Jump to content


Photo

Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV

Vu duo mkv vastlopen traag

  • Please log in to reply
240 replies to this topic

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #41 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 25 July 2013 - 13:12

Wij vinden de cacheflush plugin geen goede oplossing.
Zoals gezegd, de cache is nuttig, en maakt normaal gesproken je box sneller.

Als een driver daar niet mee om kan gaan, moet de driver gefixed worden.
Of als een gebruiker graag z'n cache wil flushen, moet de gebruiker die plugin maar installeren en gebruiken.
Maar we gaan het gebruik niet aanraden, en al helemaal niet default maken.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #42 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 July 2013 - 13:35

De CacheFlushPlugin is ook zeker geen oplossing, maar een (volgens mijn ervaring goed werkende) omzeiling van het probleem.

De plugin kunnen we installeren en gebruiken, de driver aanpassen lukt ons helaas niet ......



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #43 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 July 2013 - 14:19

Er zijn volgens mij nog een paar andere manieren om de geheugenfragmentatie binnen de driver min of meer te workarounden, zonder dat je meteen op botte bijlen als cache flushen hoeft terug te grijpen, wellicht een combinatie:

 

- /proc/sys/vm/min_free_kbytes (is door VU+ zelf nota bene ook al eens geadviseerd)

- swap toevoegen, dat heeft als prettig neveneffect dat de mapping tussen user space logical pages en fysieke pages niet meer "vast" is, waardoor er grotere chunks fysiek geheugen kunnen ontstaan

 

Misschien dat pieterg ook nog wat ideeën heeft.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #44 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 25 July 2013 - 15:30

De CacheFlushPlugin is ook zeker geen oplossing, maar een (volgens mijn ervaring goed werkende) omzeiling van het probleem.

De plugin kunnen we installeren en gebruiken, de driver aanpassen lukt ons helaas niet ......

 

Tsja, dat blijft het probleem met VU+, leuk dat er tools worden gemaakt om te workarounden, maar laat VU+ zijn werk maar eens goed doen.



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #45 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 25 July 2013 - 15:32

Misschien dat pieterg ook nog wat ideeën heeft.

 

Ik spreek niet graag namens anderen, maar ik kan zijn ideën wel raden...... :ph34r:



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 July 2013 - 15:40

Ja, apart van "the obvious" natuurlijk. Maar laten we het deze keer maar gezellig houden. ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #47 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 25 July 2013 - 15:46

Al met al blijft het toch een terugkomende faktor... vandaar dat we ook nog altijd voor de VU DUO een image van december 2011 online houden.... :(


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #48 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 25 July 2013 - 16:41

En toch begrijp ik deze discussie niet, ik heb inderdaad enige tijd terug mijn VU+DUO's en Max1000XP opnieuw moeten flashen.

Ik speel veel muziek-concerts vanaf mijn NAS en eigen HDD, welke veelal 1080P/60 en 1080i/50 MKV's !

 

Ik heb met de laatste drivers etc. nooit problemen (wel gehad in het verleden), dus waar zit nu het verschil ?



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #49 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 July 2013 - 16:43

De VU+Duo kan geen p60 afspelen. Dat zal dus zeer waarschijnlijk p30 zijn.

 

Het zou zo maar eens iets kunnen zijn met het aantal B-frames wat gebruikt wordt, wat voor level van B-pyramid enz.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #50 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 25 July 2013 - 18:23

Het blijft wel grappig om steeds opnieuw te lezen wat Vu+ voor reacties bij een ieder los maakt. Satkiekerd merkt terecht op dat jullie helaas niet aan de drivers mogen komen dus dat is niet de route om tot een oplossing te komen.

Nieuwere Vu boxen hebben blijkbaar het probleem gemaskeerd door meer geheugen erin te proppen. Blijft het probleem dus bestaan voor de "oudere" Vu boxen. Blijven roepen dat Vu zijn werk moet doen is terecht denk ik maar zal niet gaan werken ben ik bang, het was anders vast al wel gebeurd. Dus dan kun je nog gaan stoppen met het ondersteunen van de oudere boxen, helemaal geen Vu meer ondersteunen of anders voor de nog vele gebruikers van die oudere boxen toch een "workaround" maken.
Ik kan me goed indenken dat je niet iets als een cacheflush standaard wilt inbakken. Hopelijk dat het idee van Erik nog een oplossing geeft en misschien anders ergens een korte WIKI plaatsen ergens of het hoe en wat.

Maar goed dat is slechts mijn nederige mening, ik ben jullie dankbaar voor het werk. Heb nu een korte uitstap gemaakt naar 3 andere images en ben toch weer met plezier terug op OpenPLi ondanks dat andere images zeker ook hun leuke kanten hebben.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #51 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 25 July 2013 - 20:25

Blijven roepen dat Vu zijn werk moet doen is terecht denk ik maar zal niet gaan werken ben ik bang

Klopt... maar zolang andere image bouwers work-a-rounds blijven maken die om de troep heen programmeren wordt ook de noodzaak niet gevoeld om er geld en tijd in te stoppen om eens eindelijk goede stabiele drivers te regelen....

