Jump to content


Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

  • Please log in to reply
465 replies to this topic

#1 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 30 April 2012 - 23:37

Goedenavond

Nou naar het rond speuren op het net lijkt er wel een VLOEK op de eerste lichting VU Duo's te rusten !!

Vandaag niks vermoedend tv aan het kijken en ineens out of the blue een reboot !!
Raar fenomeen en nog niet eerder gezien op mijn VU maar goed hij boot dus opnieuw op niks aan de hand denk ik
We hebben weer beeld maar..... Ja hoor 10 sec en hup weer een reboot ??? en dit bleef de VU herhalen !!
Nou geen probleem effe de knop om achter en het zal wel goed zijn ...helaas niks is minder waar
Daar stond ie dan alleen de rode led branden en niks op het scherm en ook geen fan wat draaide HDD hoorde je wel
Ok dan even open maken HDD los gooien en kijken wat hij dan doet .....Niks NADA NOP

En nu zit ik dus met een box van 2 jaar en 1 maand en 3 dagen oud !!! ( mooi net buiten de garantie ....)
En wat schetst mijn verbazing ?? ik ben niet de enigste waarbij dit nu op het moment gebeurd !!!
op google zie je er zo al 5 alleen al in april ( op nl forums )

Maar goed ook daar zie ik geen oplossingen
iemand hier een idee ??
Zit nieuwste bootloader op en de laatste img van 3 dagen terug
Al zou ik willen updaten dat gaat niet daar er NIKS gebeurd !! ( schrem blijft zwart en alleen led brand !! )

En anders hup de prullenbak in en een andere ( betrouwbare ) wat niet na precies 2 jaar defect gaat kopen

Edited by Gman2oo6, 30 April 2012 - 23:38.

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 1 May 2012 - 06:56

Ik kan mij je ergernis voorstellen, maar bedenk dat het allemaal nog erger kan.

Namelijk als je een box hebt die binnen de garantie exact hetzelfde verschijnsel geeft en je geen idee hebt waar je naartoe kunt voor reparatie aangezien de oorspronkelijke importeur / distributeur niet thuis geeft.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #3 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 1 May 2012 - 07:44

de bootloader opnieuw erop gezet al geprobeerd ??

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #4 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 1 May 2012 - 07:46

en als dat niet lukt

kijk eens naar deze link op het openpli forum , hier heeft iemand een condensator vervangen bij een vu duo die problemen had probeer maar eens zou ik zeggen
niet geschoten is altijd mis

http://openpli.org/f...an/page__st__20

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #5 teo1966

  • Senior Member
  • 1,104 posts

+10
Neutral

Posted 1 May 2012 - 07:54

de link werk/te niet goed

http://openpli.org/f...an/page__st__20

VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #6 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 1 May 2012 - 08:41

ok van je link

Hi just replace C807 220uF 16v with a newone or with 330uF 16v on motherboard
All shud be ok


Let wel hij heeft het over het moederbord en niet over de spanningsblok
hmmm zal er eens naar kijken

was btw wel makkelijker geweest als hij er een foto bij had gezet want op de C807 220uF 16v vind ik niks op het net

Edited by Gman2oo6, 1 May 2012 - 08:45.

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #7 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 1 May 2012 - 08:46

de bootloader opnieuw erop gezet al geprobeerd ??


Uhh zoals aangegeven dood niks werkt kom er niet in ( op geen enkele manier ) :(

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #8 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 1 May 2012 - 08:53

@ teo1966 antwoord is het soms gewoon een ELKO ?

http://www.elektroni..._staand/details

Posted Image

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #9 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 1 May 2012 - 09:21

Ahhh ok gevonden de C807 staat dus voor de aanduiding op het board zelf ( alles is genummerd )
Idd er zit een soort zwarte ring onder wat te warm lijkt te zijn geworden
Nou zullen eens kijken of we wat in huis hebben

ps fotos toegevoegd zodat men weet weer te zoeken

Attached Files


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 May 2012 - 09:55

Goed bezig :).

Dit is inderdaad duidelijk een elco. Ik zie niks raars aan die foto's trouwens, wat bedoel je met zwarte ring? Kapotte elco's staan meestal bol (of ze ontploffen feitelijk...)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #11 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2012 - 09:58

Goed bezig :).

Dit is inderdaad duidelijk een elco. Ik zie niks raars aan die foto's trouwens, wat bedoel je met zwarte ring? Kapotte elco's staan meestal bol (of ze ontploffen feitelijk...)

Kijk goed op foto 2 op de printplaat zelf daar zie je een zwarte rand.

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 May 2012 - 10:01

Ik zie alleen iets wat op een schaduw lijkt, bedoel je dat?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #13 Satkieker

  • Senior Member
  • 198 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2012 - 10:03

Ja dat bedoel ik maar kijk na die andere elco's daar zie je dat niet.

~ VU+ DUO - 4K ~ Open pli® 7 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 1 May 2012 - 10:07

Ik ben bijzonder benieuwd of het probleem bij de TS na vervanging van die elco opgelost is.
Ik heb mijn box ook maar weer eens opengeschroefd en gekeken of daar iets soortgelijks zichtbaar is. Niets van dien aard. Fingers crossed dan maar.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #15 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 May 2012 - 10:21

3 weken geleden er 2 gerepareerd voor een kennis, bij beide C807 defect de onderkant (rubber) was er een stukje uit gekomen...

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #16 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 1 May 2012 - 10:28

De 'veeg' lijkt inderdaad het resultaat van een plof aan de onderzijde. Aan de bovenkant zou een stuk gemakkelijker zijn. ;)

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #17 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 1 May 2012 - 11:01

3 weken geleden er 2 gerepareerd voor een kennis, bij beide C807 defect de onderkant (rubber) was er een stukje uit gekomen...

Omschrijving van de klacht ???? Zelfde ? Per slot van rekening vervang je niet zomaar een Elco(s)
Ben eigenlijk benieuwd of de symptomen hetzelfde zijn.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 May 2012 - 11:02

Op zich kun je wel erg goed bij die elco, ik zou het zéker proberen. Maar dan moet je wel een soldeerbout hebben ;).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #19 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 May 2012 - 11:03

Nee, dat had ik gedaan omdat ze allebei spontaan koffie gingen zetten.... :huh:

Ja,, alleen rode led brand......

Edited by DeBeek, 1 May 2012 - 11:05.

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #20 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 1 May 2012 - 11:45

No offence, maar als na paar jaar al elco's ploffen, geeft dat toch wel aan waarom die stb's zo goedkoop zijn.

Normaliter komen dit soort fouten pas na tientallen jaren (elco droogt uit waardoor waarde kan veranderen en mogelijk ploft).
Ben benieuwd wanneer klachten komen over knoopcell batterij die leeg raakt. Ook zoiets raars.
Ik vond het altijd al raar dat al die bezuinigingen (fabrikanten die goedkopere componenten kiezen) op electronicacomponenten zo lang goed ging.
Nu maar wachten op soortgelijke bug op first gen DM8000, en we weten of hetwaar is dat goedkoop duurkoop is. (hmmm als DM8000 dus minimaal 5 jaar meegaat wordt ie al goedkoper dan een VU+)

Edited by J3r03n5ky, 1 May 2012 - 11:49.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D




Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users