Jump to content


Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

  • Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #301 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 10 August 2013 - 13:42

Spanningen nameten dus... Je weet pas of dat circuit in orde is als de spanning die eruit komt in orde is.

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #302 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2013 - 10:00

C807 vanmorgen vervangen door 220uF 25V 105 en de ontvanger boot weer.

 

Echter het probleem dat het signaal op de tuners veel lager is geworden met freezes en dergelijke of de melding afstemmen mislukt ?

Dit is zowel op tuner A (switch abcd) als B (draaibaar) het geval.

 

Iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken ?



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #303 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 31 August 2013 - 14:36

Ik heb sinds kort ook identieke verschijnselen op de Duo.
Ik vermoed dat de stabilisator ook defect gaat raken. Ik heb nog niets gemeten agv andere prioriteiten. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #304 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 31 August 2013 - 15:52

En ook hier is de Duo er mee opgehouden.....   Heb nog een mooie lo esr elco liggen ( lees:  al een week of 8 in de portemonnee en de opdruk is al aardig aan t  weg slijten.)  

Die ga ik er zo maar even zetten. :)


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #305 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 31 August 2013 - 15:56

Mag ik vragen hou oud deze ontvangers allemaal ongeveer zijn als het begeven??


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #306 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 31 August 2013 - 15:59

Durf ik zo niet te zeggen.  Het is een van de allereersten, zonder frontprocessor / rtc.

2.5/3 jaar?


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #307 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 31 August 2013 - 17:12

En toen was er licht  :)   Elco vervangen en hij doet 't weer.


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #308 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 August 2013 - 17:35

Wel even je handtekening aanpassen. ;)

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #309 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 31 August 2013 - 18:09

Done!  Bedankt voor de tip ;)


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #310 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2013 - 21:22

dus die stabilisator kan dit soort verschijnselen veroorzaken ?

 

zal ik maar eens gaan kijken of ik die ergens kan gaan bestellen ;)

 

vreemde is wel dat nu de horizontale zenders binnen komen en de vertikale niet meer en dat op 2 verschillende schotels aangesloten op de 2 tuners :mellow:



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #311 Robbedoes

  • Senior Member
  • 27 posts

+2
Neutral

Posted 1 September 2013 - 08:32

Ik heb er nog 9 in het laaitje liggen, laatst 10 stuks besteld.



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #312 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 1 September 2013 - 10:58

Graag zou ik er 2 van je willen overnemen Robbedoes

 

1 voor de defecte ontvanger en nog 1 voor een werkende Duo

Laat het maar even weten of je dit wil doen, heb een pm gestuurd maar geen idee of dit aangekomen is :)



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #313 ronniehood

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 4 September 2013 - 21:49

Morgen mijn ontvanger voor de 2e keer repareren, ongeveer 8,5 maand volgehouden elko toen vervangen voor 1 van.35 v 220uf.

 

Persoonlijk vind ik het weer snel defect raken, ik zou er bijna een soort voor insteek system voor moeten maken.

 

Gelukkig altijd een aantal in huis.

 

Groetjes Ronniehood



 



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #314 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 September 2013 - 17:46

Ik denk dat je geen low-ESR type gebruikt hebt (c.q. dat je geen extra MKT condensator erbij geplaatst hebt). Daar is hier al het één en ander over geschreven.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #315 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 5 September 2013 - 21:45

Er is veel te veel aandacht voor spanning en temperatuur. Je kunt er een 230V 1000 graden elco in solderen, als de ESR hoog is, begeeft 'ie het net zo hard als alle andere.



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #316 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 6 September 2013 - 08:51

Haha, helemaal mee eens. Het is net zoiets als LCD panels. Mensen zijn eerder geneigd om een monitor met een TN-panel te kopen met een belachelijke (en ook in de praktijk niet te halen) pixel update time, dan dat ze een IPS-panel kopen die een paar ms "trager" is, wat totaal niet te zien is.

 

De prioriteiten liggen inderdaad zo vaak op niet relevante parameters...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #317 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 16 September 2013 - 08:44

stabilisator vervangen maar helaas hetzelfde verhaal, laag signaal en horizontale polarisatie niet te ontvangen

 

iemand een idee waar dit nog aan kan liggen ?



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #318 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 16 September 2013 - 18:25

Had je defecte tuner, diseqc-switch en lnb's uitgesloten? Je zou nog een meter op de kabel kunnen zetten (als je geen multiswitch hebt) en meten of de spanning 13V/18V netjes meegaat met wat je vraagt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #319 brancanelli

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 16 September 2013 - 21:50

stabilisator vervangen maar helaas hetzelfde verhaal, laag signaal en horizontale polarisatie niet te ontvangen

 

iemand een idee waar dit nog aan kan liggen ?

 

Ik heb hier hetzelfde probleem.Maand of 9 geleden na de rode led de elco vervangen en deed het toen weer.

Wel problemen met een lager signaal, tuner-lock probleem, blokkerig beeld of wegvallen signaal. Op dezelfde kabel met een Xtrend geen enkel probleem, kan alle kanalen ontvangen en een stuk sterker signaal. Was er klaar mee en een solo2 besteld, zit er nog op te wachten en nu weer een rode led...  

Lager signaal en H-polarisatie zit zeker in de Vuduo, weet helaas niet waar ik het in moet zoeken...



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #320 ringlord

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 17 September 2013 - 09:57

Ik heb een tijdje terug ook de Elco vervangen, maar achteraf bleek de USB-stick achteraan de reden te zijn van het niet willen doorstarten.

 

Ik heb eigenlijk geen verstand van ELCO's, maar moest er iemand een link (bvb bij CONRAD) kunnen geven naar een low-ESR type ELCO die beter zou zijn ter vervanging van de C807, dan zou ik u daar heel dankbaar voor zijn.





Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users