 

Een work-a-round erin zetten die een beetje struisvogel politiek speelt is een koud kunstje - eigenlijk te eenvoudig - maar dat lost de irritante bugs in de drivers ook niet op - dus uiteindelijk is eigenlijk niemand daar bij gebaat.


Edited by littlesat, 25 July 2013 - 20:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #52 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 25 July 2013 - 20:42

Klopt... maar zolang andere image bouwers work-a-rounds blijven maken die om de troep heen programmeren wordt ook de noodzaak niet gevoeld om er geld en tijd in te stoppen om eens eindelijk goede stabiele drivers te regelen....

Daar gaan we weer: geef imagebouwers maar weer de schuld. Kan je niet eens een ander plaatje opzetten?

 

Dat continu roepen heeft net zoveel zin als je steeds weer herhaalde oproep dat VU zijn werk moet doen, namelijk nul komma nul .......



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #53 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 25 July 2013 - 21:25

Je blijft je afvragen waarom die fabrikant nog ondersteuning krijgt van imagemakers en er nog steeds boxen aangekocht worden (!)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #54 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 25 July 2013 - 21:41

Nou, onder meer omdat ze zo goede driverondersteuning blijven bieden. :P 3 jaar na aankoop... nog steeds worden de drivers doorontwikkeld.



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #55 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 25 July 2013 - 21:46

De PR/Marketing van VU zit op een veel hoger niveau dan de software/drivers/kernel

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #56 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 25 July 2013 - 21:50

Nee, PR/Marketing zou ik niet als bijzonder sterk punt noemen. Ik zou het succes meer zoeken in kwalitatieve en innovatieve hardware, een goede timing van produktlanceringen en goed opgezette distributiekanalen.



Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #57 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 25 July 2013 - 21:58

Dat bedoel ik prachtige beschrijving van in de praktijk uitermate teleurstellende boxen

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #58 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 25 July 2013 - 23:35

Van Vu zelf hoef je niets te verwachten, ik heb al zo vaak een email naar support van VU gestuurd. Nooit een antwoordt terug of een verbetering van de drivers gemerkt waar over ik gemeld heb.

Maar ja, met de juiste drivers en image werkt mijn Ultimo geweldig.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #59 adrouven

  • Senior Member
  • 114 posts

+4
Neutral

Posted 26 July 2013 - 07:01

Een work-a-round erin zetten die een beetje struisvogel politiek speelt is een koud kunstje - eigenlijk te eenvoudig - maar dat lost de irritante bugs in de drivers ook niet op - dus uiteindelijk is eigenlijk niemand daar bij gebaat.


Tja en dat roept bij mij dan direct de vraag op moet je als enigste rechtop in een woestijn vol met struisvogels die hun kop onder het zand hebben zitten blijven staan en roepen dat de fabrikant het anders moet doen?

Ik snap jullie frustraties best wel en het streven om het langs de juiste weg op te lossen is lovenswaardig alleen ben je er dus wel een eenling mee.
Terug komend op mijn eerdere post hier, neem dan een beslissing op basis van je principes en stop met images maken voor deze fabrikant. Ik vraag mij dit zo schrijvend zelfs af waarom dit nog niet gedaan is? Kijk ik dan naar de download sectie dan zie je wel direct het effect van zo'n beslissing.

Ik ben op dit moment best bereid om een andere box te kopen en de prijs van pakweg €400 - €500 vindt ik geen punt. Echter Xtrend is nou nog niet direct een concurrent van de Solo2 of Duo2 neem ik daar de terug trekkende beweging van verschillende verkoop kanalen aangaande Xtrend in mee dan blijft voor mij eigenlijk alleen Vu over. Ben je niet bang een misser te maken dan is een gigablue mogelijk ook nog wel een alternatief die toch een €100 goedkoper is. Dit lijkt mij ook de afwegingen die verschillende kopers maken naast het simpele feit dat zo ongeveer elke SAT boer op de hoek van de straat hier VU verkoopt en je daar geen Xtrend terug vindt.


Maar goed dit onderwerp is eigenlijk niet on topic denk ik. Dus, een update.

Ik heb gisteren met de cacheflush de grove methode dus begrijp ik ruim 4 uur verschillende MKV series zitten bekijken en ondertussen verschillende malen met openwebif zitten spelen en EPG opgevraagd. De drivers van mei 2013 zitten er nu in. Geen problemen ervaren en ik moet zeggen de box bleef zelfs veel soepeler reageren tijdens het kijken met pauze of stoppen aan het einde en weergeven van de NAS. Dat laatste is vooral gevoelsmatig, kan het niet stafen. Ik zal vanavond nog wat kijken en spelen met de drivers van mei. Daarna zal ik een update doen, neem nav de beschrijving hier eerder dat dan de laatste drivers automatisch geladen worden, en het het spel we herhalen.
ET9500; vaste opstelling 80cm 4 duo LNB 13, 19, 23 & 28

Re: Vu+ Duo wordt traag bij afspelen MKV #60 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 July 2013 - 07:38

Nee, als je de ko's overschreven hebt worden ze niet direct weer vervangen als je update. Dat gebeurt pas als er in de feed een nieuwere versie staat dan er oorspronkelijk in je box stond.



Also tagged with one or more of these keywords: Vu duo, mkv vastlopen traag

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users