Jump to content


Photo

CanalDigitaal gaat over op CI+ module

CI+ Viaccess OrcaCI+ Viacces Orca CanalDigitaal

  • Please log in to reply
188 replies to this topic

Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #121 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,669 posts

+460
Excellent

Posted 31 October 2015 - 08:50


Hallo als de CD weer met nieuwe beperkingen komt en ons op kosten jaagt met modules kaarten en ongetwijfeld prijsvrhogingen....

Dan zouden we voor de verandering eens iets kunnen ondernemen. Als we eens solidair zijn en allemaal ons abonnement opzeggen is de grap binnen 1 week van de baan.

 

Als Nederland het enige bezorginsgebied was zou het mischien wat uitmaken maar Nederland is een fractie van wat ze allemaal doen, dus maakt het die club niets uit, ze liggen er geen moment van wakker.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #122 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 31 October 2015 - 09:06

99,9% van de consumenten heeft geen idee wat CI+ is, dus van die 0,1% lastige zeurklanten die dan opstappen liggen ze niet wakker.


Real musicians never die - they just decompose

Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #123 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,809 posts

+187
Excellent

Posted 31 October 2015 - 09:12

Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #124 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 31 October 2015 - 18:04

99,9% van de consumenten heeft geen idee wat CI+ is, dus van die 0,1% lastige zeurklanten die dan opstappen liggen ze niet wakker.

 

Inderdaad.

Zie Totaal TV. Die denken dat ze lang plezier beleven met nieuwe Canal Digitaal abbo's en nieuwe Enigma2 settopboxen.

Ik had bericht gedropt over CI+ en Viacces Orca met boxkey, maar dat bericht is weer verwijderd op TotaalTV.

 

Super lullig om lezers foutief te informeren, en waarheden te censureren/verwijderen.


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #125 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 31 October 2015 - 18:12

Over welke box en welke tuner heb je het? Wat dat zal het wel bepalen.

EEh een hybride in m'n DM8000: LG (Lucky Goldstar) CXD1981

Doet DVB-C (SD en HD) en DVB-T (alleen SD ervaren ivm Digitenne)

novinky-dm-hybridni-tuner.jpg

TV und Radioprogramme über Antenne und digitalen Kabelanschluss
VHF-Kanäle: 2-12 (49...230 MHz)
UHF-Kanäle: 21-69 (470...861 MHz)
DVB-C HDTV kompatibel
Eingangsfrequenzbereich: 51...858 MHz
Symbolrate: 1 ... 7 Mbaud/s
Eingangsimpedanz: 75 Ohm
Ein/Ausgang: IEC-Stecker
DVB-C / DVB-T über Software umschaltbar

 

Denken jullie dat deze DVB-T2 aan kan? Ik dacht dat de zendfrequenties toch soortgelijk zijn?


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #126 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 31 October 2015 - 18:18

Nee, dat zegt niemand. Integendeel. Die plugin zorgt er gewoon voor dat de CI+ module werkt en de smartcard aanspreekbaar is.

 

Die doet helemaal niks met de beperkingen die een provider eventueel wilt opleggen. De enige beperking die je hebt, is die je met alle CI's hebt: maar 1 transponder tegelijk.

Maar wat doe je met hardware koppeling van alleen gecertificeerde ontvangers? (boxkey).


Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #127 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,761 posts

+1,742
Excellent

Posted 31 October 2015 - 18:30

Als eindgebruiker: niks.

 

Abonnement bij de provider opzeggen, en abonnement nemen bij een illegale share server, die wel de budgetten en de incentive hebben om de boel te kraken.

 

Dit roep ik al jaren: al die maatregelen pesten alleen maar de welwillende en goedbedoelende eindgebruiker. Zij die nu al van illegale shares gebruik maken blijven dat doen, die gaan echt niet massaal aan een abonnement. En zij die "commercieel" dat soort shares aanbieden harken zoveel geld binnen, dat 100K voor het hacken van een smartcard peanuts is. Die heb je er dus ook niet mee.

 

edit: NB: dit is mijn persoonlijke mening, en absoluut geen advies om maar de illegaliteit in te gaan!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #128 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 November 2015 - 06:26

Maar ik deel die mening wel.
Als ik mijn boxen niet meer normaal kan gebruiken, gaat mijn abonnement eruit en ga ik op dat moment echt even kijken wat ik illegaal nog kan.
Als dat me niet aan staat (en de kans daarop is redelijk groot), komt hier alleen nog maar FTA binnen. En ook dat is nog steeds meer dan mijn ogen en zitvlees aan kunnen.

 

Lang leve de steun die CD (en andere providers) aan de illegaliteit leveren!

Heet dat trouwens niet 'aanzetten tot', wat ook alweer niet is toegestaan?

 

 


Inderdaad.
Zie Totaal TV. Die denken dat ze lang plezier beleven met nieuwe Canal Digitaal abbo's en nieuwe Enigma2 settopboxen.
Ik had bericht gedropt over CI+ en Viacces Orca met boxkey, maar dat bericht is weer verwijderd op TotaalTV.
 
Super lullig om lezers foutief te informeren, en waarheden te censureren/verwijderen.

Wellicht eens posten op http://www.satellietforum.com ? Daar zitten veel Totaal TV lezers, evenals een moderator die CD te vuur en te zwaard verdedigt, en die het bovenstaande absoluut niet begrijpt  :)



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #129 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,049 posts

+298
Excellent

Posted 1 November 2015 - 12:28

Je kunt ook zelf een satelliet provider beginnen (concurrent voor M7 dus).

