Jump to content


Photo

Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg

kopieren et8000 et10000

  • Please log in to reply
79 replies to this topic

Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #21 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 11:23

Het mounten lukte.

Jammer dat je alleen kunt verplaatsen. Als het fout gaat dan ben je je origineel ook kwijt.

Zover komt het niet. Ik wil de directory Movie met alles wat er achter zit, verplaatsen.

En dan krijg je dit:Attached File  is a directory.JPG   54.88KB   3 downloads

En dan weet ik niet verder.

Iemand van jullie wel?


Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #22 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 11:32

Ach, vergeten.

Er werd nog gevraagd naar de tijdinstellingen of tijden van beide receivers. Die staan beide exact gelijk. Ik merkte op dat bij booten de tijd een fractie van een seconde niet klopte. Was dat niet 1 jan 1970? Maar zoals aangegeven een keer knipperen en hij stond goed.


Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 July 2019 - 12:15

Als de mount lukt, dan is er met samba op de box dus niks mis. En derhalve ook niet met de tijd. ;)

 

De GUI ondersteunt inderdaad op dit moment niet het verplaatsen van hele directories. Je zou dat eventueel via de commandline, of (als je een oudere jongere bent, via mc) kunnen doen.

 

Je raakt bij verplaatsen overigens niks, verplaatsen naar een ander device is een copy + delete, en als de copy mislukt, dan gebeurd de delete ook niet, en is de bron nog gewoon intakt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #24 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 21 July 2019 - 13:04

Blijft nog steeds de vraag waarom je niet m.b.v. met Windows bij je ontvanger kunt, zeker als samba draait? Kun je met Putty vanaf je PC inloggen op je ontvanger? https://wiki.openpli...ks#Telnet_usage


Edited by 40H3X, 21 July 2019 - 13:08.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #25 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 July 2019 - 13:30

Heb je in Windows SMB 1.0/CIFS File Sharing Support uitgeschakeld ?

Kun je In Window File Explorer de harde schijf van de ET8000 en de ET10000 mappen ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #26 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 16:01

Mappen.

Gaan we weer. In wiki openpli vind je dit woord ook niet. Moet ik het lezen als zichtbaar in de verkenner maken?

Nou met openwebif kom ik op beide.

Via de verkenner mappen lukt niet.

Attached File  hdd mappen.JPG   114.12KB   6 downloads

 

en "kan netwerkpad niet vinden."

 

SMB 1.0/CIFS File Sharing Support....

Net op youtube gevonden, ga kijken of het lukt dat vinkje te vinden en weg te halen.

 


Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 July 2019 - 16:04

SMBv1 zou niet uit moeten maken, de standaard configuratie van Samba op OpenPLi 7.x is SMBv2, en daar moet Windows prima mee overweg kunnen. Juist omdat SMBv1 overal uit hoort te staan (dus niet aan zetten aub!).

 

Je hebt toch niet stiekem smb.conf bestanden zitten aanpassen of copieren van andere images?

 

Zie je de box op de PC in de netwerk omgeving?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #28 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 16:26

Nou zowel voor als na uitschakelen van SMB 1.0/CIFS File Sharing Support.... geen verschil

Attached File  hdd mappen.JPG   114.12KB   3 downloads

 

Niets te zien van wat er op staat.


Edited by kostenzer, 21 July 2019 - 16:27.

Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #29 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 21 July 2019 - 16:31

Mappen.

Gaan we weer. In wiki openpli vind je dit woord ook niet. Moet ik het lezen als zichtbaar in de verkenner maken?

Nou met openwebif kom ik op beide.

Via de verkenner mappen lukt niet.

attachicon.gifhdd mappen.JPG

 

en "kan netwerkpad niet vinden."

 

SMB 1.0/CIFS File Sharing Support....

Net op youtube gevonden, ga kijken of het lukt dat vinkje te vinden en weg te halen.

 

Probeer even het volgende (alles is hier in het Engels, dus even vertalen):

 

Start (met rechtermuis) > Settings > Network & internet > onderaan staat  "Network Reset" deze uitvoeren en dan een reboot en probeer na de reboot weer

\\ipadresvanjeontvanger

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #30 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 July 2019 - 17:09

Engels en Nederlands mixen maakt het inderdaad niet gemakkeler 

 

Open de Windows 10 File-verkenner

 

In de bovenbalk zie je het volgende plaatje

 

Ga voor het icoontje "Add a network location"

 

Probeer het vanaf daar effe?

 

 

 

 

Attached Files


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 July 2019 - 17:36

Je hebt toch niet stiekem smb.conf bestanden zitten aanpassen of copieren van andere images?

 

Zie je de box op de PC in de netwerk omgeving?

 

Ik zou hierop nog wel antwoord willen. Zolang de PC de box niet ziet en we weten niet waarom, blijft de rest academisch...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #32 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 19:27

Ik die niets stiekem......Hooguit iets onbewust wegens gebrek aan kennis. Maar zelfs daarvoor laat mijn kennis me in de steek. :wacko:

Dus ik ga nu dit doen.

Als jullie niets meer van me horen......dan weten jullie waaraan dat ligt.

Attached File  netwerk opnieuw instellen.JPG   70.8KB   3 downloads

 

Maar gelukkig kan ik me in windows wat beter redden. Nu eerst een back-up maken van mijn netwerk logins. Anders moet ik weer iedere keer wachtwoorden opzoeken als ik weer eens ergens ben.

 


Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #33 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 20:46

Daar zijn we weer. Totaal niets veranderd. Maar, dan moet ik zeggen dat ik de ip adressen vastgelegd heb,

Met Webif kan ik wel in beide komen.

De brandende vraag blijft, hoe kopieer ik alles naar een / de grotere schijf.


Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #34 pluizebol

  • Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 21 July 2019 - 20:56

@kostenzer

 

Het is me niet duidelijk wat je laatst geprobeerd hebt.

Geef dat in het vervolg aan zoals ik hierboven deed met @xxxx

 

Heb je geprobeerd wat ik in mijn berichtje #30 hierboven voorstelde ?


VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #35 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 21 July 2019 - 22:07

Wat ik deed was de voorgeslagen weg volgen van 40H3X  post  #29


Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #36 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 22 July 2019 - 09:01

Elke ontvanger waar OpenPLi 7.1 op is geïnstalleerd heeft default Samba en Avahi draaien, de eerste (Samba) maakt het mogelijk dat deze kan verbinden met Windows de tweede (Avahi) zou er voor moeten zorgen dat Windows bij het opstarten je ontvanger (mits in hetzelfde subnet) vindt. Als dit laatste zo is, zou je de ontvanger (i.d.g. een Vu unoi 4K SE) moeten zien in het netwerk overzicht en kunnen benaderen of handmatig door bij uit tvoeren het volgende in te kloppen

\\vuuno4kse.local

of

\\192.168.5.53

 als ze niet in hetzelfde  subnet zitten

 

Als bovenstaande niet werkt dan is zijn er nogal wat mogelijke oorzaken, bv een aanpassing in Windows, veranderde instellingen op je box of je netwerk/router instellingen maken het niet mogelijk.

 

 

In Windows moet smb v2 of hoger aanstaan, vroeger controleerde je dat door Windows features met de muis aan te vinken, echter i.v.m. veiligheid staat dit protocol (smb v1) als het goed is uit en wil je checken of smb v2 draait, dan moet dat via Powershell met het commando

Get-SmbServerConfiguration | Select EnableSMB2Protocol

en als dat aanstaat zal de reactie zijn

EnableSMBProtocol
-----------------
             True   

Als dat zo is dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen op de box of je router, wil je de box volledig uitsluiten, dan zou je OpenPLi opnieuw kunnen installeren, zonder backup en op je netwerk aansluiten en dan weer proberen het te benaderen met

\\ipadresvanjeontvanger

Als dit dan nog niet werkt, is het erg waarschijnlijk dat er iets in je router de verbinding blokkeert.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #37 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 22 July 2019 - 09:54

Of de firewall blokkeert de verbinding met Uw receiver.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #38 kostenzer

  • Senior Member
  • 327 posts

+4
Neutral

Posted 22 July 2019 - 10:02

Op beide machines is voor fabrieksinstellingen gekozen.

Daarna zijn via de menu's wat vinkjes gezet en weggehaald. Dieper ben ik niet gegaan.

Lopen beide perfect zover ik het kan beoordelen. Nu nog de data van de hdd overzetten.

 

De ip adressen zitten allemaal in de zelfde range.

Dit vind ik vreemd:

Attached File  dcc 1.JPG   321.9KB   2 downloads

 

192.168.189.1. Dit ip adres ken of herken ik niet. (maar ik ben dan ook geen computer)

 

Dit is véél beter:

 

Attached File  dcc 2.JPG   322.7KB   2 downloads

 

Gebruik ik \\ipadres krijg ik alleen met ff resultaat. Ik kom dan in webif. Met de verkenner krijg ik die verbindingsfout.

 

Powershell geïnstalleerd.

 

Dat levert dit op:

Attached File  powershell.JPG   204.29KB   2 downloads

 

Dan haak ik helemaal af.

 

Mijn router is een fritz!box 7590

 

Verder heb ik vandaag nog andere klusjes te doen, dus voor 18u zal ik niet kunnen reageren.

Maar toch alweer bedankt voor jullie inzet.


Edited by kostenzer, 22 July 2019 - 10:03.

Xtrend 10000


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #39 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 22 July 2019 - 12:57

Je hebt een Powershell preview (de nieuwste) geinstalleerd en dat had je niet hoeven doen, want dit is, zeg maar, een beta uitvoering en die lijkt me niet helemaal in Windows geintergreerd. Standaard heeft Windows 10 Powershell aan boord (bij 8.1 gaat het anders), je start deze bijvoorbeeld door met de rechter muis knop op Start te klikken en dan de Windows Powershell (Admin), die net boven scheidingsstreep staat (in het midden) te selecteren.

 

 

Je zegt dat je een FritzBox 7590 hebt , Aha, daarover lees ik dit...

 

https://en.avm.de/se...-the-FRITZ-Box/

 

Dat zou de verklaring kunnen zijn, want Windows heeft smb v1 al een tijd geleden uitgezet en dat was laat, maar wel erg verstandig, gezien de risico's met smb v1.

Het lijkt erop dat FritzBox alleen versie 1 ondersteund en dan zou je onder Windows versie 1 weer aan moeten zetten, maar dat raad ik je absoluut niet aan. Dan zou ik de FritzBox aan de kant zetten en een fatsoenlijk router kopen, bv een Draytek.

 

Ik heb ook een FritzBox, maar die komt alleen uit de doos als ik de Inter provider nodig heb en dat is nog nooit gebeurd ;)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Opnames kopieren van ET8000 naar et10000 allen via omweg #40 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 22 July 2019 - 13:36

Wat betreft die Fritz-Box:  Je hebt die SMB ondersteuning van de FritzBox niet nodig. 

Dit zit er alleen als je aan de FritzBox een HDD gaat hangen en deze gaat gebruiken als NAS.  Wat ik absoluut niet zou aanraden om te doen.

 

Misschien moet je eens proberen je ontvanger te benaderen via een CMD venster.

 

voor het commando in:

net use U: \\ET8000\Root

of

net use V: \\ET10000\Root

De U: en de V:  zijn de drive letters waar de ontvangers zullen verschijnen.


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users