Jump to content


Photo

Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV

Vu duo mkv vastlopen traag

  • Please log in to reply
240 replies to this topic

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #21 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 11:28

Na een test van een serie die gisteren om de 5 min haperde, speeld nu goed af.

Dat is alvast bemoedigend.

 

Ik vind zelf dat de nieuwste versie van de drivers meer problemen heeft opgeleverd dan leuke nieuwe features of bug fixes, denk aan de cijfers op de afstandbediening die het totaal niet meer deden en wat we hebben moeten workarounden.

 

Als dit de problemen met afspelen oplost, dan moeten we imho alsnog weer gaan denken aan terugdraaien, ook al is dat nogal een operatie.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #22 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 24 July 2013 - 11:30

Mmmm... Worden de drivers alleen vervangen als een driver update is?
En als je die update net mist, en even daara update, mis je dan ook de nieuwe drivers?
Of werkt het anders?
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #23 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 24 July 2013 - 11:33

@Doddema, Breaking bad was ik al compleet doorheen zit op de nieuwe afleveringen te wachten. Ik heb op dit moment problemen met Graceland, Perception allemaal de laatste 3 afleveringen 1080p met NL subs als .SRT bestanden.

 

Zit hier nu nog te kijken met openATV die het dus wel goed doet. Kijk nu net naar die drivers en onder /lib/moduls/3.1.1/extra staan er voor de DUO 3 (brcmfb.ko, dvd-bcm7335.ko, procmk.ko) maar wel de oude 24-06-13!!

 

Ik zal deze drivers even kopieeren en OpenPLi er vers op flashen om vervolgens weer deze oude drivers erin te plakken. Daarna de voor mij bekende laatste series weer eens laten lopen. Verwacht dus geen problemen gezien de ervaringen van Doddema en mijn eigen met openATV

 

@Erik, je reageert net al zie ik. Het terug draaien zou denk ik voor velen met een oudere box wel een verademing zijn schat ik zo in. Dat gedoe met die gecombineerde afstandsbediening en keyboard wordt je ook niet echt vrolijk van.  Is het voor jullie zoveel werk terwijl het voor ons slechts knippen en plakken is?? Ben geen programmeur hoor, gaat mijn simpele pet te boven.

 

Laat het resultaat straks even hier weten


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 11:34

Zodra er een nieuwere versie drivers is, gaat een update die installeren. En dat blijft zo.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 11:35

@Erik, je reageert net al zie ik. Het terug draaien zou denk ik voor velen met een oudere box wel een verademing zijn schat ik zo in. Dat gedoe met die gecombineerde afstandsbediening en keyboard wordt je ook niet echt vrolijk van.  Is het voor jullie zoveel werk terwijl het voor ons slechts knippen en plakken is?? Ben geen programmeur hoor, gaat mijn simpele pet te boven.

Heeft niks met programmeren te maken, wel met het bouw-systeem, die gaat er vanuit dat packages met "oudere namen" ook ouder zijn en v.v. Maar nu wil je juist dat een "oude" package als "nieuwer" wordt geupdate. Dat vereist wat kunst- en vliegwerk.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #26 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 11:37

Laat even weten hoe het gaat de komende tijd, dan kunnen in ieder geval de drivers voor de solo en de duo teruggedraaid worden. Voor de ultimo en solo2 zie ik niet zo 1,2,3 noodzaak.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #27 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 24 July 2013 - 11:38

Drivers kun je hier dowloaden: http://archive.vuplu...wnload/drivers/
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #28 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 24 July 2013 - 11:40

Laat even weten hoe het gaat de komende tijd, dan kunnen in ieder geval de drivers voor de solo en de duo teruggedraaid worden. Voor de ultimo en solo2 zie ik niet zo 1,2,3 noodzaak.


Ik laat het even weten. Maar de eerste testen zijn veelbelovend.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #29 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 24 July 2013 - 13:55

Werkt hier ook weer als van ouds  :)

 

Nieuwste image OpenPLi build vannacht volledig vers erop gezet, drivers voor DUO van 21-06-2013 onder /lib/modules/3.1.1/extra geplaatst. Box herstart. Dus geen enkele backup gebruikt

Vervolgens weer opgebouwd zoals deze altijd was met applicaties EPGimport (10Mb), mediaportal, open uitzending gemist, Opera, subtittle player by DD, Youtube player en system tools.

Op extra USB stick achterzijde na deze opnieuw geïnitialiseerd te hebben, SWAP file, Picons en EPGdata gezet alsmede autobackup.

 

Speel hier nu de laatste bekende MKV's af met problemen vanaf de NAS zoals altijd. Stoppen, spoelen, menu opvragen etc alles werkt en blijft werken.

 

Kortom ziet er zeer hoopvol uit. Zal van de week een verdere status Update geven. Laatste afleveringen Breaking Bad Seizoen 5 720p spelen ook zonder problemen af.

 

@Erik, volgens een van de eerste berichten gebruikt Doddema een Ultimo dus blijkbaar kent die toch ook het probleem


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #30 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 24 July 2013 - 14:15

Werkt hier ook weer als van ouds  :)

 

Nieuwste image OpenPLi build vannacht volledig vers erop gezet, drivers voor DUO van 21-06-2013 onder /lib/modules/3.1.1/extra geplaatst. Box herstart. Dus geen enkele backup gebruikt

Vervolgens weer opgebouwd zoals deze altijd was met applicaties EPGimport (10Mb), mediaportal, open uitzending gemist, Opera, subtittle player by DD, Youtube player en system tools.

