de grap binnen 1 week van de baan.

Nou: reken maar dat mijn abonnement wordt opgezegd als ik verplicht via een CAM moet kijken. Er bestaat gelukkig nog een hele wereld buiten CD :)

Maar of CD daar wakker van ligt?





Also tagged with one or more of these keywords: CI+, Viaccess OrcaCI+, Viacces Orca, CanalDigitaal

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users