Jump to content


Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

  • Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #41 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 May 2012 - 17:00

Maar bij Conrad moet je voor € 25 bestellen anders komt er ik geloof € 6 verzenden bij. Ik doe nooit wat op dit gebied en dacht mocht het nodig zijn dan heb ik wat in noodgevallen, want je zal altijd zien dat zoiets op zaterdagavond gebeurt.
Die € 1,43 kan ik wel lijden want waarschijnlijk gebruik ik die elco's nooit

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #42 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 3 May 2012 - 17:06

Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #43 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 May 2012 - 17:12

Een geplofte elco blijft natuurlijk een geplofte elco en als vervangen van de elco helpt, dan was die gewoon stuk.
Bijna alles komt nu uit China/Korea etc, ook de componenten van Conrad. De getoonde elco's zijn 105 graden en dus al beter dan de originele...

Maar serieel flashen kost niks, dus altijd proberen.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 May 2012 - 17:45

Op zich klopt dat wel, in Europa worden uiteraard geen elco's gemaakt. Maarrrr.... Je hebt chinese en chinese elco's, daar kan een heleboel verschil in kwaliteit in zitten! En de beste komen uit Japan, schijnt.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #45 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 3 May 2012 - 17:54

Precies, was het maar zo simpel dat je de kwaliteit van condensatoren aan de buitenkant kon aflezen. En het is al gezegd: De kwaliteit van de condensator zelf is hier waarschijnlijk niet de oorzaak van het defect geweest. Om vervanging niet hielp zou het zelfs kunnen dat het niet de oorzaak van het rode ledje geweest.

Edited by Zuppelan, 3 May 2012 - 17:55.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #46 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 3 May 2012 - 17:58

Maar bij Conrad moet je voor € 25 bestellen anders komt er ik geloof € 6 verzenden bij.


Gewoon iets bijbestellen wat in een gewone enveloppe past en die weer terugsturen. Bijvoorbeeld een SD kaart, en als reden opgeven dat 't niet in je oude camera past. Kost 't alleen een retourbriefje...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #47 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 3 May 2012 - 17:59

Overigens staat me bij dat ik voor de voeding 7025 ook 5 setjes van 10 gekocht heb bij Conrad van zo'n beetje het duurste types elco's die ze hadden, die dingen kosten maar 20 cent ofzo.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #48 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 May 2012 - 18:16

Ja, echt arm word je niet van elco's, daar hoef je niet op te bezuinigen ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #49 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 May 2012 - 18:20

Nee het zijn de verzendkosten, hier in NL kosten ze ook maar 80 cent de 10 dacht ik maar voor een envelop met postzegel betaal je dan minimaal € 3,50.

Milo want bij jij slecht :angry: ! Maar wel een goeie tip :D

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #50 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 3 May 2012 - 18:23

Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?


Ik heb het ook wel eens gehad na tig keer proberen alleen een rood ledje. Toen de USB-stick erin met een image en opnieuw opstarten. Dan zie je wel opeens "USB-reading", dan gewoon de USB stick eruit trekken en de VU+ Duo start door. Dit heb ik wel een paar keer gehad al maar tot nu toe altijd weer in het gareel gekregen.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #51 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 May 2012 - 18:35

Milo want bij jij slecht :angry: ! Maar wel een goeie tip :D

Ik heb gelukkig altijd wel nog even iets leuks extra's te bestellen bij Conrad, dus met mij hebben ze wel mazzel ;) Ik laat ook wel eens bestellingen die geen haast hebben een tijdje liggen om dan alles in één keer te doen, scheelt ook weer.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #52 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 May 2012 - 18:47

Jullie zijn te wantrouwend t.o.v. de productie in het verre oosten. Ook daar worden tegenwoordig strenge (internationale-) kwaliteitsnormen gehandhaafd. In principe is de uitval niet hoger dan elders en staat de kwaliteit dus inderdaad gewoon op de buitenkant.

Japan heeft momenteel juist een nadeel door de dure yen. Dan wordt al snel de noodrem ingezet: bezuinigen op kwaliteit.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #53 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 May 2012 - 19:05

Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?


Serieel flashen???
Kan dat misschien ook met mijn et5000??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #54 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 3 May 2012 - 19:43

Vast wel, maar het moet met een nullmodem kabel als ik het niet mis heb.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #55 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 3 May 2012 - 20:17

Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?


Normaal gesproken start bootloader als eerste op en dan zou je zo via rs232 de software kunnen laden.