Op extra USB stick achterzijde na deze opnieuw geïnitialiseerd te hebben, SWAP file, Picons en EPGdata gezet alsmede autobackup.

 

Speel hier nu de laatste bekende MKV's af met problemen vanaf de NAS zoals altijd. Stoppen, spoelen, menu opvragen etc alles werkt en blijft werken.

 

Kortom ziet er zeer hoopvol uit. Zal van de week een verdere status Update geven. Laatste afleveringen Breaking Bad Seizoen 5 720p spelen ook zonder problemen af.

 

@Erik, volgens een van de eerste berichten gebruikt Doddema een Ultimo dus blijkbaar kent die toch ook het probleem

 

Update:

 

Als ik in deze configuratie tijdens het afspelen van een MKV via openwebif wat info raadpleeg (timers of box info) dan komen de spinners en na verloop van tijd de gevraagde pagina. MKV blijft lopen. Surf ik wat heen en weer in openwebif dan blijft op een gegeven moment de ondertiteling wel hangen. Serie loopt wel door. Even op pauze gezet (duurde wat langer voordat het reageerde) en na een kleine minuut weer op play. Gaat direct weer lopen en na 1-2 ondertitel regels loopt deze ook weer correct. MKV en ondertiteling heb ik normaal kunnen afkijken.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #31 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 24 July 2013 - 15:36

Naar mijn beste weten zijn alle geheugen problemen met de DUO (Solo kan ik zelf niet testen) 'opgelost' (= omheen gewerkt) met een combinatie van een SWAP-File en de CacheFlushPlugin (gezet op een half uur).



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #32 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 24 July 2013 - 15:44

Heb nu ook de drivers van 07022013 er in gezet want bij mij ook de laatste tijd veel problemen met mkv's en een verse herinstall werkte ook niet, terwijl hij het eerder wel altijd goed deed, dus denk inderdaad dat het aan de drivers ligt


Edited by Tech, 24 July 2013 - 23:28.
Vorige posting gewist en deze aangepast

Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 24 July 2013 - 15:57

Ik ga er van uit dat VU+ niet meer geheugen in z'n ontvangers stopt om driver-problemen te omzeilen, het geheugen wordt gewoon langzamerhand goedkoper. Nieuwere ontvangers hebben gewoon meer geheugen.

Ja, je ziet dat zelfs Dream, van nature toch ZEER karig met geheugen, zijn apparaatjes aan het pimpen is: http://www.dream-mul...date-dreamboxes

 

Een laatste opleving/doodsrochel van een voormalige marktleider?



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 17:01

@Erik, volgens een van de eerste berichten gebruikt Doddema een Ultimo dus blijkbaar kent die toch ook het probleem

Doddema is dat zo, moet de Ultimo ook terug?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #35 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 24 July 2013 - 17:13

Ja, de problemen die ik hier bespreek betreft de Ultimo, oude drivers van februari hebben het opgelost.
Ik had al eens getest met de oude drivers van mei, maar dat hielp niet.

Ik bemerk geen enkele nadelen van de oude drivers, alleen voordelen met het afspelen van MKV.

Edited by doddema, 24 July 2013 - 17:17.

VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2013 - 17:24

We moeten dus niet 1 maar 2 versies terug?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #37 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 24 July 2013 - 18:05

inderdaad, de vorige waren ook al niet goed!


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #38 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 24 July 2013 - 20:02

inderdaad, de vorige waren ook al niet goed!


Kan het bevestigen. Na het zeer traag worden vanmiddag weer terug gegaan naar OpenAtv waar drivers van 24-6-2013 in zitten. Zelfde probleem is te reproduceren.
Die cacheflush plugin kende ik nog niet, misschien zit die al wel in OpenAtv verwerkt want ondanks zeer traag worden zoals hierboven beschreven komt de box wel weer goed terug. Met OpenPli blijft het toch een stroperig geheel wat pas verdwijnt na compleet uitschakelen.

Ik ga het nog eens proberen met drivers van medio februari zoals Doddema beschrijft.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #39 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 25 July 2013 - 10:12

Gisteren 1 MKV serie bekeken op de Ultimo zonder problemen,
Driver: vuplus-dvb-modules-vuultimo-3.1.1-4.4.3-20130207
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #40 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 25 July 2013 - 13:03

@Satkiekerd, bedankt voor de tip over cacheflush die had ik nog niet geïnstalleerd.

 

Ondertussen op de DUO dus cacheflush staan op 20 minuten en 2048Kb dit icm de drivers van 06 mei 2013. Dit lijkt als eerste test (met 1 MKV van 1 uur)  wel goed te verlopen. Ik ga nog even verder testen en zal daarna de 3 *.ko drivers van 21 juni 2013 (de laatste versie dus) erin zetten en als dat nog blijft werken dan de laatst bekende driver.

 

@Erik, is dit zo een bruikbare test voor jullie?

 

Als die beide versies werken met de cacheflush plugin zou het dan niet super zijn als OpenPLi die plugin bij de Vu+ Duo (misschien nog wel andere ook) standaard erin zet bij het (op)nieuw flashen?

Bij het testen met openATV zag ik zo wel meer zaken die daar standaard meegenomen worden zoals een bijzonder simpele maar wel nette omgeving om een swab bestand aan te maken van verschillende van grootte. Best wel mooi zo iets om erin te hebben zeker ook als dit een groot deel van de problemen met de wat ouder Vu+ boxen zo omzeilen.


ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28



Also tagged with one or more of these keywords: Vu duo, mkv vastlopen traag

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users