Jump to content


Photo

Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led !

Vu Duo

  • Please log in to reply
465 replies to this topic

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #321 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 September 2013 - 11:31

Ik zou de goedkoopste elco die je kunt vinden nemen (wel even op de spanning letten) en er een MKT-condensator van 1 ųF overheen zetten (kost ook bijna) niks. Dat is een prima vervanging voor een low-esr elco.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #322 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 17 September 2013 - 12:51

Had je defecte tuner, diseqc-switch en lnb's uitgesloten? Je zou nog een meter op de kabel kunnen zetten (als je geen multiswitch hebt) en meten of de spanning 13V/18V netjes meegaat met wat je vraagt.

beide tuners zouden dan defect moeten zijn, staan afzonderlijk op een andere schotel aangesloten

tuner a - diseqc 4/1

tuner b - draaibaar

ik heb de voorkeurstuner getest op zowel a als b maar dezelfde verschijnselen

 

13V/18V zal ik nameten ^_^

 

kan dit eventueel aan de voeding van de ontvanger liggen of gaat het toch een ritje gemeentewerf worden ?



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #323 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 17 September 2013 - 13:58

13V/18V geeft de ontvanger keurig af



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #324 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 September 2013 - 13:59

Dan begint de kans dat het de voeding is al kleiner te worden. Wat je nog overhoudt is de 22 khz toneburst, maar die is wat lastig meten zonder scope ;). Of eventuele DiSeqC-commando's, da's nog lastiger.


Edited by Erik Slagter, 17 September 2013 - 14:00.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #325 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+481
Excellent

Posted 17 September 2013 - 14:27

In dat geval zou die in de lage band nog moeten werken, die 22kHz toneburst is om de LNB naar de hoge band te 'schakelen'.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #326 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 September 2013 - 14:46

Tsja dat krijg je al je zelf alleen een multiswitch gebruikt he ;) (= alles met DiSeqC-commando's).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #327 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+481
Excellent

Posted 17 September 2013 - 16:25

Ik mag daar niet over klagen, dat ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten en de ontvangers hebben het lekker makkelijk, die hoeven geen LNB('s) te voeden, dat doet de multiswitch.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #328 ringlord

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 17 September 2013 - 17:48

Ik zou de goedkoopste elco die je kunt vinden nemen (wel even op de spanning letten) en er een MKT-condensator van 1 ųF overheen zetten (kost ook bijna) niks. Dat is een prima vervanging voor een low-esr elco.

 

Spreken we dan over zoiets  ?

http://www.conrad.be...ndensator-10-F?

 

En mag die gewoon parallel met de bestaande elco gesoldeerd worden op dezelfde contactjes ?



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #329 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 17 September 2013 - 18:11

Ja kun je gewoon parallel overmekeer solderen.


Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #330 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 September 2013 - 18:20

Ik mag daar niet over klagen, dat ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten en de ontvangers hebben het lekker makkelijk, die hoeven geen LNB('s) te voeden, dat doet de multiswitch.

Ja hier hetzelfde dus. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik al heel lang niks meer te maken heb met voltage en tone burst.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #331 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+481
Excellent

Posted 17 September 2013 - 19:02

Pfieuw, 2 euro voor een mkt condensatortje.....................


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #332 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 September 2013 - 19:05

Geen idee, ik heb hier al jaren een hele voorraad MKT en MKP liggen van uit de tijd dat ik nog zelf luidsprekerfilters maakte. ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #333 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2013 - 10:49

Dan begint de kans dat het de voeding is al kleiner te worden. Wat je nog overhoudt is de 22 khz toneburst, maar die is wat lastig meten zonder scope ;). Of eventuele DiSeqC-commando's, da's nog lastiger.

DiSeqC-commando's op een draaibaar systeem ?

Komt die 22 khz toneburst dichter in de buurt denk ik alleen geen idee om welke onderdelen dit gaat.

Moet wel een beetje rendabel blijven om deze ontvanger weer aan de gang te krijgen........



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #334 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 18 September 2013 - 10:55

DiSeqC commando's zéker op een draaibaar systeem... Hoe denk je dat de rotor aangestuurd wordt ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #335 dwaas

  • Senior Member
  • 82 posts

0
Neutral

Posted 18 September 2013 - 11:50

die aansturing gaat prima en alle satellieten goed te vinden, ik neem aan dat als de schotel op de juiste positie staat er geen commando's meer verzonden worden of zit ik er helemaal naast ?



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #336 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+481
Excellent

Posted 18 September 2013 - 16:17

Commando's in de vorm van disecq commando's niet nee, maar schakelspanningen naar de LNB is een continue proces, de 22kHz stuurt de LNB naar de hoge band, en dat signaal blijft erop zolang de LNB 'hoog' moet staan.

Hetzelfde geldt voor de polarisatie, dat gaat met de 13 / 18 volt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #337 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 18 September 2013 - 18:20

Pfieuw, 2 euro voor een mkt condensatortje.....................

 

Neem dan een "gewone" keramische condensator, 62 cent:

 

http://www.conrad.be...1-F-50-VDC-20-2



Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #338 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 18 September 2013 - 19:20

2 euro voor een ontvanger die het weer doet vind ik geen geld hoor ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #339 alexis00

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 20 September 2013 - 15:57

De vervangen elco.s

Edited by alexis00, 20 September 2013 - 16:00.

dream vu vu+duo 7000 800 600

Re: Lijkt wel een vloek ? alleen een rode led ! #340 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 27 September 2013 - 15:54

Van de week was het hier ook zo ver. Alleen een rode led. Ik had nog 2x 2200uF 16v low-esr elco's liggen, die had ik te veel besteld voor een pc moederbord reparatie. Net het mainboard eruit gehaald en c807 en ook meteen maar c814 (die er naast zit) vervangen. Achteraf had ik de tips hier moeten opvolgen en de nieuwe elco op de afgeknipte pootjes van de oude moeten solderen.

Alles werkt nu maar prima. De defecte c807 had nog maar 3uF over volgens mijn multimeter. c814 zit nog boven de 20uF (mijn multimeter gaat niet verder).





Also tagged with one or more of these keywords: Vu Duo

21 user(s) are reading this topic

0 members, 21 guests, 0 anonymous users