Probleem is echter dat de eerste stap security check is ipv bootloader starten. De box doet ook "niks" als er geen display is aangesloten.
Doordat het niet door de security check gaat, start de bootloader niet en kan je dus ook niet de box via rs232 benaderen.

Dus software laden via rs232 is onmogelijk als je alleen een rode led hebt.

Vanuit Engeland heb ik gehoord dat de rode led probleem alleen voorkomt bij V2.3 2010-4-2 moederborden.
De eerste versie borden zouden geen last hebben van dit probleem.

Hopelijk helpt het verder om een oplossing enof oorzaak te vinden.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #56 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 3 May 2012 - 20:21

Ik krijg andere berichten op mijn antenne, maar proberen staat vrij lijkt me.
Slopen zul je er niets mee en je kunt er hooguit achter komen dat het niet werkt.
En ik weet van 2 boxen van de 1e serie die juist dit probleem hebben.
Dus zeg het maar, ik weet het ook niet 100% zeker, maar niet geschoten..... ;)

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #57 Carl

  • Senior Member
  • 367 posts

+8
Neutral

Posted 3 May 2012 - 20:22


Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?


Serieel flashen???
Kan dat misschien ook met mijn et5000??


De ET5000 heeft een nor flash voor de bootloader ipv via de nand.
De bootloader word ook als eerste opgestart hierdoor kan je altijd via USB updaten ook al word de nand volledig gewist.

Serieel flashen of via tftp is mogelijk maar niet wenselijk. Het duurt veel langer en je moet meer handelingen doen.
XP1000, Clarketech CT9000 and a VU+ duo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #58 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 5 May 2012 - 00:42


Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?


Normaal gesproken start bootloader als eerste op en dan zou je zo via rs232 de software kunnen laden.

Probleem is echter dat de eerste stap security check is ipv bootloader starten. De box doet ook "niks" als er geen display is aangesloten.
Doordat het niet door de security check gaat, start de bootloader niet en kan je dus ook niet de box via rs232 benaderen.

Dus software laden via rs232 is onmogelijk als je alleen een rode led hebt.

Vanuit Engeland heb ik gehoord dat de rode led probleem alleen voorkomt bij V2.3 2010-4-2 moederborden.
De eerste versie borden zouden geen last hebben van dit probleem.

Hopelijk helpt het verder om een oplossing enof oorzaak te vinden.


Mijne was de Eerste versie dus helaas ook die hebben dat ( en roodkapke bevestigd het ook nog )
En de box was niet via rs232 benaderen.helaas

Ik krijg andere berichten op mijn antenne, maar proberen staat vrij lijkt me.
Slopen zul je er niets mee en je kunt er hooguit achter komen dat het niet werkt.
En ik weet van 2 boxen van de 1e serie die juist dit probleem hebben.
Dus zeg het maar, ik weet het ook niet 100% zeker, maar niet geschoten..... ;)


Idd je hebt gelijk en geprobeerd heb ik het maar niks nada deed ie
Ondertussen is hij al doorverkocht al zijnde defect
Heb nu idd de Xtrend 9500 en moet zeggen die is ook gewoon goed ( als in zelfs beter maar dat kan ook gevoel zijn )

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #59 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 May 2012 - 19:02



Ik heb de tip gekregen van VU+ als de ontvanger alleen een rood lampje kan laten zien deze serieel te flashen.
Hardwarematig gaan ze zo goed als niet kaput.
Mogelijk zijn er mensen met klachten die het kunnen proberen ?


Serieel flashen???
Kan dat misschien ook met mijn et5000??


De ET5000 heeft een nor flash voor de bootloader ipv via de nand.
De bootloader word ook als eerste opgestart hierdoor kan je altijd via USB updaten ook al word de nand volledig gewist.

Serieel flashen of via tftp is mogelijk maar niet wenselijk. Het duurt veel langer en je moet meer handelingen doen.


Zou je me hiermee willen helpen..??
Lijkt me wel wat om te proberen..
Anders gaat ie maandag retour...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #60 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 5 May 2012 - 22:21

Idd je hebt gelijk en geprobeerd heb ik het maar niks nada deed ie
Ondertussen is hij al doorverkocht al zijnde defect
Heb nu idd de Xtrend 9500 en moet zeggen die is ook gewoon goed ( als in zelfs beter maar dat kan ook gevoel zijn )

Als je serieel gaat flashen duurt het een paar minuten totdat er iets gebeurt. Helaas, nadat het flashen gelukt is, start hij na enige tijd opnieuw niet meer op. Identieke fout.
Opnieuw serieel geflasht en de cyclus herhaalt zich. Aan laten staan werkt wel. :(

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users