 

Financieel gezien zal dat niet zo'n probleem zijn, transponderkosten versus abonnement, en je kunt alvast beginnen met het werven van abonnees. In plaats van te moeten kloten met smartcards geef je gewoon abonnementen uit via internet, zoals de cardsharing nu al doet.

 

Grootste probleem zal zijn om uberhaubt enige 'feed' te krijgen om uit te zenden. De maffia die dat nu verzorgt laat heus niet zomaar een nieuw spelertje op de markt de krenten uit hun pap pikken.


Real musicians never die - they just decompose

Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #130 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 1 November 2015 - 12:32

Of zorgen dat de kosten van het doorsturen lager worden.

En dus de winst voor een omroep beter wordt dan nu,.

En de je oude [ dure ]  manier van Satelliet overdracht omzeilt, dmv glasvezel...

 

 

Maar ja dan heb je "gewoon" ip TV......

En die maffia heeft ook al toegeslagen...

 

 

Dus betalen is je enige optie.

En dan kijken naar prijs/kwaliteit...


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #131 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 November 2015 - 12:34

iedereen zorgt zelf voor een box of je krijgt een courante enigma receiver met openpli aangeleverd.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #132 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,761 posts

+1,742
Excellent

Posted 1 November 2015 - 12:36

Betalen is m.i. het probleem helemaal niet. Ik hoef het niet gratis of voor weinig, ik begrijp best dan een ander ook een boterham moet verdienen.

 

Probleem is dat de betaling in verhouding tot het aanbod moet zijn (en de kwaliteit van M7 is niet om over naar huis te schrijven, moet je maar eens de F1 van Sport Select HD vergelijken met die van Sky Duitsland HD), en ik moet zelf kunnen beslissen wat ik met het aangekochte product doe, daar wil ik niet door de provider in beknot worden, door gedwongen een CI of een provider box te moeten gebruiken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #133 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 1 November 2015 - 13:05

Hear, hear!

 

Technisch op de hoogte van zaken hoef je ook al niet te zijn, wat M7 bewijst. Dat kun je allemaal uitbesteden. Geld kom je via capital investors ook wel aan (zie ook M7). Het probleem is inderdaad de content, dat is altijd het probleem. Of je moet zelf content gaan maken :)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #134 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 November 2015 - 13:13

Betalen is m.i. het probleem helemaal niet. Ik hoef het niet gratis of voor weinig, ik begrijp best dan een ander ook een boterham moet verdienen.

 

Jij en ik wel. Maar het zal niet lang duren of de decryptionkeys worden ook gedeeld op het web. Dat gebeurt tegen een nog lager bedrag dus lopen er klanten weg maar de onkosten lopen door.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #135 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 1 November 2015 - 13:24

Als je "legaal" hoge prijzen rekent, slechte service verleent en de gebruiksmogelijkheden aan alle kanten beknot, dan gaat dat nog véél sneller!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #136 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 November 2015 - 13:39

De prijzen zijn niet slecht, de meerderheid van de abonnees hebben nog nooit met de servicedesk gebeld en de overgrote meerderheid werkt gewoon met een offciele receiver van canaldigitaal.

Van beperkte gebruiksmogelijkheden heeft alleen een handjevol alternatievelingen last.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #137 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 1 November 2015 - 13:40

Dat is ook weer waar. De meeste klanten hebben voldoende aan RTL4 en SBS6 in Digitenne-kwaliteit...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #138 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 1 November 2015 - 13:56

Dat is ook weer waar. De meeste klanten hebben voldoende aan RTL4 en SBS6 in Digitenne-kwaliteit...

En vinden het normaal dat je maar één kanaal tegelijk kunt opnemen. Dat was met die videorecorders ook al zo, dus daar is helemaal niets raars aan :)



Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #139 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,761 posts

+1,742
Excellent

Posted 1 November 2015 - 14:05

Probleem zit hem natuurlijk in het over de jaren sterk gewijzigd gebruikspatroon, iets dat de providers niet (willen) zien, en content aanbieders en hun adverteerders verafschuwen.

 

Net als met audio (Radio) is er gewoon steeds minder behoefte aan TV kijken op het moment dat het wordt uitgezonden. Je wilt gewoon kunnen kijken wanneer het je uit komt, en dat zie je ook aan de opkomst van services als Uitzending gemist, BBC iPlayer, etc, en al tijden aan hardware zoals de Tivo (en op onze boxen de autotimer).

 

Dat is rampzalig voor de advertentie markt, want die bereiken dan niemand meer. Waardoor de prijzen van de contentaanbieders omhoog gaan, waar de provider dan weer niet blij mee is. En daarom wordt closed hardware en de CI zo vreselijk gepusht, het zijn de laatste stuiptrekkingen van de TV dinosaurussen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CanalDigitaal gaat over op CI+ module #140 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 November 2015 - 14:15

Goede waar behoeft geen krans. Adverteren doen ze maar op een andere manier. Net zo goed dat wij met onze tijd meegaan moet een ander dat ook.

Het afdwingen van gedrag bij je afnemers door technische beperkingen op te leggen gaat gegarandeerd niet werken. Het is keer op keer bewezen dat we prima in staat zijn om

de technische beperkingen te omzeilen of ongedaan te maken.

Het is daarom ook slimmer om afnemers te voorzien in hun behoefte ipv dit keihard te negeren.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB




Also tagged with one or more of these keywords: CI+, Viaccess OrcaCI+, Viacces Orca, CanalDigitaal

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users